Čínske Nio je často prirovnávané k americkej Tesle. Táto inovatívna značka totiž disponuje nielen špičkovými batériami a dokonca lidarmi, umožňujúcimi vyššiu úroveň autonómnej jazdy, ale aj infraštruktúrou staníc na rýchlu výmenu vybitých akumulátorov za nabité. Nielen v Číne, ale dokonca aj v Nórsku či v Nemecku. V Európe už predáva modely ES7, ET5 a ET7. Je možné, že čoskoro k nim pribudne aj nové SUV-kupé EC7, ktoré by sa mohlo pustiť do súboja napríklad s Audi Q8 Sportback e-tron, Mercedesom-Benz EQE SUV alebo s BMW iX a Fordom Mustang Mach-E. Má na to všetky predpoklady.
Atraktívny dizajn športového SUV sa môže pochváliť špičkovou aerodynamikou so súčiniteľom odporu vzduchu len 0,23, čo má byť podľa Nia rekord v triede. Luxusný model s dĺžkou 4 968 a rázvorom náprav 2 960 mm, stojí na platforme, ktorú zdieľa so sedanom ES7. To znamená dvojicu elektromotorov so systémovým výkonom 470 kW a krútiacim momentom 850 Nm. Potom neprekvapí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za neskutočné 3,8 sekundy. A potom sú tu na výber li-ion batériové pakety s kapacitou 75, 100 a rekordných 150 kWh. Takými zatiaľ nedisponuje Tesla ani nemecká konkurencia.
To znamená úžasný dojazd 920 km! O bezpečnosť sa stará až 32 senzorov, ale aj lidar, teda laserový radar, vďaka čomu ponúka EC7 autonómne riadenia na úrovni SAE 4, čím opäť deklasuje elektromobily renomovaných značiek. Aby sa budúci majitelia vyhli zdĺhavému nabíjaniu, disponuje aj táto novinka vymeniteľnými batériami. V Číne má Nio už 1 047 takzvaných Power Swap staníc a uskutočnených viac ako 11 miliónov výmen batérií. Nio je presvedčené, že je to správna cesta. Nielenže skráti časy strávené na nabíjačkách, ale elektromobily zlacní, pretože vďaka swapovacím staniciam nebudú potrebovať drahé akumulátory s obrovskou kapacitou.