
Jedenásta generácia Civicu je už približne rok na trhu v USA so 4-valcami 2,0 i-VTEC (116 kW) a preplňovaným 1,5 i-VTEC Turbo (132 kW). Za Atlantikom pribudla aj verzia Civic Si, ktorého preplňovaný agregát je naladený na 147 kW a do Európy zas dorazí čoskoro v hybridnej verzii 2,0 i-MMD e:HEV naladenej na 135 kW.
No priaznivci značky sa už nevedia dočkať čerešničky na torte v podobe ostrej verzie Civic Type-R. Tá sa už skutočne rodí. Je sa na čo tešiť. Novinka si totiž opäť brúsi zuby na svojich konkurentov a rada by získala späť titul najrýchlejšej predokolky. Technikom sa to asi darí, pretože na okruhu v japonskej Suzuke už Type-R stihla získať rekord s časom 2 minúty a 23,123 sekundy. Teda ešte pred oficiálnou premiérou.

Zatiaľ teda v podobe predsériového prototypu, ktorý svoj finálny dizajn ukrýva pod kamuflážou. I tak ide o lepší výsledok, ako dosiahla ultimatívna verzia Civicu Type-R Limited Edition predošlej generácie, ktorá zajazdila Suzuku za 2 minúty a 23,993 sekundy. Zároveň tým porazila Renault Mégane RS Trophy-R. Technika je zatiaľ tajomstvom. Špekuluje sa však o evolúcii súčasného preplňovaného 4-valca 2,0 i-VTEC Turbo.

Ten má momentálne 228 kW, teda 306 koní, ale nie je vylúčené, že vďaka elektrickej výpomoci, o ktorej sa šušká, by mohol výkon prekročiť magickú hranicu 400 koní, čo znamená 298 kW. Z videa vidieť, že Typer R vznikne z 5-dverovej verzie a opäť dostane veľké prítlačné krídlo. Ale tiež to, že nezanevrie na manuálnu prevodovku. To je nepochybne dobrá správa. Tou zlou je, že nový Civic Type-R bude pravdepodobne posledným so spaľovacím motorom.

Či sa dostane do Európy je zatiaľ neisté. Honda by mohla Type-R priviesť len v prípade, ak by sa jej podarilo ustrážiť nasadením elektromobilov svoj európsky emisný kôš. Inak nemá so svojou vysokou spotrebou šancu.