Štúdia Európskej federácie pre dopravu a životné prostredie (The European Federation for Transport and Environment) varuje pred trendom, ktorý môže spôsobiť, zvlášť v Európe, veľké problémy s parkovaním, ale aj bezpečnosťou dopravy. Hlad po luxuse a vyššia bezpečnosť majú totiž za následok, že nové autá sú nielen čoraz ťažšie a väčšie, ale aj širšie. Ich dimenzie pomaly nezodpovedajú súčasnej infraštruktúre, najmä v mestách a na parkoviskách. Štúdia uvádza, že nové autá sa v Európe rozširujú priemerne o jeden centimeter za rok, pričom približne polovica novopredaných vozidiel už prekračuje vhodnú šírku pre plánované parkovacie miesta na uliciach.

Sto najpredávanejších áut v Európe sa od roku 2018 celkovo rozšírilo priemerne o 2,5 cm, zo 177,8 cm na 180,3 cm. Najmä obľúbené modely v Európe vrátane Peugeotu 3008, Renaultu Clio, Škody Fabia a kompaktného Fiatu Panda zaznamenali vo svojich najnovších verziách rozšírenie o tri až päť centimetrov. Dokonca aj ikonické Mini vo svojich SUV derivátoch teraz presahuje šírku 1,80 metra. Nemecko, Veľká Británia a Španielsko vedú v rebríčku, pokiaľ ide o nákup najširších vozidiel. Najväčší nárast šírky zaznamenali luxusné SUV – napríklad BMW X5, X6 a XM, ktorých šírka presahuje dva metre. K dvojmetrovej hranici sa so sklopenými zrkadlami blíži aj Land Rover Defender, Audi Q8 alebo Volvo EX90.

Tieto SUV nielenže zaberajú väčšiu časť ciest, ale Medzinárodná energetická agentúra minulý rok oznámila, že sú druhým najväčším zdrojom emisií CO2 na celom svete v rokoch 2010 až 2018, dokonca pred ťažkým priemyslom alebo letectvom. Ak budú spotrebitelia do roku 2040 naďalej kupovať SUV súčasným tempom, v podstate to „zabije“ úspory emisií zo 150 miliónov elektrických áut. Nicolas Raffin, hovorca francúzskej pobočky T&E, povedal, že rast áut má v uliciach konkrétne dôsledky. „Veľké SUV a pick-upy amerického typu sa nezmestia do určených priestorov a zasahujú do chodníkov či vozoviek. Ohrozujú cyklistov, chodcov, najmä deti, a všetkých ostatných motoristov."