Lancia v súčasnosti štartuje novú kapitolu histórie. Pod krídlami koncernu Stellantis dostala nového šéfa Luca Napolitana, má nového šéfdizajnéra Jeana-Pierra Plouého a do roku 2028 plánuje priviesť na svet tri modely v štýle, ktorý demonštrovala konceptom Pu-Ra Zero. To všetko znie krásne, ale aktuálna realita je oveľa prozaickejšia. Slávna značka, ktorá dala automobilovému svetu samonosnú karosériu či vidlicový motor, má v ponuke jeden jediný model, aj to predávaný výlučne na domácom talianskom trhu – malú Lanciu Ypsilon.
Toto auto prišlo na svet v roku 2011, takže tento rok má na konte už jedenásť rokov kariéry, čo je priam neuveriteľné. Najmä ak si predstavíte, že v čase, keď Lancia predstavila súčasnú generáciu, schádzala z liniek napríklad druhá generácia Škody Fabia. Dnes je na trhu nuž štvrtá. Zdá sa však, že Talianom to neprekáža. Ročne sa pre malý štýlový model rozhodne viac ako 40 000 zákazníkov. Čo by za to dali iné automobilky. V tomto roku si dokonca Lancia Ypsilon polepšila!
Čítajte viac Lancia Pu+Ra Zero: ‘Zombie‘ medzi automobilkami ožívaZa prvých osem mesiacov má 27 421 registrácií, čím medziročne zvýšila trhový podiel o 0,1 %, na 3,2 %. Tento úspešný príbeh má pokračovať aj v blízkej budúcnosti. Záchranca značky musí totiž vydržať v dobrej kondícii až do príchodu noviniek. Preto Lancia malej „ypsilonke“ naordinovala ďalšiu modernizáciu. Modelový rok 2023 sa bude môcť pochváliť napríklad indukčnou nabíjačkou telefónov aj novým infotainmentom so 7-palcovým dotykovým displejom a konektivitou cez Apple CarPlay a Android Auto.
Ďalšou novinkou je parkovacia kamera a ponuka nového zeleného odtieňu laku Verda Rugiada, s ktorým ladia aj interiérové dekorácie na palubnej doske. Pod kapotou ostáva Lancia Ypsilon verná atmosférickému mild-hybridnému 3-valcu 1,0 FireFly s výkonom 51 kW a krútiacim momentom 92 Nm. Hoci sa parametre nijako nezmenili, automobilka tvrdí, že motor má mať ešte nižšie emisie. Dynamika zodpovedá mestskému využitiu. Akcelerácia trvá malému talianskemu modelu 14,2 sekundy, pričom dosiahne maximálnu rýchlosť 163 km/h.
Čítajte viac Lancia Delta Evo-e: Legenda sa vracia. Pod kapotou má však elektromotor