Sú automobilky, ktoré sa tvária, že majú technológiu autopilotov zvládnutú. Najmä Tesla, o ktorej však vieme, že svoj systém Full Self-Driving (FSD) v skutočnosti definuje ako autonómne riadenie na úrovni SAE 2. Takže nemá žiadnu prelomovú technológiu, čo jej ale nebráni robiť zo svojich zákazníkov pokusných králikov a dokonca za ich vlastné peniaze. Naopak, sú automobilky, ktoré na autopilote horúčkovito pracujú, ale správajú sa zodpovedne. Napríklad Volvo, BMW, Audi alebo Mercedes-Benz. Na cesty nepustia neoverené systémy, tobôž ich nenechajú testovať vlastnými zákazníkmi.

K realistom, ktorý vidí zákernosti autonómneho riadenia, patrí aj Adrian Hallmark, šéf automobilky Bentley. Ten sa dokonca netají názorom, že úroveň autonómneho riadenia SAE 3, ktorá má byť schopná prevziať niektoré úlohy vodiča v špecifických situáciách, napríklad na diaľnici, je vyslovene nebezpečná. Hallmark vidí najväčšie riziko v momente, keď autopilot odovzdáva kontrolu nad autom späť vodičovi. „Na základe všetkých testov a analýz, ktoré sme vykonali, sa domnievame, že autonómne riadenie úrovne 3 je nebezpečné, pretože sa príliš spolieha na to, že vodič je sústredený, dokáže okamžite prevziať riadenie a zasiahne správnym spôsobom.“

Bentely podľa neho preto plánuje zostať pri nižšom stupni SAE 2, ktorý vyžaduje od vodiča neustálu pozornosť. Hallmark povedal, že „úroveň 3 je najrizikovejším stupňom technológie autonómneho riadenia. Úroveň 4 bude oveľa bezpečnejšia.“ Autá so systémami autonómneho riadenia úrovne SAE 4 môžu totiž už vo väčšine situácií fungovať nezávisle, čím výrazne znižujú nároky na vodiča, no táto technológia ešte nebola schválená regulačnými orgánmi. To vedie stále viac výrobcov automobilov k úvahám o ponuke technológie úrovne SAE 3, aby sa predviedli v konkurenčnom boji. Čo však prináša množstvo rizík.