Novú Astru predstavil Opel vlani v septembri v podobe hatchbacku. Išlo o radikálnu zmenu, pretože šiesta generácia prepriahla na platformu EMP2 francúzskej časti koncernu PSA. Jej najbližším súrodencom je tak nový Peugeot 308. Opel si však dal záležať, aby Astra neprišla o DNA „blesku“. Je to vidieť aj na novom kombi Astra Sports Tourer, ktoré práve debutuje. Z hatchbacku prevzala praktickejšia Astra jednoduchý dizajnový jazyk aj celú prednú časť. Tej dominuje maska Opel Vizor, ktorá integruje všetky potrebné senzory a tiež najnovšiu generáciu matrixových svetiel Intelli-Lux LED so 168 diódami.
Čítajte viac Test: Jazdený Opel Mokka - s podpisom od GMV jej centre sa nachádza vynovené logo, ktoré je súčasťou motívu Opel Compass, tvorenom horizontálnou grafikou svetiel a ostrým pozdĺžnym prelisom kapoty, ktorý sa vnára až do nárazníka. Tam sa však spojitosť končí. Astra Sports Tourer má totiž podstatne väčší formát. Na dĺžku meria 4 642, na šírku 1 860 a na výšku 1 480 mm. Je teda až o 268 mm dlhšia ako hatchback. Menil sa dokonca aj rázvor náprav, ktorý narástol o 57 mm na konečných 2 732. A to nie je rozhodne obvyklé. Zásadné rozdiely sú aj v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Sports Tourer je totiž o 60 mm kratší, ale jeho rázvor je až o 70 mm dlhší.
Vzadu používa Astra Sports Tourer opäť motív Opel Compass a identické svetlá z hatchbacku. Široké zadné veko s elektrickým ovládaním a nožným senzorom poskytuje lepší prístup k batožinovému priestoru. Nakladacia hrana sa teraz nachádza len 600 mm nad asfaltom. Prekvapením je, že napriek medzigeneračnej redukcii dĺžky pribudlo v kufri až 68 litrov. Spolu je ich 608 a po sklopení operadiel delených v „prémiovom“ pomere 40 : 20 : 40 až 1 634. Stojí za tým najmä jednoduchšia, priestorovo nenáročná zadná náprava s torznou priečkou. Len plug-in hybridné verzie sa musia trochu uskromniť.
Batérie si totiž ukrojili z kufra 60 litrov. Stále je to však viac ako v predchádzajúcej generácii. Opel myslel aj na variabilitu. Vychytávkou Astry je pohyblivá podlaha Intelli-Space. Jednou rukou je možné prestaviť ju do vyššej alebo nižšej polohy, pripadne ju zafixovať v uhle 45 stupňov. Zasúvacie plató sa dá pritom uložiť do špeciálnej schránky nezávisle na tom, či je podlaha hore, alebo dole. Lekárnička a súprava na opravu defektu je zas uložená pod podlahou tak, aby k nej mali prístup cestujúci z kufra aj interiéru bez toho, aby museli vyložiť celý obsah batožinového priestoru. Ďalšie odkladacie priestory nájde posádka v kabíne.
Interiér preberá palubnú dosku a infotainment z hatchbacku. Analógové prístroje nahrádza kokpit Pure Panel s dvojicou obrazoviek. Prístup k najčastejším funkciám však uľahčujú hardvérové tlačidlá. Nechýba ani head-up displej a bezdrôtová konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Aj v kabíne sa teda Astra zásadne líši od sesterského Peugeotu 308, ktorý ostal verný typickému i-Cockpitu s malým volantom a vysoko umiestnenou „prístrojovkou“. Opel si tiež sám vyvinul anatomické sedadlá s preň neodmysliteľným certifikátom nemeckej asociácie lekárov AGR. Môžu byť vyhrievané, ventilované aj masážne. Zadní cestujúci by navyše mali mať vďaka dlhšiemu rázvoru viac miesta na nohy.
Opel síce nezverejnil k Astre Sports Tourer podrobné technické dáta, ale žiadne veľké prekvapenia na nás nečakajú. Pod kapotou má identickú technológiu s Astrou Hatchback a Peugeotom 308. Základom sú benzínové 3-valce 1,2 Turbo s výkonom 81 alebo 96 kW. Jediný naftový motor 1,5 CDTi dáva 96. Pre výkonnejší benzínový motor a tiež diesel je k dispozícii okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky 8-stupňový automat. A potom sú tu dva plug-in hybridy, ktorých srdcom je motor 1,6 Turbo, spojený s elektromotorom s výkonom 81 kW.
Čítajte viac Slovenské bestsellery: Toto je TOP 15 SUV a crossoverov za 9 mesiacovSlabší má systémových 132 a silnejší 162 kW. Vždy v spojení s 8-stupňovým automatom. Tento rozdiel má na svedomí spaľovací motor, ktorý ja naladený buď na 110, alebo 132 kW. Ekologické verzie budú teda zároveň najvýkonnejšími. Slabšia by mala akcelerovať už z 0 na 100 km/h za asi 7,5 sekundy. Batéria s kapacitou 12,4 kWh má vystačiť na približne 50 km jazdy. Pre Opel Astra Sports Tourer je pripravený kompletný balík asistenčných systémov Intelli-Drive 2.0 s adaptívnym tempomatom, udržiavaním v jazdnom prúde či parkovacím asistentom. Na novinku si ešte chvíľu počkáme. Predaj hatchbacku bol spustený len začiatkom tohto mesiaca a Sports Tourer bude nasledovať až za ním.
Rozmery, objemy
Verzia | Sports Tourer | Hatchback |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 642 | 4 374 |
Šírka (mm) | 1 860 | 1 860 |
Výška (mm) | 1 480 | 1 480 |
Rázvor náprav | 2 732 | 2 675 |
Objem kufra (l) | 608 – 1 634 | od 422 |
Technické údaje
Motor | 1,2 PureTech | 1,2 PureTech | 1,5 Blue HDi | Hybrid 180 | Hybrid 225 |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 199 | 1 199 | 1 499 | 1 598 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 81/5 000 | 96/5 500 | 96/3 750 | 132/- | 162/- |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 205/1 750 | 230/1 750 | 300/1 750 | 360/- | 360/- |
Prevodovka | 6M | 6M/8A | 6M/8A | 8A | 8A |