BMW iX3: Šok. Modernizácia prichádza už po roku!

Autá nie sú „mobily“. V Mníchove si to ale zjavne nemyslia. Elektrické SUV iX3 totiž zmodernizovali len rok po premiére a pár mesiacov po spustení predaja. Je to korektné voči tým, ktorí do drahej novinky už investovali?

13.08.2021 10:00
debata
Exteriérové zmeny sú naozaj razantné. Už po... Foto: BMW
BMW iX3 - 2021 Exteriérové zmeny sú naozaj razantné. Už po roku dostalo iX3 novú masku, nový nárazník aj užšie svetlá. Navyše je tu sériový balík M Sport Package, ktorý pôvodne fádnemu dizajnu dodáva dynamickejší strih.

BMW iX3 považujeme stále za horúcu novinku. Veď predaj spustilo BMW len koncom vlaňajšieho roka. Napriek tomu predstavuje Mníchov nečakanú modernizáciu. Ročné aktualizácie sú síce bežné, najmä v USA, väčšinou sa ale týkajú drobných retuší dizajnu a výbavy. V tomto prípade však hovoríme o zmenách, ktoré zväčša prichádzajú tak tri-štyri roky od premiéry. Skôr to vyzerá tak, akoby BMW hasilo náhly požiar, napríklad reagovalo na kritiku zo strany zákazníkov alebo slabé predaje. V každom prípade budú modernizáciou zaskočení najmä tí, ktorým už nové BMW iX3 parkuje v garáži. Veď elektrický pendant SUV X3 začína na 70 100 eurách. Teraz však vlastnia výbehový model.

BMW M240i xDrive Coupé - 2021 Čítajte viac BMW 2 Coupé: V Mníchove stvorili ‘malú štvorku‘. Na toto Stuttgart odpoveď nemá

V každom prípade modernizácia iX3 výrazne pomohla. Pôsobí oveľa hodnotnejšie. Dostalo nové spojené ľadvinky s integrovaným rámčekom s perleťovým efektom. Nové sú dokonca aj LED svetlá, ktoré sú teraz o 10 mm užšie. Naopak, otvor pre prívod chladiaceho vzduchu v nárazníku, pod ktorým sa ukrývajú aktívne klapky, narástol. Po bokoch sa objavili modré vzduchové clony v štýle luxusnejšieho BMW iX. Pri pohľade zboku si všimnete, že z prahov zmizli modré linky. A keďže vynovené iX3 sa môže pochváliť štandardným paketom M Sport, neprehliadnete difúzor v nárazníku ani 19-palcové disky. Bez zmien neostali ani zadné svetlá. Tie majú úplne novú trojrozmernú grafiku.

Vzadu je odteraz štandardom difúzor aj úplne... Foto: BMW
BMW iX3 - 2021 Vzadu je odteraz štandardom difúzor aj úplne nové svetlá s výraznou 3D grafikou. Vynovené elektrické SUV navyše používa 19-palcové aerodynamicky optimalizované kolesá. Za príplatok dostanete dvadsiatky.

Podobne je to v kabíne, kde sa stali štandardom športové sedadlá a digitálny kokpit BMW Live Copckpit Professional s uhlopriečkou 12,3 palca. Rovnakou, akú má vynovený infotainment. Ergonómiu vylepšilo presunutie štartovacieho tlačidla z palubnej dosky na stredový tunel. Úplne nové sú aj prieduchy ventilácie, panel klimatizácie a dokonca volant. Zákazníci budú môcť využívať nové funkcie, napríklad pokročilé hlasové ovládanie BMW Intelligent Personal Assistant, pokročilú navigáciu BMW Maps s inteligentným plánovačom nabíjania alebo diaľkové ovládanie niektorých funkcií a diaľkovú aktualizáciu softvéru. Umožňuje to najnovšia generácia operačného systému siedmej generácie.

Kabína je na nepoznanie. Nové sú prieduchy... Foto: BMW
BMW iX3 - 2021 Kabína je na nepoznanie. Nové sú prieduchy ventilácie, panel klimatizácie aj väčší infotainment s operačným systémom BMW 7.

Zlepšili sa aj asistenčné systémy balíka Driving Assistant Professional a možnosti vybavenia. V sérii je kožené čalúnenie, ambientné osvetlenie, elektricky ovládané a vyhrievané predné sedadlá a indukčné nabíjanie telefónov. S balíkom M Sport Pro získajú zákazníci head-up displej, aparatúru Harman/Kardon, ovládanie gestami, automatické diaľkové svetlá, bezkľúčový prístup aj uvítaciu znelku, za ktorou stojí hudobný skladateľ Hans Zimmer. Technika sa prakticky nemenila. BMW iX3 poháňa naďalej zadný synchrónny elektromotor s elektricky budeným rotorom, integrovaný do spoločného bloku s prevodovkou a výkonovou elektronikou.

BMW iX3 poháňa zadný synchrónny elektromotor s... Foto: BMW
BMW iX3 - 2021 BMW iX3 poháňa zadný synchrónny elektromotor s výkonom 210 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Integrovaný je do spoločného bloku s prevodovkou aj výkonovou elektronikou.

Toto riešenie sa zaobíde bez vzácnych kovov a navyše šetrí miesto. Pohonná sústava má výkon 210 kW a krútiaci moment 400 Nm. To umožňuje iX3 šprintovať na stovku za 6,8 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 180 km/h. Podlahová li-on batéria má využiteľnú kapacitu 74 kWh. Elektrickému SUV má zabezpečiť dojazd 460 km podľa prísnejšej normy WLTP. Domáce nabíjanie z wall boxu zaberie 7,5 hodiny, ale vďaka podpore nabíjania výkonom 150 kW by ste mali na rýchlonabíjacej stanici nabiť iX3 z 10 na 80 % za 32 minút. Už 10 minút má stačiť na predĺženie dojazdu o 100 km. BMW tiež vďaka softvérovej aktualizácii sľubuje väčší reálny dojazd.

BMW CE 04 - 2021 Čítajte viac BMW CE 04: Elektrický skúter využíva techniku BMW iX! To všetko je fajn, len by sme nechceli byť v koži „pionierov“, ktorí sa rozhodli pre kúpu iX3 len nedávno a už vlastnia model, ktorý je tak trochu morálne zastaraný. Pri elektromobiloch si ale budeme musieť pravdepodobne zvyknúť na oveľa rýchlejšie inovačné tempo. Pokrok napreduje míľovými krokmi. BMW to aspoň nemuselo urobiť tak okato, aby neurazilo svojich existujúcich zákazníkov. Premiéru absolvuje novinka na septembrovom autosalóne v Mníchove, ktorý nahrádza ten frankfurtský a kde sa BMW ako domáca automobilka zúčastní v plnej zbroji. Do predaja sa modernizované iX3 dostane na jeseň, keď odštartuje jeho výroba v čínskom závode Dadong.
BMW iX3 - 2021
BMW iX3 - 2021
+21BMW iX3 - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #facelift #elektromobily #BMW iX3
Články podľa značiek