Porsche 911 Targa 4 GTS: ‘Polokabriolet’ na manuál nezanevrel

Nová generácia modelu 911 je síce na trhu už dva a pol roka, no až teraz majú zákazníci možnosť siahnuť po verzii GTS a navyše s originálnou karosériou targa.

29.06.2021 10:00
7060181 Foto:
Verzia GTS sa vyznačuje množstvom čiernych doplnkov, akými sú predný spojler, rámy okolo svetiel, disky kolies, kryt motora či oblúk lemujúci presklenú časť strechy.
debata

Porsche 911 je časom overený model, ktorý sa o klientelu a odbyt po celom svete obávať nemusí. Lenže budúci majitelia majú zväčša veľmi špecifické požiadavky na výkon aj vzhľad 911-ky. V Zuffenhausene sa im preto snažia za každých okolností vyjsť v ústrety. Platí to aj o verzii GTS, ktorá sa prvý raz objavila na scéne pred dvanástimi rokmi a vytvorila zlatú strednú cestu medzi verziami Carrera a Turbo.

Porsche 911 Targa 4 GTS
Porsche 911 Targa 4 GTS
+5Porsche 911 Targa 4 GTS

Je preto logické, že súčasná generácia s kódovým označením 992 prichádza takisto vo verzii GTS, hoci až po dva a pol roku od svetovej premiéry súčasnej generácie modelu. Vozidlá nesúce označenie GTS vynikajú vyváženosťou medzi základnou „civilnou“ verziou Carrera a športovo zameraným variantom Turbo. Čo však zaujme, je možnosť zvoliť si okrem karosérií kupé a kabriolet aj targu.

Porsche 911 Targa 4 GTS
Porsche 911 Targa 4 GTS
Porsche 911 Targa 4 GTS

Ide o špecifickú verziu kabrioletu, ktorá je typická pevnou zadnou kapotou, pričom pocit vetra vo vlasoch možno docieliť demontážou strešných panelov nad hlavami vodiča a spolujazdca. Verzia GTS sa vyznačuje množstvom čiernych doplnkov, akými sú predný spojler, rámy okolo svetiel, disky kolies, kryt motora či oblúk lemujúci presklenú časť strechy. Do základnej výbavy verzie GTS patrí aj balík Sport Design, ktorý obsahuje špeciálne nástavce prahov. Predné svetlé využívajú LED techniku a disky kolies majú priemer dvadsať palcov vpredu a dvadsaťjeden palcov vzadu. Súčasťou štandardnej výbavy je aj športový výfukový systém a brzdová sústave prevzatá z verzie Turbo.

Porsche 911 Targa 4 - 2020 Čítajte aj Porsche 911 Targa 4/4S: Trojlístok je kompletný! Aj s manuálom
V ponuke ostala aj sedemstupňová manuálna... Foto: Porsche
7060166 V ponuke ostala aj sedemstupňová manuálna prevodovka.

V interiéri čaká na posádku komfort v podobe čalúnenia mikrovláknom Race-Tex, a to v strede sedadiel, na volante a na dverách. GTS je štandardne dodávané s balíkom Sport Chrono, športovým volantom, športovými sedadlami a aplikáciou Porsche Track Precision. Zvláštnosťou je, že výrobca použil menej tlmiacich materiálov, aby zdôraznil športový dojem z jazdy. Za príplatok je možné verziu GTS vylepšiť balíkom Lightweight Design, ktorý obsahuje sedadlá z uhlíkových vláken a tenšie zadné a bočné sklá, čím znižuje hmotnosť auta o 25 kilogramov.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - 2021 Čítajte aj Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition: Nádherná ‘limitka‘ spomína na zlaté časy
Variant Targa je vždy vybavený pohonom oboch... Foto: Porsche
7060182 Variant Targa je vždy vybavený pohonom oboch náprav.

Čo však naďalej ostáva podstatné pri Porsche 911 GTS je pohonná jednotka, ktorou je v tomto prípade trojlitrový dvakrát preplňovaný plochý šesťvalec s výkonom 353 kW (480 k) a krútiacim momentom 570 Nm. Variant Targa je vždy vybavený pohonom oboch náprav. Silu na ne prenáša osemstupňová automatická dvojspojková prevodovka PDK, no v ponuke ostala aj sedemstupňová manuálna prevodovka. Radiaca páka je kratšia o 10 mm, čo umožňuje meniť rýchlostné stupne len pohybom zápästia. Úžasné parametre Porsche 911 Targa 4 GTS podčiarkuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy v prípade verzie s automatickou prevodovkou.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche 911 #Porsche 911 Targa #Porsche 911 GTS #Porsche 911 Targa 4 GTS
Články podľa značiek