
Jeep vstupuje do éry elektromobility opatrne. Zatiaľ má v ponuke len malý Avenger, ktorý sa okrem spaľovacích verzií vyrába aj ako čistý elektromobil. Jeho základom je platforma e-CMP (STLA Small) koncernu Stellantis, takže ide o ďalší derivát na tému Peugeotu 2008, Opelu Mokka či Fiatu 600e. Hoci sa Jeepu podarilo získať s Avengerom titul európskeho auta roka 2023 (COTY), mnohí ho kritizujú za to, že nejde o pravý Jeep. Nielen z dôvodu elektrifikácie a unifikácie, ale najmä preto, že ako prvý model v histórii značky nedisponuje pohonom oboch náprav. Zmeniť to má ďalšia novinka, o ktorej nás Jeep informuje od začiatku tohto roka.


Na jeseň totiž predstaví elektrickú vlajkovú loď Wagoneer S. Pôjde vlastne o prvý globálny elektromobil značky. O jeho dynamike a schopnostiach v teréne netreba pochybovať. Postavia ho totiž na veľkej platforme STLA Large s dvojicou elektromotorov. Vrcholová verzia bude mať výkon 441 kW a na stovku zrýchli za 3,5 sekundy. Veľká batéria mu zabezpečí dojazd približne 600 km. Aj vďaka nízkemu odporu vzduchu celkom novej karosérie. Kým však tá bude svojimi aerodynamickými líniami vynikať v klasickom portfóliu značky, interiérom bude mať elektrická vlajková loď blízko ku svojim 6-valcovým spaľovacím súrodencom – Wagoneeru a Grand Wagoneeru.


Potvrdzujú to prvé snímky kabíny. Palubná doska bude prakticky identická. Môže obsahovať až tri displeje, z čoho jeden je venovaný spolujazdcovi. O luxus nebude núdza. Jeep avizuje napríklad highendovú aparatúru McIntosh s devätnástimi reproduktormi. Sľubuje tiež kvalitné materiály, špičkové spracovanie a dynamické ambientné osvetlenie. Na novej stredovej konzole vidíme otočný ovládač „prevodovky“. Prepínač jazdných režimov Select-Terrain bude obsahovať módy pre jazdu v piesku, snehu, ale aj športový a ekonomický mód. V sérii dodá Jeep veľké panoramatické okno. Kým premiéra prebehne na jeseň, predaj spustí Jeep až v roku 2025.