Autopožičovňa Hertz vsadila veľa na svoje pretvorenie do podoby elektro-autopožičovne a teraz vďaka tomu veľa stratí. Ak vás zaujíma, čo je to „veľa“, tak približne 245 miliónov dolárov. Prichádza o ne po predaji 20 000 elektrických Tesiel zo svojej americkej flotily, ktoré nakúpila v rokoch 2021 a 2022 a teraz ich už nechce. Inak povedané – Hertz sa ide zbaviť celej jednej tretiny svojej flotily elektromobilov a nahradí ich tradičnými autami so spaľovacími motormi. S „výpredajom“ Hertz začal už koncom januára tohto roku.
Čítajte viac GDV: Náklady na opravy elektromobilov sa vymykajú kontroleO tom, aké veľké plány mala s elektromobilmi táto autopožičovňa, svedčia jej avizované a čiastočne aj realizované objednávky. V apríli 2022 spoločnosť oznámila, že nakúpi až 65 000 elektromobilov od švédskeho výrobcu Polestar. Niekoľko mesiacov predtým informovala o plánovanom zaobstaraní 100 000 vozidiel značky Tesla do konca roka 2022. Taktiež v roku 2022 informovala, že od koncernu General Motors chce nakúpiť až 175 000 elektrických áut. A s týmito nákupmi je koniec.
Neuvážený obrat k elektromobilite teraz mení nielen svojho šéfa, ale aj stratégiu, ktorá už nebude tak bezvýhradne elektrická, ale autopožičovňa sa opäť vráti k spaľovacím autám. Do čela Hertzu sa od 1. apríla postaví Gil West, ktorý bol donedávna prevádzkovým šéfom spoločnosti Cruise podnikajúcej v oblasti robotických taxíkov. Ten bol tiež z Cruise „odídený“ po nehodách robotických taxíkov v USA. Doterajší šéf autopožičovne Hertz Stephen Scherr odstúpil, oznámila to firma koncom minulého týždňa. Práve Scherr bol tým človek, ktorý v pozícii generálneho riaditeľa začal vo veľkom nakupovať elektrické autá.
Čítajte viac Hertz bojuje s nezáujmom o Tesly. Má ich 100 000, ale stoja na parkoviskáchJedným z dôvodov zmeny stratégie bolo podľa firmy, že prispôsobuje svoju ponuku dopytu. Ďalším problémom bolo, že hodnota flotily elektrických vozidiel prudko klesla v dôsledku opakovaného znižovania cien Tesly. Okrem toho podľa firmy sú opravy elektromobilov približne dvakrát drahšie v porovnaní s autami so spaľovacími motormi. Hertz takisto nedokázala minimalizovať vyššie náklady spojené s prevádzkou elektromobilov. Výdavky na opravy po nehodách, najmä v prípade elektrických vozidiel, boli veľmi vysoké aj preto, že podľa predstaviteľov spoločnosti veľa z týchto vozidiel využívali aj vodiči Uberu.