Nové automobilky nemusia vznikať len v Číne. A dokonca ani nemusia byť financované čínskym kapitálom. Dôkazom je projekt novej britskej značky Forseven. Financuje ho investičná spoločnosť CYVN Holdings, ktorú vlastní Abú Zabí. Len minulý rok CYVN kúpila aj kontrolný podiel v spoločnosti Gordon Murray Technologies, ktorá je súčasťou Gordon Murray Group, známu výrobou superšportov T.50 a T.33 . Forseven sa však chce zamerať na superluxusné elektromobily, ktoré by konkurovali pripravovaným elektrickým Jaguarom, ktoré sa chystajú na trh už od roku 2025, či elektrickým modelom Rolls-Royce a Bentley.

So superšportmi GMA by ich ale pravdepodobne mohla spájať patentovaná konštrukciu iStream, vyvinutá Gordonom Murrayom. Táto technológia sľubuje nízku hmotnosť a vysokú pevnosť. Hmotnosť by mohla klesnúť o 20 % a počet panelov karosérie až o polovicu. Forseven nezanedbal ani personálne otázky. Generálnym riaditeľom je Nick Collins, bývalý výkonný riaditeľ pre automobilové programy automobilky Jaguar Land Rover. Z Jaguaru prišiel aj dizajnér Alister Whelan, ktorý tiež krátko pracoval pre čínske Nio, a Graham Wilkins, ktorý bude šéfom vývoja.

O samotných autách Forseven zatiaľ nič neprezradil. Ako uvádza britský Auto Express, pôjde o ľahké, super prepojené vozidlá s neustálym zameraním na luxus. Predávať by sa mali byť prostredníctvom agentúrneho predaja. To je veľký rozdiel v porovnaní s Jaguarom, Rolls-Royceom či Bentleyom, ktoré chcú mať priamy kontakt so zákazníkom a aj zo samotného predaja či služieb urobiť exkluzívny zážitok. Agentúrny predaj je bližší startupom s ambíciou výroby masových áut. Na viac informácií si budeme musieť počkať ešte minimálne niekoľko mesiacov.