Genesis predstavil svoju vlajkovú loď G90 prvýkrát v roku 2015. Vtedy však išlo o len prepracovaný Hyundai Equs. Až druhá generácia je čistokrvným Genesisom. A je to na nej poznať. Prémiová divízia Hyundai nenechala nič na náhodu. Toto auto má všetky technológie, ktoré nájdete v Mercedese-Benz triedy S, BMW radu 7, Audi A8 či Lexuse LS. Posúďte sami. G90 má na dĺžku 5 275 mm a jeho predĺžená verzia až 5 465 mm. Rovnako veľkolepý je rázvor náprav s hodnotou 3 180, respektíve 3 370 mm. Dizajnu prednej časti dominuje veľkolepá maska Crest Grille, na ktorú nadväzujú extrémne úzke „dvojriadkové“ reflektory, pripomínajúce logo značky.
Čítajte viac Genesis: Kórejčania predstavujú odomykanie auta ‘tvárou‘Štíhly tvar svetiel umožnilo prekríženie šošoviek denných svetiel DLR so smerovými, diaľkovými a stretávacími svetlami. Len stretávacie svetlá pozostávajú z 200 mikroskopických šošoviek, pritom poskytujú rovnaký svetelný výkon a väčšie verzie. Rovnako fascinujúca je predná kapota integrovaná s blatníkmi, takže nemá žiadne spoje. Pri pohľade zboku zaujme najmä klesajúca línia pontónu a enormne široký zadný stĺpik, takmer v štýle starších modelov Rolls-Royce. Aj vzadu majú svetlá dvojriadkový dizajn. Vyniknú o to viac, o čo nižšie Genesis umiestnil poznávaciu značku a senzory.
Kabína je skutočným kráľovstvom luxusu. Začína sa to už pri nastupovaní. Keď sa vodič priblíži k vozidlu, vysunú sa z obrysu karosérie kľučky. Po nastúpení systém EasyClose zatvorí dvere bez toho, aby sa ich museli cestujúci dotknúť. Vodič môže zatvoriť dvere aj stlačením brzdového pedála. Štartovanie zasa umožňuje snímač odtlačku prstu. Kabínu rozdeľuje mohutný stredový tunel. Aj preto sú vzadu len dve miesta na sedenie. Samozrejme, každé zo sedadiel je možné nastavovať. Vybavené sú opierkou nôh, ventilovaním či masážnou funkciou. Dvojdielna panoramatická strecha umožňuje otvárať každý sklenený panel samostatne.
Posádku rozmaznáva systém aromatizácie interiéru s troma vôňami, ambientné osvetlenie vytvárajúce rôzne atmosféry či aparatúra Bang & Oluffsen s 23 reproduktormi, vrátane výsuvných výškových meničov. Audiosústava sa zároveň stará o aktívne potláčanie hluku ANC-R (Active Noise Control-Road) generovaním opačnej frekvencie ruchov, ktoré sníma viacero mikrofónov v kabíne. Napokon, Hyundai tvrdí, že Genesis G90 je najtichším autom, aké kedy skonštruoval. Mood Curator umožňuje integrované ovládanie náladových funkcií od masáže cez vône a svetlo až po zvuk. Sedadlá obsahujú 10 vzduchových buniek v operadlách a dve v sedákoch. Pri vystupovaní a nastupovaní sa vonkajšie bunky vyfúknu, aby zväčšili vstupný priestor.
Vzadu nechýba 8-palcový dotykový displej ani dve 10,2-palcové obrazovky. O čistotu prostredia sa stará klimatizácia odstraňujúca baktérie. V lakťovej opierke si zasa môžete vďaka UV žiareniu vydezinfikovať napríklad mobilný telefón či kľúče. Vpredu je G90 vybavené najmodernejším infotainmentom so zakriveným displejom. Vznešenú atmosféru dotvárajú luxusné materiály. Genesis však zároveň hovorí o udržateľnom luxuse, a tak sú napríklad „drevené“ dekorácie vyrobené z recyklovaného papiera vrátane novín. Aj preto majú tieto obklady názov Newspaper Crown Wood a Newspaper Stripe Wood.
Na úvod sa G90 predstavuje so 6-valcovým motorom 3,5 T-GDi. O 8-valci zatiaľ Genesis mlčí. Je teda možné, že oň kvôli emisiám príde. Na druhej strane sa o výkon báť netreba. Preplňovaná pohonná jednotka poskytuje dostatočných 280 kW a 530 Nm krútiaceho momentu. Predĺžená verzia LWB je doplnená o elektrický kompresor, ktorý urýchli reakcie pri nízkych otáčkach. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a stálym pohonom oboch náprav. Ovládanie uľahčuje riadenie všetkých štyroch kolies, opäť technológia známa z BMW, Audi či Mercedesov-Benz. Tie zadné sa natáčajú v uhle štyroch stupňov protismerne pri nízkych rýchlostiach a o dva stupne súhlasne s prednými pri tých vyšších.
Čítajte viac Genesis GV60: Elektrický crossover je na ceste do Európy. Má krištáľovú guľuA nechýba ani pneumatické odpruženie, ktoré upravuje charakteristiku, podľa okamžitých podmienok na základe skenovania povrchu pred vozidlom. Systém tiež mení svetlú výšku v troch úrovniach – napríklad podľa okamžitej rýchlosti, údajov kamery, zvoleného jazdného režimu alebo pri vystupovaní a nastupovaní, keď putuje karoséria o 25 mm nad štandardnú úroveň. Predchádza aj kontaktu s obrubníkmi pri parkovaní. Dokáže tiež zvýšiť prednú časť vozidla pri prudkom klesaní, čo je komfortné pre posádku a užitočné pre ochranu vozidla. Jedinou zlou správou je, že aj napriek európskej ofenzíve značky neplánuje Genesis dovážať vlajkovú loď G90 na starý kontinent. Nemecká prémiová trojka tak môže zatiaľ spávať bez strachu.