BMW i Vision AMBY: Tento elektrobike upaľuje 60 km/h. Zatiaľ nelegálne

BMW sa pozerá do budúcnosti elektrických bicyklov. Koncept i Vision AMBY je pekelne rýchly, no zatiaľ nemá oporu v zákonoch. V Mníchove veria, že sa to zmení.

08.09.2021 14:00
debata
BMW iVision AMBY ukazuje budúcnosť... Foto: BMW
BMW i Vision AMBY - 2021 BMW iVision AMBY ukazuje budúcnosť elektrobajkov, ktoré by sa mohli priblížiť výkonmi elektrickým motocyklom. Chcelo by to však legislatívne zmeny.

Súčasné elektrobicykle majú povolenú rýchlosť 25 km/h. A to napriek tomu, že technicky nebráni nič tomu, aby mohli byť rýchlejšie. Problémom sú zákony. BMW si však myslí, že v budúcnosti by sa to mohlo zmeniť. A diskusiu otvára konceptom pedeleku i Vision AMBY. Skratka označuje „adaptívnu mobilitu“. V Mníchove si to predstavujú tak, že elektrický bicykel budúcnosti bude mať uložené v softvéri tri rýchlostné mapy. Klasickú s maximálkou 25 km/h na cyklotrasách, do 45 km/h na cestách v centrách miest a až 60 km/h na viacprúdových cestách. V podstate kombinuje eleltrobike a elektrický motocykel, pre ktoré platia vyššie rýchlostné limity.

Technický vzhľad podporuje komplikovaný rám s... Foto: BMW
BMW i Vision AMBY - 2021 Technický vzhľad podporuje komplikovaný rám s veľkou batériou a až 27,5-palcové kolesá.
BMW CE 04 - 2021 Čítajte viac BMW CE 04: Elektrický skúter využíva techniku BMW iX!

Presne taký je aj pedelek i Vision AMBY. „Pretože neexistuje žiadny právny rámec pre vozidlo s koncepciou modulárnej rýchlosti, koncept i Vision chce podnietiť zavedenie takejto legislatívy a následne inšpirovať vývoj tohto druhu vozidiel,“ konštatuje BMW vo svojej tlačovej správe. Nepochybne je to lákavé. Štúdia pedeleku má batériu s kapacitou až 2 000 Wh, teda 2 kWh, ktorému v závislosti na asistencii elektromotora a zvoleného rýchlostného módu umožňujú neuveriteľný dojazd až 300 km. Podmienkou však je, aby jazdec šliapal do pedálov. Batérie sa nabijú z bežnej siete za tri hodiny. Výkon elektromotora sa prenáša na zadné koleso pomocou bezúdržbového a tichého ozubeného remeňa.

Zdvihom kolies až 120 mm pripomína i Vision... Foto: BMW
BMW i Vision AMBY - 2021 Zdvihom kolies až 120 mm pripomína i Vision AMBY skôr motocykle ako elektrobajky.

Kolesá majú priemer 27,5 palca a používajú širšie pneumatiky, než je bežné, aby zvládali jazdu vyššou rýchlosťou. Aj zdvih predného zadného kolesa s hodnotou 120 mm pripomína viac svet motocyklov ako elektrobicyklov. Zároveň prinášajú väčší komfort. Predstavec riadidiel je navrhnutý ako súčasť rámu a pôsobí veľmi technologicky a premyslene. Tenký horizontálny svetelný pás z diód tvorí súčasť širokých riadidiel a podčiarkuje technický vzhľad. Zvislé zadné LED svetlo je integrované do sedlovky. Pod ním sa nachádza displej e-ink, ktorý zobrazuje práve používaný režim jazdy. Kľúčom k tomuto stroju je aplikácia v smartfóne, ktorou je možné pedelek aktivovať a zvoliť rýchlostný mód.

BMW iX3 - 2021 Čítajte viac BMW iX3: Šok. Modernizácia prichádza už po roku! Cez telefón môžu používatelia načítať svoje vodičské oprávnenie a zároveň požiadať o poistné krytie. Absolútnou novinkou je elektricky nastaviteľná výška sedadla, ktorá sa upraví na základe rozpoznania jazdca pomocou biometrickej identifikácie. Koncept i Vision AMBY predstavilo BMW na autosalóne IAA Mobility v Mníchove. Spoločnosť mu však robil aj koncept BMW Motorrad Vision AMBY, ktorý z neho vychádza, nemá však pedále, ale klasické stúpačky. To znamená, že sa viac blíži k elektrickému motocyklu. Naznačuje to aj reguláciou rýchlosti pomocou otočnej rukoväte na riadidlách. Uvidíme, či sa koncepty stretnú s pochopením „legislatívcov“. Ak však môžu elektrické skútre a motocykle jazdiť prakticky bez obmedzení, prečo by to s vodičským oprávnením nemalo byť umožnené elektrobicyklom?
BMW i Vision AMBY - 2021
BMW i Vision AMBY - 2021
+4BMW i Vision AMBY - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #Concept #koncept #BMW Motorrad #autosalón Mníchov #BMW i Vision AMBY
Články podľa značiek