Honda CR-V: Šiesta generácia sľubuje nízku spotrebu a zážitok za volantom

Bolo len otázkou času, kedy sa po predstavení nového Civicu objaví aj ďalšia generácia CR-V. Je sa na čo tešiť, pretože Honda sa zamerala na špičkové jazdné vlastnosti, čo dnes nebýva zvykom. Len škoda, že do Európy dorazí toto SUV výlučne s hybridným pohonom.

17.02.2023 10:00
debata (2)
Aj pri CR-V zvolila Honda jednoduché a svieže... Foto: Honda
Honda CR-V - 2023 Aj pri CR-V zvolila Honda jednoduché a svieže tvary karosérie s horizontálnym pontónom a vzad posunutou kabínou. K triede SUV sa hlási kolmou prednou maskou a vyššou svetlou výškou.

Piata generácia jedného z vôbec najpredávanejších SUV planéty je na trhu od roku 2018. Dnes je už teda najvyšší čas na tú novú. Tak ako doteraz sa však nové CR-V predstavuje najprv v USA, kde je tento model Hondy kľúčový. Európska verzia sa však od tej americkej veľmi líšiť nebude. S výnimkou techniky pod kapotou, kde európski zákazníci nájdu výlučne hybridný pohon e:HEV. Americkí zákazníci to budú mať trochu pestrejšie. Technologicky CR-V čerpá z jedenástej generácie Civicu. A to je dobré, pretože Honda mu dala do vienka vynikajúce jazdné vlastnosti. Nová platforma zabezpečuje o 15 % vyššiu torznú tuhosť, prináša nižšie ťažisko, väčší rozchod aj rázvor náprav. To všetko sa podpisuje na suverénnom správaní CR-V.

Väčšia a stabilnejšia

Dizajn vyznáva jednoduché línie. Tak ako Civic má aj CR-V dlhú prednú kapotu, nízky horizontálny pontón a vysokú kabínu posunutú až o 11 cm vzad. Kolmá predná maska a väčšia svetlá výška však CR-V radia jasne do triedy SUV. Stabilný postoj na ceste je tiež výsledkom zmeny proporcií. Novinka má na dĺžku až 4 703 mm, čo je o 80 mm viac, je tiež širšia ( 1 866 mm), no na druhej strane o čosi nižšia (1 680 mm). Na rázvore náprav s hodnotou 2 700 mm pribudli štyri centimetre a jeden na rozchode predných aj zadných kolies. Spätné zrkadlá, uchytené na nožičkách, majú zlepšiť výhľad spoza volantu. Športový šmrnc dodáva CR-V čierny výplet masky aj agresívny tvar nárazníka.

Vzadu ostalo CR-V verné vertikálnym svetlám.... Foto: Honda
Honda CR-V - 2023 Vzadu ostalo CR-V verné vertikálnym svetlám. Stabilný postoj podporuje väčšia šírka aj rozchod kolies pri zníženej výške karosérie.
Honda - nový vodíkový pohon FCEV Čítajte viac Honda sa nevzdala vodíka. Čoskoro predstaví revolučné CR-V

Základné verzie budú vybavené 18– a tie vyššie 20-palcovými čiernymi diskami kolies s 5-lúčovým dizajnom. Reflektory využívajú štandardne LED technológiu. Tie zadné ostali verné vertikálnemu „lejautu“. Interiér si požičal prísne horizontálnu palubnú dosku z Civicu aj s kovovou mriežkou prekrývajúcou výduchy klimatizácie. Kompaktný prístrojový panel kombinuje analógový rýchlomer a 7-palcový displej otáčkomeru či výkonomeru pre hybridné verzie. Multimediálne rozhranie používa dotykovú obrazovku s uhlopriečkou sedem alebo deväť palcov. Samozrejmosťou je plná konektivita so smartfónmi. Audio s 12 reproduktormi dodáva Bose. Nové sedadlá majú ponúkať vynikajúci komfort a zároveň stabilizovať v zákrutách.

