Honda CR-V Hybrid Racer: Toto ‘rodinné SUV‘ má 800 k. Tankovať chce e-palivo

Divízia Honda Performance Development si vzala na mušku šiestu generáciu Hondy CR-V. Vzišiel z toho šialený špeciál pre seriál IndyCar. S civilným modelom veru nemá veľa spoločného. S výnimkou toho, že aj Hybrid Racer využíva kombináciu spaľovacieho a elektrického motora.

10.03.2023 10:00
debata
Honda CR-V Hybrid Racer síce čiastočne používa... Foto: Honda
Honda CR-V Hybrid Racer - 2023 Honda CR-V Hybrid Racer síce čiastočne používa karosériu sériového SUV, ale inak je nabitá okruhovou technikou.

Šiesta generácia Hondy CR-V má len krátko po premiére, takže zákazníci si na ňu zatiaľ budú musieť počkať. Zato Honda už pripravuje jej športovú kariéru. Presnejšie, kalifornská divízia Honda Performance Development (HPD), ktorá stvorila okruhový špeciál CR-V Hybrid Racer. Ide však tak trochu o kamufláž, pretože táto „beštia“, ako ju HPD nazýva, nemá okrem siluety karosérie so sériovou verziou veľa spoločného. Základom je trubkový rám z chróm-molybdénovej ocele. Kým spodná časť vrátane rozšírených blatníkov, prahov, spojlerov či sacích otvorov pozostáva z uhlíkových vlákien, tá horná je prevzatá s bežnej Hondy CR-V. Dokonca používa sériové sklenené čelné okno a strešné nosiče. To je však asi všetko, čo Hybrid Racer spája s civilnou realitou.

Z pohľadu do kokpitu  je jasné, že toto auto na... Foto: Honda
Honda CR-V Hybrid Racer - 2023 Z pohľadu do kokpitu je jasné, že toto auto na bežné cesty nikdy nevyrazí.
Honda CR-V - 2023 Čítajte viac Honda CR-V: Šiesta generácia sľubuje nízku spotrebu a zážitok za volantom

Všetko ostatné je vyvinuté pre seriál IndyCar. „Toto je beštia v rúchu baránka. Je to pojazdné laboratórium elektrifikácie a využitia obnoviteľného paliva,“ povedal na konto projektu David Salters, technický šéf HPD. Pohon zabezpečuje vidlicový 6-valec HI23TT s objemom 2,2 litra, „dopovaný“ dvojicou turbodúchadiel Borg Warner EFR7163. O chod motora sa stará riadiaca jednotka McLaren Applied Technologies Tag 400i. Agregátu asistuje výkonný elektromotor Empel MGU, pričom rekuperovanú energiu nezachytáva batéria, ale superkondenzátory Skeleton Supercapacitors. V porovnaní s akumulátormi sú podstatne ľahšie a dokážu rýchlejšie prijať a vydať energiu. Na okruhu je to nepochybne výhoda. Pohonnú sústavu dopĺňa 6-stupňová sekvenčná prevodovka Xtrac.

O dostatočný prítlak sa stará mohutné karbónové... Foto: Honda
Honda CR-V Hybrid Racer - 2023 O dostatočný prítlak sa stará mohutné karbónové zadné krídlo.

Hybridný pohon však nehľadajte pod prednou kapotou. Týchto 800 koní (590 kW) našlo miesto pred zadnou nápravou. Aj preto sa celá zadná časť karosérie vrátane zavarených dverí vyklápa nahor. Mimochodom, predné dvere sú motýlie. Podvozok CR-V Hybrid Racer je prehliadkou komponentov, ktoré už HPD otestovalo na okruhu IndyCar. Predná náprava pochádza z Acury NSX GT-3 Evo22, tá zadná z Dallary IR-18. Brzdy s priemerom 380, respektíve 355 mm dodalo Brembo. S asfaltom spájajú okruhový špeciál 20-palcové pneumatiky Firestone Firehawk Indy 500 Ultra-High Performance, obuté na dvojdielnych diskoch od 2Elle Engineering. O dostatočný prítlak sa zas stará obrie zadné krídlo.

Hybridná sústava kombinuje preplňovaný zážihový... Foto: Honda
Honda CR-V Hybrid Racer - 2023 Hybridná sústava kombinuje preplňovaný zážihový motor 2,2 V6, elektromotor a 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku XTRAC.
Honda - nový vodíkový pohon FCEV Čítajte viac Honda sa nevzdala vodíka. Čoskoro predstaví revolučné CR-V

Autorom farebného spracovania karosérie je dizajnérka Lili Melikian. Postupný prechod z modrého laku Hybrid Blue do červeného Racing Red má symbolizovať kombináciu benzínového a elektrického pohonu. Okrem toho použila aj grafické motívy inšpirované hybridnou sústavou. Aby však bola Honda CR-V Hybrid Racing naozaj ekologická, počíta s použitím obnoviteľného paliva, teda syntetického benzínu, ktorý dodá Shell. Na finalizácii projektu sa okrem HPD podieľala aj severoamerická divízia Honda North American a experti na stavbu špeciálov z Honda Development Centre v Ohiu. Krst ohňom čaká Hybrid Racer 3. apríla počas Fireston Grand Prix of St. Petersburg na Floride. Podľa neoficiálnych informácii by nakoniec mohla táto beštia použiť aj väčší motor s objemom 2,4 litra, čím by výkon stúpol na 900 koní.

Honda CR-V Hybrid Racer - 2023
Honda CR-V Hybrid Racer - 2023
+32Honda CR-V Hybrid Racer - 2023

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda CR-V #Honda CR-V Hybrid Racer
Články podľa značiek