Vracajú sa západné značky do Ruska okľukou? Na parkoviskách v Kaluge stoja tisíce Peugeotov, VW či Audi

Napriek odchodu západných automobiliek z Ruska sa zdá, že existuje cesta, ako tieto autá nielen dovážať do krajiny agresora, ale ich tam dokonca vyrábať.

01.02.2024 16:00
debata (9)
Parkoviská bývalých závodov koncernov VW a PSA... Foto: Autonews.ru
Kaluga - západné autá na parkoviskách Parkoviská bývalých závodov koncernov VW a PSA sa plnia tisíckami áut. Otázkou je, či sú dovezené, alebo ich tu začínajú vyrábať.

Po napadnutí Ukrajiny Ruskom sa z tejto krajiny stiahli všetky západné automobilky. Niektoré ako Renault, Volkswagen, Mercedes-Benz či Peugeot tam zanechali aj svoje veľké výrobné závody. Buď ich predali pod cenu ruským spoločnostiam, alebo previedli na ruské firmy s právom spätného odkúpenia v niekoľkoročnej lehote. Vo fabrike Renaultu v Moskve už beží produkcia nových Moskvičov, ale v Kaluge, kde mali svoje obrovské podniky Volkswagen a PSA, sa linky buď ešte nerozbehli, alebo len rozbiehajú. V každom prípade sa na odstavných plochách týchto fabrík začínajú objavovať tisíce západných áut, a to aj značiek, ktoré sa na tamojších linkách nikdy nevyrábali.

Pred závodom PSMA v Kaluge stále neodstránili... Foto: Autonews.ru
Kaluga - západné autá na parkoviskách Pred závodom PSMA v Kaluge stále neodstránili logá partnerských automobiliek.
Kamaz vs. Sitrac - Rusko 2023 Čítajte viac Kamaz stráca v Rusku pôdu pod nohami. Nepomohol ani odchod západných konkurentov

Ako informuje Autonews.ru, v bývalom závode Volkswagenu, ktorý je teraz v rukách ruskej spoločnosti Art-Finance, stoja na parkoviskách napríklad úplne nové Audi Q6 či Volkswageny Tayron. Ale aj japonské Toyoty RAV4 a čínske modely Chery, Avatr 11 či minivany GAC M8. Odkiaľ sa tam vzali, keď podnik zatiaľ stojí? V tomto prípade ide s najväčšou pravdepodobnosťou o paralelný dovoz z Číny, kde sa vyrába spomínané Audi Q6 aj VW Tayron. Art-Finance sa totiž netají, že sa zaoberá importom vozidiel cez alternatívne schémy. Zároveň však pripravuje spustenie výroby zatiaľ presne nešpecifikovaných áut ešte v prvej polovici tohto roka.

Zasnežené Peugeoty boli dovezené z čínskeho... Foto: Autonews.ru
Kaluga - západné autá na parkoviskách Zasnežené Peugeoty boli dovezené z čínskeho podniku Dongfeng. Je možné, že sa budú v Kaluge čoskoro aj vyrábať.

Zaujímavejší je však vývoj okolo podniku PSMA, ktorý sídli tiež v Kaluge. Ide o závod, kde pred rokom 2022 spolupracovali Peugeot, Citroën, Opel a Mitsubishi. Vidieť tu známky oživenia, veď súčasný vlastník, spoločnosť Automobile Technologies, koncom vlaňajšieho roka spustil linky, na ktorých už vzniká anonymný crossover. Parkoviská podniku sú tiež plné nových áut. Reportéri Autonews.ru za plotom identifikovali napríklad Citroëny C5 Aircross, Peugeoty 4008 a 5008 aj 408 X, ktoré sa vyrábajú v Číne v spoločnom závode Peugeotu, Citroënu a čínskeho Dongfengu. Všetky sú postavené na spoločnej platforme.

Rusko - autá v zime Čítajte viac Rusi sa sťažujú na čínske autá v zime. Lámu sa im pedále

Prekvapujúce je, že pri reštarte ruského závodu vlani v decembri identifikovali novinári na montážnej linke práve túto platformu, čo otvára otázku, či sa výroba západných áut, v tomto prípade z koncernu Stellantis, nevracia do Ruska čínskou okľukou. Zatiaľ nie je jasné, aký postoj k tomu zaujme samotný Stellantis, keďže z Ruska sa oficiálne stiahol. Predaj nového crosoveru by sa mal začať už na jar za cenu asi štyri milióny rubľov, čo je približne 41 000 eur a zodpovedá približne cene tohto modelu, ktorý sa do Ruska dováža zatiaľ z Číny. Už vlani spoločnosť Automobile Technologies v Rusku dokonca spustila kampaň, ktorá oznamovala obnovenie oficiálneho predaja Peugeotov v krajine.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 9 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Audi #Citroen #VW #Peugeot
Články podľa značiek