Seat Ibiza: Španielsky bestseller je po plastike. Najmä interiéru

Piata generácia Ibizy prešla modernizáciou. Kým exteriér podstúpil len retuše, interiér prináša úplne novú palubnú dosku a infotainment.

20.04.2021 10:00
debata (2)
Ibiza prešla zvonka naozaj len retušami. Jej... Foto: Seat
Seat Ibiza - 2021 Ibiza prešla zvonka naozaj len retušami. Jej mladícky zjav však ani veľké úpravy nepotreboval. Nové sú najmä full-LED svetlá, 17- a 18-palcové disky či dva nové odtiene lakov Saphpphire Blue a Asphalt Blue.

Ibiza je najúspešnejším modelom v histórii Seatu. Napokon na linkách je od roku 1983, teda ešte skôr, než španielska značka zakotvila v portfóliu Volkswagenu. Za 37 rokov zišlo z liniek viac ako šesť miliónov exemplárov. Od roku 2017 je na trhu aktuálna piata generácia. A aby nevyšla z kondície, najmä ak sú tu nový súperi v podobe Peugeotu 208, Opelu Corsa a čoskoro aj celkom novej Fabie, naordinovali ibize v Martorelli modernizáciu.

odkaz
AUTO&TECH článok

V exteriéri si toho ale veľa nevšimnete. Nové sú v podstate len svetlá, ktoré už v základe využívajú diódy. Za príplatok dostanete full-LED technológiu, tak ako pri väčšom Leone. Kolesá s priemerom 17 alebo 18 palcov dostali nový dizajn. A paletu lakov rozšírili modré odtiene Saphpphire Blue a Asphalt Blue. Ibiza tiež dostala nové logo automobilky a k tomu nápis modelového radu písaným písmom. Naďalej budú v ponuke verzie Reference, Style, luxusná Xcellence a športová FR.

Vzadu sa objavuje nápis Ibiza písaným písmom... Foto: Seat
Seat Ibiza - 2021 Vzadu sa objavuje nápis Ibiza písaným písmom ako aj vynovené logo automobilky.

V interiéri sa toho zmenilo podstatne viac. Debutuje tu úplne nová palubná doska potiahnutá mäkkým materiálom. Vyššie verzie zamenili klasické „budíky“ za 10,25-palcový Digital Cockpit. Pôvodne integrovaný displej infotainmentu má teraz podobu voľne stojacej obrazovky s uhlopriečkou s priemerom 8,25 alebo 9,2 palca umiestnenej v lepšom dosahu vodiča. Preto sa prieduchy ventilácie premiestnili nižšie. Tie krajné sú zas kruhové a dokonca podsvietené. Odtieň závisí od dizajnovej línie. Nový je aj multifunkčný volant potiahnutý kožou Nappa.

Prepracovaný infotainment s voľne stojacou... Foto: Seat
Seat Ibiza - 2021 Prepracovaný infotainment s voľne stojacou obrazovkou si vyžiadal kompletnú rekonštrukciu palubnej dosky. Centrálne prieduchy ventilácie sú teraz pod obrazovkou a krajné majú kruhový tvar.

Infotainment zvláda bezdrôtové prepojenie so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto, a tiež hlasové ovládanie cez povel „Hola, Hola“. Vonkajšiu konektivitu zabezpečuje Seat Connect so zabudovanou SIM kartou. Umožňuje sťahovanie aplikácií a vzdialený prístup k údajom o vozidle. Napríklad o jeho polohe, dátam palubného počítača, ale aj diaľkové uzamykanie a odomykanie. Bezpečnosť zlepšili asistenčné systémy Travel Assist, ktoré podporujú vodiča v celom rozsahu rýchlostí.

Pod kapotou sú na výber opäť len zážihové... Foto: Matej Mikula, Pravda
IMG 20190805 182625 Pod kapotou sú na výber opäť len zážihové motory s výkonom od 59 do 110 kW, jeden z nich upravený aj na spaľovanie zemného plynu (CNG).

Ibiza má teraz adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde, čítačku dopravných značiek a monitoring slepých uhlov zrkadiel, ktoré vďaka novým bočným a zadným senzorom sledujú okoloidúce vozidlá až do vzdialenosti 70 metrov. Systém High Beam Assist sa zas stará o automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel. Pod kapotou sú na výber opäť len zážihové motory s výkonom od 59 do 110 kW, jeden z nich upravený aj na spaľovanie zemného plynu (CNG).

Cupra Born - prototypy 2021 Čítajte viac Cupra Born: Seat už preháňa elektrickú novinku. A v poriadnej ‘kose‘

Základom je atmosférický 3-valec 1,0 MPI (59 kW, 93 Nm) s nepriamym viacbodovým vstrekovaním paliva. Spojený je s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Preplňovaný 3-valec 1,0 TSI (70 kW, 175 Nm) má opäť 5-stupňový manuál. Pre výkonnejšiu verziu (81 kW, 200 Nm) je však už pripravená 6-stupňová manuálna alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. Na vrchol sa postaví 4-valec 1,5 EcoTSI (110 kW, 250 Nm) s deaktiváciou dvoch valcov pri nízkom zaťažení. Pre plynovú verziu 1,0 TGI (66 kW, 160 Nm) je určený 6-stupňový manuál.

Prekvapivé je, že s modernizáciou neprichádza žiadna elektrifikovaná verzia. Kórejskí aj francúzski konkurenti majú teda náskok. Vynovená Ibiza dorazí na trh v treťom štvrťroku. Vyrábať ju budú naďalej v materskom závode Martorell neďaleko Barcelony.

Seat Ibiza - 2021
Seat Ibiza - 2021
+12Seat Ibiza - 2021
Cupra - mestský elektromobil Čítajte viac Seat chce vyrábať 500 000 elektromobilov ročne! Aj malú Cupru

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #facelift #Seat #Seat Ibiza
Články podľa značiek