Dodge Challenger je podobnou ikonou ako Ford Mustang či Chevrolet Camaro. Na rozdiel od svojich súperov však Dodge akosi zabudol na otvorenú verziu. Cabriolet sa totiž vyrábal v 52-ročnej histórii Challengeru len v modelových rokoch 1970 a 1971. Samozrejme, ako odpoveď na fenomenálny úspech Mustangu. Lenže potom sa po kabriolete doslova zľahla zem. Z druhej generácie otvorená verzia nikdy nevznikla a zdalo sa, že sa tak stane aj s tou treťou, ktorá je na trhu od roku 2008, teda neskutočných 14 rokov. Lenže zázraky sa predsa len dejú.
Čítajte viac IIHS: Americké 'Pony Cars' sú rýchle, ale nie príliš bezpečnéNa trojdňovom zraze M1 Concourse v Michigane sa ako blesk z jasného neba ukázal Challenger Convertible. Americká značka vypočula dlhoročné volanie zákazníkov, no aby sa vyhla nákladnej produkcii kabrioletu na vlastných linkách, prenechala túto úlohu spoločnosti Drop Top Custom, ktorá má s konverziou už 46-ročné skúsenosti. Challenger sa tak dostal do tých správnych rúk. Úprava bude dostupná pre modelové roky 2022 a 2023, a to vo verziách Dodge Challenger R/T, Scat Pack 392 a všetky SRT. To všetko pod ochranou značky Dodge.
Spoločnosť sídliaca na Floride bude síce realizovať samotnú prestavbu, ale zákazníci budú komunikovať priamo s predajcami Dodge, kde si môžu auto objednať a kde si ho aj vyzdvihnú. Poc hopiteľne aj so zárukou. Na výber budú mať široké spektrum lakov a čalúnení, napríklad exkluzívnou kožou Katzkin. Keďže výroba bude prebiehať ručne, môže Drop Top Custom splniť množstvo individuálnych požiadaviek. Cena úpravy však nie je zanedbateľná. Floridská firma si svoju prácu cení na 25 999 dolárov, čo je 25 662 eur.A k nej si pripočítajte cenu samotného Challengera.
Čítajte viac Chevrolet Camaro ZL1: Nový vrchol má 640 k a 10-stupňový automat! Za túto sumu dostanete elektricky ovládanú plátennú strechu s vnútorným čalúnením a vyhrievaným zadným oknom. Sofistikovanosť konštrukcie dokladuje fakt, že aj so stiahnutou strechou si Challenger zachoval 80 % pôvodného batožinového priestoru. O tuhosť karosérie sa zas starajú dodatočné výstuhy skeletu. Pripomeňme, že Challenger je dostupný s motormi 3,6 Pentastra V6, 5,7 V8 Hemi a 6,2 V8 Hemi. Výkony sa pohybujú od 217 až po šialených 527 kW vo verzii Hellcat. Challenger je zároveň jediným muscle car-om s možnosťou pohonu oboch náprav.