Batérie čoskoro zamieria aj do amerických športových áut, ktorých zákonom pod kapotou bol doteraz hlučný 8-valec, zásobujúci posádku nielen omamným bublavým zvukom, ale aj poriadnou dávkou vibrácií. Platiť to bude aj o novom elektrickom „svalovcovi“, ktorého predstaví Dodge 5. marca. Automobilka si však dobre uvedomuje, že to nebude mať ľahké. Elektromobily vedia byť síce omračujúco dynamické, ale nedokážu sprostredkovať emócie silného spaľovacieho motora, ktoré nielen počuť, ale aj cítiť. A presne tie zákazníci amerických muscle cars požadujú.
Čítajte viac Toyota vyvíja ‘manuál‘ pre elektromobily! Na čo je to dobré?Preto Dodge vybaví svoju novinku zvukovým generátorom imitujúcim činnosť 8-valca aj s radením prevodových stupňov. A patent, ktorý si zaregistroval Dodge na úrade, zároveň naznačuje, že bude aj vibrovať. Systém sa má spoliehať na zväčšenú verziu haptických generátorov používaných v smartfónoch, ktoré vibrovaním replikujú pocit stlačenia fyzického tlačidla. Táto verzia by však vysielala vibrácie cez rôzne oblasti, ako je volant alebo sedadlo vodiča, na základe rôznych faktorov – polohy plynového pedálu, výstupného krútiaceho momentu motora či na základe rýchlosti otáčania kolies.
Duo systémov nazvaných AVE (Active Vibration Enhancement) a ASE (Active Sound Enhancement) by tak malo posádku elektrickej novinky uspokojiť zo všetkých stránok. Základom bude platforma koncernu Stellantis STLA Large, pre vysokovýkonné elektromobily s dojazdom až 600 km. Viac podrobností sa dozvieme už čoskoro. Samozrejme, elektrifikácia ešte neznamená koniec klasických muscle cars. Tie ešte ostanú na výrobných linkách nejaké tie roky. Ani kultový Dodge Charger tak ešte neodchádza do minulosti. Dostane len elektrického brata.
Čítajte viac BMW M: Ak chcete manuál, neváhajte. Radiacu páku pošleme do minulosti