V roku 2021 predstavil Volkswagen koncept ID.Life, ktorý mal predznamenať príchod lacného elektromobilu v cene od 20 000 eur. Neskôr ale nemecká automobilka priznala, že v súčasnosti je takáto cenová hladina nedosiahnuteľná, a tak ju zvýšila o 5 000 eur. A menilo sa toho oveľa viac. Vysvitlo, že ani dizajn ID.Life nenadchol. Nielen verejnosť, ale ani vedenie koncernu. Nový návrh mal mať pod palcom Jozef Kabaň, vymenovaného po krátkych epizódach v BMW a Rolls-Royce, za nového šéfdizajnéra značky. Ako ale vieme, ani tie neprešli schvaľovací procesom a Kabaň dokonca skončil vo svojej funkcii. Nahradil ho Andreas Mindt. No a na poslednú chvíľu sa menila aj celá filozofia projektu. Vedenie rozhodlo, že imidž ID.2, ktorý sa zaradí pod ID.3, spojí s dedičstvom legendárneho Golfu.
Nie je to zlý nápad. Predaje klasického Golfu so spaľovacím motorom totiž v posledných rokoch padajú a do budúcna sa to asi ani nezmení. Elektrina by však mohla v jeho žilách opäť rozprúdiť krv. Dôkazom je štúdia ID.2all, ktorá spätosť s Golfom vôbec netají. Je to akoby ste sa pozerali na Golf deviatej generácie s tým, že zamenil spaľovací agregát za elektromotor. Typickým prvkom je napríklad tvar zadného stĺpika, ktorý sprevádza Golf už od roku 1974. Sedia aj celkové proporcie, len tradičné svetlá nahradilo riešenie známe zo súčasných elektromobilov Volkswagenu, ako ID.3, či ID.4. Interiér má byť priestorovo porovnateľný s Golfom, a batožinovým priestorom od 490 až do 1 330 litrov, ho dokonca prekonať. Sympatické je, že v kabíne VW zareagoval na kritiku zákazníkov a v ID.2 počíta opäť s klasickým ovládačom hlasitosti a samostatným panelom klimatizácie.
Základom konceptu je nová elektrická platforma MEB Entry, ktorá sa od tej súčasnej MEB líši pohonom predných kolies. Práve vďaka integrácii celého pohonu, vrátane výkonovej elektroniky v prednej časti, došlo na úspory, ktoré majú stáť za nižšou cenou. Pritom sa ale ID.2all nevzdáva dynamiky ani dojazdu. Volkswagen tvrdí, že koncept má výkon 166 kW a na jedno nabitie zvládne podľa normy WLTP 450 kilometrov. To naznačuje, že batéria by mohla mať kapacitu okolo 60 kWh. Pravdepodobne sa ale nepozeráme na základnú konfiguráciu, pretože je vylúčné, aby sa Volkswagenu podarilo „zabaliť“ tieto parametre do ceny 25 000 eur. Veď taký ID.3 s podobnou špecifikáciou začína na 44 490 eurách, čo je takmer dvojnásobok. Ak to ale Volkswagen dokáže, potom ID.2, alebo mu rovno hovorme ID.Golf, zmení pravidlá hry.
To sa však dozvieme až v roku 2025, keď sa dostane na trh. Nebude zďaleka jedinou elektrickou novinkou Volkswagenu. Do roku 2026 ich príde desať. Napríklad ID.Buzz s predĺženým rázvorom a ID.7. Ďalej je v pláne kompaktné elektrické SUV. Asi najzaujímavejšou informáciou však je, Volkswagen to ešte stále „nezabalil“ s myšlienkou elektromobilu za 20 000 eur. Úspechu elektrifikácie teda verí. Až natoľko, že pôvodný plán dosiahnuť v podiel predaja čisto elektrických áut na úrovni 70 %, zvýšil o ďalších desať percent. „Naša rýchla transformácia má jasný cieľ – urobiť z Volkswagenu skutočný Love Brand. ID.2all ukazuje, kam sa chceme posunúť. Chceme byť blízko zákazníkovi a masám priniesť čo najskôr elektrickú mobilitu,“ povedal Thomas Schäfer, šéf automobilky.