VW Polo: ‘Malý Golf ‘ je po facelifte. Zatiaľ mu chýba 4-valec

Po facelifte sesterského Seatu Ibiza došlo aj na modernizované Polo. Hierarchiu zachováva technológiami z väčšieho Golfu. Má matricové svetlá, digitálny kokpit, udržiavanie v jazdnom prúde aj stredový airbag. No pod kapotou vládnu len 3-valce.

26.04.2021 10:00
Vynovené Polo dostalo nové nárazníky, svetelnú... Foto: Volkswagen
VW Polo - 2021 Vynovené Polo dostalo nové nárazníky, svetelnú lištu, no najmä celkom nové matricové svetlá, ktoré môžu byť vybavené technológiou IQ. Matrix-LED.

Polo patrí k bestsellerom Volkswagenu. A to od roku 1975. Za 45 rokov kariéry z neho nemecká automobilka predala viac ako 18 miliónov kusov. Súčasná šiesta generácia „malého Golfu“ je na trhu už štvrtý rok. Takže je najvyšší čas na modernizáciu. Najmä ak už Seat predstavil facelift sesterskej Ibizy a v máji zaútočí nová Škoda Fabia, tiež na platforme MQB. Nehovoriac o konkurencii z Kórei. Na nezáujem sa však Polo nemuselo sťažovať ani doteraz. Aj vo vlaňajšom pandemickom roku si našlo v Európe takmer 170 000 zákazníkov, pričom v tých predchádzajúcich atakovalo hranicu 300 000 exemplárov. Fabia a Ibiza naň jednoducho nemajú. Teraz však bude Polo ešte „silnejšie“.

Aby v hierarchii koncernu opäť zaujalo pozíciu nad svojimi súrodencami, prichádza s technológiami, ktoré ho približujú k novému Golfu. Vidieť to už na dizajne. Aj Polo môže mať totiž svetelnú lištu spájajúcu predné reflektory. A tie sú už v základe diódové. No dostať môžete aj matricové svetlá IQ. Light Matrix-LED, známe napríklad z luxusného Touaregu. Umožňujú jazdu s diaľkovými svetlami bez oslňovania. Prepracovaný bol aj predný nárazník, vďaka čomu pôsobí Polo širšie a dospelejšie. Menili sa tiež zadné svetlá, ktoré sú po novom delené. Časť z nich sa tak nachádza v piatych dverách. Paletu farieb tvorí osem odtieňov, vrátane nového perleťového Deep Black. Za príplatok si možno dopriať kontrastnú čiernu strechu. Na Golf to „hrá“ Polo aj v interiéri, ktorý je digitálnejší ako kedykoľvek predtým.

Zadné svetlá sú odteraz širšie a delené. Nový... Foto: Volkswagen
VW Polo - 2021 Zadné svetlá sú odteraz širšie a delené. Nový je aj nárazník či dizajn 14- až 17-palcových diskov kolies.
VW Passat Variant 4,0 W8 - predaj Nememcko Čítajte viac VW Passat W8: Tento stroj času môže byť váš. Je symbol zlatej éry

Štandardom všetkých verzií je digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,25 palca. Obrazovka infotainmentu, ktorá ostala na rozdiel od modernizovanej Ibizy integrovaná v palubnej doske, má priemer minimálne 6,5 palca a vrcholová verzia Pro počíta s až 9,2-palcovým displejom , ktorý má v Pole premiéru. Informačný systém Ready2Discover umožňuje dodatočnú inštaláciu a aktualizáciu pokročilej navigácie. V sérii je klimatizácia. Tú automatickú Climatronic možno odteraz ovládať cez dotykový panel, tak ako v Tiguane, Passate či Arteone. Smartfóny sú kompatibilné s infotainmentom cez bezdrôtové platformy Apple CarPlay a Android Auto. Celé to dotvára nový multifunkčný volant s kapacitnými senzormi.

V interiéri debutuje sériovo dodávaný digitálny... Foto: Volkswagen
VW Polo - 2021 V interiéri debutuje sériovo dodávaný digitálny kokpit a infotainment Pro s 9,2-palcovým displejom. Automatická klimatizácia sa teraz ovláda dotykom. Volant s kapacitnými senzormi lepšie spolupracuje s asistenčnými systémami.

Asistenčné systémy doplnil Travel Assist IQ.Drive, teda udržiavanie v jazdnom prúde, v kombinácii s adaptívnym tempomatom a reguláciou rýchlosti aj na základe dát navigácie a dopravného značenia. Asistenčné systémy podporujú vodiča až do rýchlosti 210 km/h. O ešte vyššiu bezpečnosť sa stará stredový airbag integrovaný v operadle vodiča. Volkswagen tiež prikročil k zmene ponuky verzií. Pôvodné úrovne Trendline, Comfortline a Highline nahrádza novými a bohatšie vybavenými líniami Polo, Life, Style a tiež športovou R-Line so 16-palcovými hliníkovými diskami, športovými nárazníkmi s čiernymi lesklými nasávacími otvormi, s čiernym difúzorom, ale aj s interiérovými doplnkami umocňujúcimi jeho dynamický vzhľad.

VW ID.6 - 2021 Čítajte viac VW ID.6: Tretí elektromobil odvezie 7 cestujúcich. Zatiaľ Číňanov

Ponuka motorov je tak trochu sklamaním. Štvorvalec v Pole nenájdete. A ani mild-hybridnú technológiu, ktorú už používa Kia Rio či Hyundai i20. Aspoň zatiaľ. Polo dštartuje so štyrmi 3-valcami. Základom je atmosférický 1,0 MPI (59 kW) a nad ním stoja preplňované verzie 1,0 TSI (70, 81 kW). Zvláštnu pozíciu má Polo 1,0 TGI (60 kW) spaľujúce zemný plyn (CNG). Najslabšie benzínové motory a verzia TGI sú spriahnuté s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Silnejšie TSI má v sérii 7-stupňovú dvojspojku DSG. O osude motora 1,5 TSI (110 kW) nie je nič známe. Pravdepodobne dorazí s verziou GTI.

Vynovené Polo by sa malo dostať k zákazníkom v priebehu júna. Štartovať bude na cene 12 990 eur. Na želanie ponúkne až 17-palcové disky, audio Beats s výkonom 300 W, panoramatické strešné okno, bezkľúčové štartovanie, hlasové ovládanie či dokonca športový podvozok s voľbou jazdných režimov, elektronickou uzávierkou XDS a zníženou výškou o 15 mm.

VW Polo - 2021
VW Polo - 2021
+8VW Polo - 2021
VW Polo - 2021
VW Polo - 2021
+7VW Polo - 2021

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #VW Polo #VW #Volkswagen
Články podľa značiek