Viac miesta pre posádku aj batožinu

Honda tvrdí, že nové CR-V je vôbec najpriestrannejším v celej histórii. Na nohy zadných cestujúcich pribudlo 10 mm. Sklon zadných operadiel možno regulovať v ôsmich stupňoch. V kufri má CR-V ponúknuť rekordných 1 027 litrov (pravdepodobne po strechu). Po sklopení zadných operadiel narastie úžitkový objem na 2 166 litrov. K tomu pridáva Honda stredový box medzi sedadlami s objemom deväť litrov, čo má byť najviac v segmente. O bezpečnosť sa starajú nové airbagy, znižujúce riziko zranení pri šikmých čelných kolíziách. Ten spolujazdcov má až tri komory a „rukavicový“ dizajn. Po prvýkrát je CR-V vybavené kolenným airbagom vodiča.

Palubnú dosku si CR-V požičia z nového Civicu.... Foto: Honda
Honda CR-V - 2023 Palubnú dosku si CR-V požičia z nového Civicu. Ponúkne však oveľa viac priestoru. Pre posádku aj na batožinu.
Honda Jazz - 2023 Čítajte viac Honda Jazz: Modernizácia prináša viac výkonu a verziu Sport

Balík asistenčných systémov Honda Sensing ťaží z novej širokouhlej kamery (90 stupňov) a nového mikrovlnného radaru (120 stupňov). To znamená presnejšie rozlišovanie krajníc, vozidiel, cyklistov či chodcov. Novinkou je asistent pre jazdu v dopravnej zápche (TJA), rozpoznávanie dopravných značiek (TSR), upozornenie na osoby na zadných sedadlách pri vystupovaní, ako aj spontánnejšie reakcie existujúcich asistentov, napríklad adaptívneho tempomatu (ACC) a udržiavania v jazdnom pruhu. Honda popracovala aj na pasívnej bezpečnosti. Skelet karosérie má tuhšie predné a stredné stĺpiky, ako aj strechu, vďaka čomu by malo CR-V dosiahnuť najvyššie bezpečnostné hodnotenia v USA aj v Európe.

Pre Európu len hybrid

Pod kapotou budú na výber dva pohony. Základ predstavuje preplňovaný 4-valec 1,5 VTEC Turbo s výkonom 140 kW a krútiacim momentom 242 Nm, spojený s prevodovkou CVT, ktorá dokáže vďaka funkcii Step-Shift simulovať radenie prevodových stupňov. S touto verziou sa však v Európe nestretneme. Tak ako v novej Honde Jazz, HR-V či Civicu dostane prednosť dvojmotorová hybridná sústava e:HEV. Jej základom je trakčný elektromotor s výkonom 177 kW a krútiacim momentom 334 Nm, napájaný z batérie a generátora. Ten poháňa atmosférický 4-valec s Atkinsonovým cyklom a priamym vstrekovaním paliva. Pri vysokých rýchlostiach sa spaľovací motor spojí s prednými kolesami, čím sa eliminujú straty.

Do Európy dorazí CR-V výlučne s hybridným... Foto: Honda
Honda CR-V Hybrid Prototyp - 2017 Do Európy dorazí CR-V výlučne s hybridným pohonom e:HEV s trakčným elektromotorom a generátorom poháňaným atmosférickým 4-valcom s objemom dvoch litrov.
Honda Civic Type R 2023 10 Čítajte viac Honda Civic Type R: Poznáme parametre novej generácie aj šialenú cenu

Pohon oboch náprav využije, tak ako doteraz, klasický mechanický rozvod, vďaka čomu je CR-V schopné preniesť k zadným kolesám až 50 % hnacej sily, oveľa viac v porovnaní s elektrickými štvorkolkami typu Toyota RAV4. Po prvýkrát bude CR-V vybavené kontrolou klesania Hill Descent Control. Predná náprava používa tlmičové vzpery McPherson, zadné kolesá nesie viacprvková náprava s pomocným rámom a o 15-percent tuhším odpružením v porovnaní s minulosťou. Ovládanie zlepšuje riadenie s premenlivým prevodovým pomerom. V USA bude Honda nové CR-V vyrábať vo svojom závode v Ohiu. V priebehu tohto roka by mala jedenásta generácia doraziť aj do Európy. Spoločnosť jej bude robiť nové SUV Honda ZR-V, ktoré vyplní medzeru medzi HR-V a CR-V.

Honda CR-V - 2023
Honda CR-V - 2023
+18Honda CR-V - 2023

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda CR-V
Články podľa značiek