Kompaktné SUV s alternatívnymi pohonmi prišlo na svet v roku 2017. Postupne pribudla v ponuke čisto elektrická verzia a v roku 2021 dokonca aj ostrá Kona N – prvé SUV divízie Hyunadi N. Išlo o úspešný príbeh. Kone sa vyhla dokonca aj čipová kríza, aspoň z pohľadu európskych predajov. V roku 2019 vzrástli jej registrácie na 105 000 kusov, v roku 2020 na takmer 127 000 a vlani sa pre ňu rozhodlo stále veľmi slušných 110 000 zákazníkov. Teraz však už vystrkuje rožky“ druhá generácia, ktorá bude ešte ambicióznejšia. Po prvýkrát sa Hyundai rozhodol , že do centra modelového radu postaví batériovú verziu Kona Electric. Z nej následne odvodil tie ostatné. Vzhľadom na masívnu elektrifikáciu je to logické.
Ako ukazujú prvé fotografie, tešiť sa môžeme na oveľa dynamickejší dizajn. Kona evokuje skôr SUV-kupé ako klasické SUV. Ostré prelisy akoby boli inšpirované revolučným Ioniqom 5, zadná časť evokuje Tucson a pri pohľade na svetelné „parametrické“ pásy si zas spomeniete na Ioniq 6. Hyundai si dal zároveň záležať na tom aby ešte viac odlíšil jednotlivé verzie. Čisto elektrická má pixelové grafické detaily na mriežke nasávania a na zadnom nárazníku, 19-palcové kolesá inšpirované pixelmi, voliteľné čierne bočné zrkadlá a strechu. Benzínová a hybridná Kona zdieľajú robustný dizajn nárazníka a čierne obloženie blatníkov, ktoré chránia karosériu na prašných cestách.
Ostrá Kona N Line sa zas môže pochváliť voliteľnými čiernymi spätnými zrkadlami a strechou, strešným spojlerom, agresívnejším dizajnom prednej a zadnej časti, výraznými 19-palcovými zliatinovými diskami kolies či dvojitou koncovkou výfuku. Pomohla aj zmena proporcií. Na dĺžku má bue mať nová Kona 4 355 mm, čo je až o 150 mm viac. Na rázvore s finálnu hodnotou 2 660 mm zas pribudlo 60 mm. Kona je tiež o 25 mm širšia. O to priestrannejší bude kabína. Tá sa zmenila vskutku na nepoznanie, pretože ťaží z najnovšieho infotainmentu modelov Ioniq 5 a 6. Do 21. storočia posúva Konu prepojený digitálny kokpit a 12,3-palcová dotyková obrazovka v zakrivenom dizajne.
Volant a sedadlá si s najväčšou pravdepodobnosťou požičala Kona z Ioniqu 5. Hyundai tiež sľubuje väčší batožinový priestor ale jeho objem zatiaľ neprezradil. Nevieme nič ani o technike, ale vychádzať môžme zo sesterskej Kie Niro. Pri elektrickej verzii tak očakávame batériu s kapacitou 64,8 Wh a elektromotor s výkonom 150 kW. Hybrid bude s najväčšou pravdepodobnosťou vybavený kombináciou atmosférického motora 1,6 GDI a elektromotora so systémovým výkonom 104 kW. Čisto benzínová verzia môže mať 3-valec 1,0 T-GDI. Viac sa máme dozvedieť v najbližších dňoch, keď Hyundai zverejní ďalšie informácie. O osude ostrej Kony N s „nadupanou“ jednašestkou nie je zatiaľ nič známe, ale Hyundai si iste nenechá ujsť príležitosť pritiahnuť športovo orientovanp klientelu.