
Fiat nám len vo februári naznačil svoju budúcnosť štyrmi odvážnymi konceptmi. A medzi nimi nechýbal ani náznak novej Pandy. Tá má byť väčšia ako jej predchodkyňa. Už vtedy bolo zrejmé, že s nesmierne invenčným konceptom Centovendi z roku 2019 nebude mať veľa spoločného. A možno je to škoda, pretože štúdia naozaj hýrila nápadmi. Za posledných päť rokov sa toho však veľa zmenilo. Fiat už nie je súčasťou koncernu FCA, ale koncernu Stellantis. A tak musel celý projekt kvôli zníženiu nákladov presedlať na nové základy – konkrétne na platformu STLA Small, ktorú už poznáme z Citroënu ë-C3. Ako vieme, s platformou elektrického Fiatu 500 už Stellantis do budúcnosti nepočíta. Skončí spolu s ním.

Nové patentové snímky Pandy, ktoré sa objavili na internete, však ukazujú, že Panda nebude mať veľa spoločného ani s konceptom v nedávnej prezentácii. Bude oveľa strohejšia a uhladenejšia. Očakávať nemáme pixlové svetlá ani mohutné plastové lemy blatníkov. Dôvodom bude asi rozsiahla unifikácia s elektrickým Citroënom ë-C3, ktorý dostane viacero súrodencov, napríklad aj s logami Opel. Len tak sa podarí Fiatu stiahnuť cenu pod vytúženú hranicu 25 000 eur, aby dokázal konkurovať očakávaným čínskym elektromobilom. So starou Pandou sa však ešte nelúčte. Hoci má na konte neuveriteľných 12 rokov kariéry, na linkách má so spaľovacími motormi vydržať až do roku 2027, pričom v tomto roku absolvuje ďalší facelift.
