Toyota sa nám roky spájala s nevýrazným, konzervatívnym a nekonfliktným dizajnom. Až prišiel rok 2014, keď na autosalóne v Paríži zažiaril koncept C-HR. Vtedy však len málokomu napadlo, že sa pozerá na takmer sériové auto. Na pomery Toyoty a vlastne nielen jej, vyzeralo príliš provokatívne, príliš odvážne a príliš futuristicky na to, aby zamierilo na výrobné linky.
Čítajte viac Toyota bZ Compact SUV: Ďalšia elektrická ‘ochutnávka‘ prichádza z Los AngelesLenže presne to sa stalo a z C-HR bol čoskoro európsky hit Toyoty. Dnes má už najlepšie časy za sebou, a tak Toyota pracuje na druhej generácii. A buďte si istí, že bude ešte provokatívnejšia a ešte polarizujúcejšia. Naznačuje to koncept Toyota C-HR Prologue, o ktorom sama automobilka tvrdí, že je veľmi reálnou víziou auta, ktoré bude čoskoro brázdiť európske cesty.
Dizajn, ktorý sa rodil v juhofrancúzskom štylistickom centre Toyoty ED2, charakterizuje automobilka ako „sofistikovaný výraz drzosti“. A nie je ďaleko od pravdy. Prologue má ešte väčšie kolesá, ešte viac posunuté do rohov karosérie a ešte viac „rozbité“ členenie karosérie. Jeho silueta je ale v konečnom dôsledku plynulá a aerodynamická. Opäť tu nájdeme maskované zadné dvere, ktoré vytvárajú dojem kompaktného kupé.
Dvojfarebné lakovanie za jasne oddeľuje prahy, strechu a zadnú časť. Akoby sa toto auta skladalo z dvoch do seba zapadajúcich častí. A potom je tu žltý strešný spojler vytvárajúci nevšedný kontrast so strieborným a čiernym lakom. Predná maska v tvare kladiva zapadá do súčasnej elektrickej stratégie Toyoty. Je ale ešte expresívnejšia vďaka futuristickým LED svetlám. Do interiéru nás Toyota zatiaľ nepustila a neprezradila nič ani o technike.
Čítajte viac Toyota Prius: Nová generácia má byť znovuzrodením hybriduHybridná technológia C-HR prvej generácie však vychádzala z Priusu, na čom sa pravdepodobne nič nezmení. A nedávno predstavený Prius piatej generácie ponúka dve hybridné verzie 1,8 a 2,0 Dynamic Force. Zatiaľ však poznáme len výkon 144 kW, silnejšej z nich. Kým však európsky Prius sa zmení výlučne na plug-in hybrid, C-HR ostane pravdepodobne hybridom. Vylúčený nie je ani pohon oboch náprav AWD-i.