Štúdia Európskej federácie pre dopravu a životné prostredie (The European Federation for Transport and Environment) varuje pred trendom, ktorý môže spôsobiť, zvlášť v Európe, veľké problémy s parkovaním, ale aj bezpečnosťou dopravy. Hlad po luxuse a vyššia bezpečnosť majú totiž za následok, že nové autá sú nielen čoraz ťažšie a väčšie, ale aj širšie. Ich dimenzie pomaly nezodpovedajú súčasnej infraštruktúre, najmä v mestách a na parkoviskách. Štúdia uvádza, že nové autá sa v Európe rozširujú priemerne o jeden centimeter za rok, pričom približne polovica novopredaných vozidiel už prekračuje vhodnú šírku pre plánované parkovacie miesta na uliciach.
Čítajte viac V Prahe rázne zvýšia pokuty za parkovanie. Maximom bude 25 000 korúnSto najpredávanejších áut v Európe sa od roku 2018 celkovo rozšírilo priemerne o 2,5 cm, zo 177,8 cm na 180,3 cm. Najmä obľúbené modely v Európe vrátane Peugeotu 3008, Renaultu Clio, Škody Fabia a kompaktného Fiatu Panda zaznamenali vo svojich najnovších verziách rozšírenie o tri až päť centimetrov. Dokonca aj ikonické Mini vo svojich SUV derivátoch teraz presahuje šírku 1,80 metra. Nemecko, Veľká Británia a Španielsko vedú v rebríčku, pokiaľ ide o nákup najširších vozidiel. Najväčší nárast šírky zaznamenali luxusné SUV – napríklad BMW X5, X6 a XM, ktorých šírka presahuje dva metre. K dvojmetrovej hranici sa so sklopenými zrkadlami blíži aj Land Rover Defender, Audi Q8 alebo Volvo EX90.
Čítajte viac Paríž: máte SUV? Tak za parkovanie zaplatíte viac!Tieto SUV nielenže zaberajú väčšiu časť ciest, ale Medzinárodná energetická agentúra minulý rok oznámila, že sú druhým najväčším zdrojom emisií CO2 na celom svete v rokoch 2010 až 2018, dokonca pred ťažkým priemyslom alebo letectvom. Ak budú spotrebitelia do roku 2040 naďalej kupovať SUV súčasným tempom, v podstate to „zabije“ úspory emisií zo 150 miliónov elektrických áut. Nicolas Raffin, hovorca francúzskej pobočky T&E, povedal, že rast áut má v uliciach konkrétne dôsledky. „Veľké SUV a pick-upy amerického typu sa nezmestia do určených priestorov a zasahujú do chodníkov či vozoviek. Ohrozujú cyklistov, chodcov, najmä deti, a všetkých ostatných motoristov."