
Zákazníci Bentleya majú priam nekonečný výber individualizácie svojich vysnených áut. Čoho je ale veľa, môže byť aj na škodu. Preto sa v Crewe rozhodli, že svojim klientom trocha pomôžu. Každý model môže inklinovať viac ku komfortu alebo k výkonu. Tak vznikli nielen ultraluxusné deriváty Mulliner, ale aj „rýchla rodinka“ Speed. A teraz má nového člena. Po „ostrých“ verziách Continentalu GT a Bentaygy prišla na rad aj vlaková loď Flying Spur. Recept je podobný. Flying Spur Speed kombinuje najvýkonnejšiu verziu motora W12 s doplnkami inšpirovanými svetom športu.

Tak sa na karosérii tejto prestížnej limuzíny objavil matný chróm namiesto lesklých dekorácií, napríklad na maske chladiča alebo na lemoch okien a svetiel. Disky s priemerom 22 palcov majú tiež lesklé čierne lakovanie. Chýbať nemôže ani karbón, z ktorého je vyrobený predný splitter, prahy, difúzor a decentný spojler zadného veka. Aristokratické korene naznačuje len drahokam na uzávere palivovej nádrže. Interiér zušľachťuje koža Dinamica Pure, ktorá obsahuje 73 percent recyklovaného polyesteru. Odlišný charket podporuje čierna lesklá dyha Piano Black, no na výber je aj orech Crown Cut alebo eukalyptové drevo Dark Fiddelback.

Pozmenená grafika infotaimentu je inšpirovaná chronografmi. Tento ľahký závoj športovej atmosféry prekrýva nezmenenú porciu luxusu. Predné sedadlá sú ovládateľné v 24 smeroch a tie zadné v štrnástich. Samozrejmosťou je vyhrievanie, ventilovanie aj masáž pre všetkých cestujúcich. Nešetrilo sa ani pod kapotou. Pracuje tu najvýkonnejšia verzia motora 6,0 W12, ktorej výkon vzrástol na 467 kW, čo je až o 63 kW viac. Krútiaci moment sa vyšplhal o 130 Nm na výsledných 900 Nm. Tieto parametre putujú do 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky, podobne ako pri kupé Continental GT. Tá totiž na rozdiel od klasického automatu zabezpečuje rýchlejšie radenie.

Bentley Flying Spur Speed potom akceleruje z 0 na 100 km/h len za neuveriteľných 3,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť magických 333 km/h. Ľahké ovládanie a špičkovú stabilitu zabezpečuje hneď niekoľko technológií – pohon oboch náprav, riadenie všetkých kolies a systém aktívnych stabilizátorov, ktoré vďaka 48 V okruhu a elektrickým aktuátorom redukujú náklony. V zákrutách sa ale novinke darí aj vďaka špecifickému rozdeleniu hnacieho momentu medzi nápravy tak, aby mal Flying Spur naďalej charakter zadokolky. V režime Sport posiela k predným kolesám maximálne 280 Nm a v režimoch Comfort a Bentely 480 Nm. Automobilka tvrdí, že tým úplne potlačila nedotáčavé tendencie.
