Znie to až neuveriteľne, ale aj v dnešnej dobe zameranej na elektrifikáciu a ekológiu, existuje automobilka hlavného prúdu, ktorá investuje do vývoja športových modelov. Ide, samozrejme, o Toyotu, ktorá sa za posledné dve desaťročia stala symbolom hybridných automobilov. Lenže jej aktivity presahujú masovú produkciu úsporných a spoľahlivých modelov.
Toyota je veľmi aktívna aj v motoršporte a vďaka tomu sa do sériovej výroby môžu dostať aj autá, ktoré nedosiahnu obrovské predajné čísla, ale dopyt zo strany nadšencov a fanúšikov značky poslúži na zlepšenie reputácie. V hlavnej úlohe je opäť divízia Gazoo Racing, ktorá upravila najnovšiu generáciu modelu Yaris, no a tentoraz prišiel rad na väčšiu Corollu.
A keďže najpredávanejšie auto planéty patrí do nižšej strednej triedy, možno ho označiť za ostrý hatchback, teda tzv. hot hatch. Kým typickí zástupcovia tejto kategórie ako Renault Mégane RS, Honda Civic Type-R, Hyundai i30 N alebo Volkswagen GTI sú predokolkami, Toyota GR Corolla využíva systém pohonu všetkých kolies GR-Four. Konkurovať teda bude hlavne Volkswagenu Golf R alebo Fordu Focus RS.
Pod kapotou sa bude nachádzať známy motor s GR Yarisu. Preplňovaný trojvalec s objemom 1,6 litra bude mať výkon 224 kW (304 k) a krútiaci moment 370 Nm. V Yarise GR má pritom tento motor výkon „len“ 192 kW (261 k). Dynamiku zo zvýšeného výkonu však bude redukovať vyššia hmotnosť. Kým GR Yaris váži 1 280 kg, GR Corolla až 1 474 kg.
Čítajte aj Toyota GR 86: Drifterský sen má nový názov a viac silyZážitok za volantom však dozaista zintenzívni šesťstupňová manuálna prevodovka s funkciou dorovnávania otáčok motora pri preradení a spomínaný systém pohonu všetkých kolies. Ten dokáže rozdeľovať silu motora medzi nápravy v pomeroch 60:40, 50:50 a 30:70. Zrýchlenie na stovku ani maximálnu rýchlosť zatiaľ výrobca neprezradil, no očakávať môžeme zrýchlenie pod šesť sekúnd a maximálnu rýchlosť na obligátnej hodnotne 250 km/h.
O spomalenie sa starajú štvorpiestikové brzdové strmene na 356 milimetrových kotúčoch vpredu a dvojpiestikové strmene na 297 milimetrových kotúčoch vzadu. Disky kolies majú priemer 18 palcov. Optimálnym jazdným vlastnostiam prispieva prekrytá podlaha a zníženiu ťažiska hliníková kapota a hliníkové dvere. Vzadu upútajú tri koncovky výfukového potrubia.
Čítajte aj GR Yaris: Bláznivý hothatch má 4x4 a 192 kW. Z trojvalca!Nový japonský hot hatch bude v ponuke v dvoch výbavách nazvaných Core a Circuit Edition. Lakovaný môže byť bielou, čiernou alebo červenou farbou. Samozrejmosťou sú športové sedadlá. Nebudú chýbať ani komfortné prvky ako vyhrievané sedadlá, vyhrievaný volant, 12,3-palcový prístrojový štít, 8-palocový displej infotainmentu s navigáciou alebo bezdrôtové nabíjanie telefónu. Za príplatok budú k dispozícii samozverné diferenciály Torsen na prednej aj zadnej náprave a karbónová strecha. Výbava Circuit Edition bude mať spomínané prvky v základnej výbave, no ponúkne aj viac aerodynamických vylepšení na karosérii a viac lakovaných detailov.
Toyota GR Corolla sa najprv dostane na americký trh, ale ceny zverejnené neboli. Príchod do Európy nie je potvrdený, no vzhľadom na modelové portfólio značky založenej na hybridných modeloch by ani flotilové emisie nemuseli stáť v ceste.