Samozrejmosťou je využívanie cloudových aplikácií, navigácia s rozšírenou realitou head-up displeja a aktualizácia softvéru na diaľku. Nechýba dokonca palubná kamera, vďaka ktorej si možno vytvárať počas cesty momentky a odosielať ich do smartfónu. Z iX pochádza aj plávajúca lakťová opierka s integrovaným ovládacím panelom prevodovky a celková redukcia mechanických ovládačov. Pod opierkou je odkladací priestor a pred ním držiaky na nápoje či box na indukčné nabíjanie telefónov. Komfort zvyšuje štandardne dodávaná dvojzónová klimatizácia, a najmä úplne nové sedadlá. Za príplatok sú k dispozícii športové M sedadlá či masážna funkcia.
Novinka neprišla ani o variabilitu. Zadné sedadlá delené v pomere 40 : 20 : 40 sú posuvné v rozsahu 130 mm. Podľa toho sa mení objem batožinového priestoru zo základných 470 na 560. Po sklopení operadiel je to až 1 455 litrov. Podobne ako v minulosti. Ale pozor – platí to len pre dve motorizácie. Plug-in hybridy budú mať totiž využiteľný objem o 55 litrov menší, pretože časť priestoru zaberie li-ion batéria. Nakladanie uľahčí štandardne dodávané elektrické veko kufra. A priplatiť si môžete aj za elektricky výsuvné ťažné zariadenie. O bezpečnosť sa stará plejáda asistenčných systémov registrujúcich chodcov aj cyklistov, a to aj v protismere pri odbočovaní, či parkovací asistent, ktorý si pamätá posledných 50 metrov jazdy.
Pod kapotou sa objavujú nové preplňované motory TwinPower Turbo s dvojitým vstrekovaním paliva. Trojvalec s objemom 1,5 litra pre 220i (125 kW) a dvojlitrový 4-valec pre verziu 223i (160 kW) sú mild-hybridy s elektromotorom v 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovke. Ten má výkon 14 kW a je započítaný v celkovom výkone. Aj tretia motorizácia základnej verzie 118i (100 kW) bude spojená výlučne sa automatickou prevodovkou. A platí to tiež pre jediný dvojlitrový diesel 218d (110 kW). S manuálom Active Tourer už teda nepočíta. Zato príde v priebehu budúceho roka hneď s dvoma plug-in hybridnými verziami. Plug-in hybridy s trojvalcom 1,5 TwinPower Turbo budú mať výkon 180 kW vo verzii 225e xDrive, respektíve 240 kW vo verzii 225 xDrive.
Čítajte viac BMW iX: Revolučné elektrické SUV prezrádza viac. Poznáme výkony aj dojazdVýkonový rozdiel bude na najmä na pleciach zadného elektromotora s výkonom 80, respektíve až 130 kW, keďže výkon spaľovacieho motora je v oboch prípadoch veľmi príbuzný – 100 alebo 110 kW. Označenie zároveň prezrádza, že zástrčkové verzie budú jedinými štvorkolkami v ponuke. Batérie s využiteľnou kapacitou 14,9 kWh im majú pritom stačiť približne na 80 km jazdy. Palubná nabíjačka umožní nabíjanie maximálnym výkonom 7,4 kW, čo nie je zázrak, ale dvojnásobok v v porovnaní s minulosľou. Dobrou správou je zachovanie nezávislého zavesenia všetkých kolies, teda aj tých zadných. Okrem štandardného podvozka, ktorý má ponúknuť vysoký komfort, bude k dispozícii aj M podvozok znížený o 15 mm, so selektívnym tlmením a športovým riadením.
Kým klasické verzie (218i, 218d) a mild-hybridy (220i, 223i) dorazia k zákazníkom vo februári budúceho roka, nabíjateľné plug-in hybridy budú nasledovať o niekoľko mesiacov neskôr.
Rozmery, objemy
Dlžka (mm) | 4 386 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 824 |
Výška (mm) | 1 576 |
Rázvor náprav (mm) | 2 670 |
Objem kufra (l) | 470 – 1 455 |
Objem kufra MHEV (l) | 415 – 1 405 |
Technické údaje
Verzia | 218i | 220i MHEV) | 223i (MHEV) | 218d |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 499 | 1 499 | 1 998 | 1 995 |
Max. výkon (kW/ot.) | 100/ 4 400 | 125/4 700 | 160/5 000 | 110/3 750 |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 230 | 240 | 320 | 360 |
Výkon elektromotora (kW) | – | 14 | 14 | – |
0 – 100 km/h (s) | 9,0 | 8,1 | 7,0 | 8,8 |
Max. rýchlosť (km/h) | 214 | 221 | 241 | 220 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,2 | 5,9 | 6,0 | 4,8 |