Keď v roku 2018 Mercedes-Benz predstavil na autosalóne v Detroite druhú generáciu svojho kultového off-roadu, už vtedy bývalý šéf Daimleru Dieter Zetsche sľúbil, že elektrifikácie neminie ani triedu G. A sľub Daimler plní na IAA Mobility v Mníchove. Debutuje tu koncept EQG, ktorý nie je ničím iným ako elektrickou verziou géčka. S inými autami si ho nepomýlite. Dizajnéri si totiž dali záležať na zachovaní všetkých typických prvkov. Mnohé z nich sú však posunuté do elektrickej éry.
Čítajte viac Mercedes sa postavil ekoaktivistom. S vývojom spaľovacích áut neskončíVidieť to na kruhových LED svetlách, zaslepenej čiernej maske so svietiacou hviezdou a modrým vzorom, či na charakteristickej ochrannej lište vo výške kľučiek, ktorá však tentoraz žiari vďaka diódam. Nechýba ani zadný kryt rezervného kolesa na krídlových dverách. Ale pozor! Má tvar wallboxu a slúži ako schránka pre nabíjacie káble. Takže s rezervou EQG, aspoň v podobe konceptu zatiaľ neráta.
Ďalším špecifikom sú 22-palcové leštené disky kolies a plochý strešný nosič v tvare písmena G, ktoré však vidieť len z vtáčej perspektívy. Jeho prednú časť zdobí diódový pás odkazujúci na svetelnú rampu off-roadov a vzadu zas červený pás vo funkcii brzdového svetla. Celé to uzatvára efektné dvojfarebné strieborno-čierne lakovanie. Do interiéru nás Mercedes-Benz zatiaľ nepustil a rovnako si stráži informácie o pohone.
Čítajte viac Mercedes-Benz Citan: Nemecké Kangoo je tu. Má až tri diesely, ale na rozlúčkuNepoznáme výkon, kapacitu batérií ani dojazd. Podstatné ale je, že géčko neprišlo po elektrickej konverzii o rámový podvozok, tuhú zadnú nápravu ani pohon 4×4, takže v teréne by malo byť rovnako schopné ako jeho konvenční súrodenci. Mohutný rám sa stal domovom akumulátorového paketu, ktorý napája až štyri elektromotory umiestnené v blízkosti kolies. Dokonca s dvojstupňovými prevodovkami, ktoré majú funkciu redukcie.
Mercedes-Benz sľubuje, že kým sa EQG dostane do sériovej produkcie, musí uspieť na tradičnej testovacej trati, ktorá je normou pre každú triedu G. Vedie z Grazu, rodiska týchto off-roadov, na vrchol kopca Schöckl. Meria 5,6 kilometra a niektorých úsekoch musia autá prekonať sklon až 60 stupňov. Výrobca nepochybuje o tom, že EQG ju zvládne, aj vďaka obrovskému krútiacemu momentu elektromotorov, ktorý je dostupný od nulových otáčok a ktorý možno regulovať individuálne pre každé z kolies s oveľa väčšou presnosťou.
Čítajte viac Mercedes-Benz vyložil ‘elektrické karty‘. Začne hyperúsporným EQXX „Sme hrdí na viac ako 400 000 kusov triedy G, ktoré sme doteraz vyrobili,“ zdôrazňuje doktor Emmerich Schiller, šéf Mercedesu-Benzu G GmbH a vedúci divízie produktov terénnych áut. „Trieda G vo svojej viac ako 40-ročnej histórii vždy používala najmodernejšie a najvhodnejšie technológie – od predkomôrkového atmosférického naftového motora až po 4,0-litrový 8-valec v súčasnom špičkovom modeli G 63 AMG. V súlade s našou stratégiou ,Electric only' je elektrifikácia tejto off-roadovej legendy ďalším logickým a pre nás fascinujúcim projektom,“ dodal Schiller. Kedy príde na trh zatiaľ neprezradil.