
BMW iX3 považujeme stále za horúcu novinku. Veď predaj spustilo BMW len koncom vlaňajšieho roka. Napriek tomu predstavuje Mníchov nečakanú modernizáciu. Ročné aktualizácie sú síce bežné, najmä v USA, väčšinou sa ale týkajú drobných retuší dizajnu a výbavy. V tomto prípade však hovoríme o zmenách, ktoré zväčša prichádzajú tak tri-štyri roky od premiéry. Skôr to vyzerá tak, akoby BMW hasilo náhly požiar, napríklad reagovalo na kritiku zo strany zákazníkov alebo slabé predaje. V každom prípade budú modernizáciou zaskočení najmä tí, ktorým už nové BMW iX3 parkuje v garáži. Veď elektrický pendant SUV X3 začína na 70 100 eurách. Teraz však vlastnia výbehový model.

V každom prípade modernizácia iX3 výrazne pomohla. Pôsobí oveľa hodnotnejšie. Dostalo nové spojené ľadvinky s integrovaným rámčekom s perleťovým efektom. Nové sú dokonca aj LED svetlá, ktoré sú teraz o 10 mm užšie. Naopak, otvor pre prívod chladiaceho vzduchu v nárazníku, pod ktorým sa ukrývajú aktívne klapky, narástol. Po bokoch sa objavili modré vzduchové clony v štýle luxusnejšieho BMW iX. Pri pohľade zboku si všimnete, že z prahov zmizli modré linky. A keďže vynovené iX3 sa môže pochváliť štandardným paketom M Sport, neprehliadnete difúzor v nárazníku ani 19-palcové disky. Bez zmien neostali ani zadné svetlá. Tie majú úplne novú trojrozmernú grafiku.

Podobne je to v kabíne, kde sa stali štandardom športové sedadlá a digitálny kokpit BMW Live Copckpit Professional s uhlopriečkou 12,3 palca. Rovnakou, akú má vynovený infotainment. Ergonómiu vylepšilo presunutie štartovacieho tlačidla z palubnej dosky na stredový tunel. Úplne nové sú aj prieduchy ventilácie, panel klimatizácie a dokonca volant. Zákazníci budú môcť využívať nové funkcie, napríklad pokročilé hlasové ovládanie BMW Intelligent Personal Assistant, pokročilú navigáciu BMW Maps s inteligentným plánovačom nabíjania alebo diaľkové ovládanie niektorých funkcií a diaľkovú aktualizáciu softvéru. Umožňuje to najnovšia generácia operačného systému siedmej generácie.

Zlepšili sa aj asistenčné systémy balíka Driving Assistant Professional a možnosti vybavenia. V sérii je kožené čalúnenie, ambientné osvetlenie, elektricky ovládané a vyhrievané predné sedadlá a indukčné nabíjanie telefónov. S balíkom M Sport Pro získajú zákazníci head-up displej, aparatúru Harman/Kardon, ovládanie gestami, automatické diaľkové svetlá, bezkľúčový prístup aj uvítaciu znelku, za ktorou stojí hudobný skladateľ Hans Zimmer. Technika sa prakticky nemenila. BMW iX3 poháňa naďalej zadný synchrónny elektromotor s elektricky budeným rotorom, integrovaný do spoločného bloku s prevodovkou a výkonovou elektronikou.

Toto riešenie sa zaobíde bez vzácnych kovov a navyše šetrí miesto. Pohonná sústava má výkon 210 kW a krútiaci moment 400 Nm. To umožňuje iX3 šprintovať na stovku za 6,8 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 180 km/h. Podlahová li-on batéria má využiteľnú kapacitu 74 kWh. Elektrickému SUV má zabezpečiť dojazd 460 km podľa prísnejšej normy WLTP. Domáce nabíjanie z wall boxu zaberie 7,5 hodiny, ale vďaka podpore nabíjania výkonom 150 kW by ste mali na rýchlonabíjacej stanici nabiť iX3 z 10 na 80 % za 32 minút. Už 10 minút má stačiť na predĺženie dojazdu o 100 km. BMW tiež vďaka softvérovej aktualizácii sľubuje väčší reálny dojazd.
