Hyundai uviedol súčasnú generáciu Sonaty na trh v roku 2019. Už vtedy išlo o veľkú zmenu. Klasický sedan, ktorý na americkom trhu súťažil najmä s Toyotou Camry, pretransformovala automobilka na športovo ladený fastback. A teraz prichádza ďalšia hĺbková revízia, oveľa väčšia, než býva zvykom v rámci povinného faceliftu. Sonata dostala prakticky úplne nový dizajn prednej časti, inšpirovaný nielen elektrickou produkciou Hyundai, ale aj športovými modelmi divízie N.
Na svet sa teraz Sonata pozerá „neviditeľnými“ reflektormi, ukrytými v agresívne tvarovanej čiernej maske. Nad ňou sa nachádza horizontálna LED lišta, ktorá umocňuje široký a nízky postoj. Podobný motív sa opakuje aj v grafike zadných prepojených svetiel. Aj tu nájdeme vysoko situovanú diódovú linku. Ale aj úplne nový nárazník a veko. Športová verzia N Line sa môže navyše pochváliť špecifickými 19-palcovými diskami kolies a až štvoricou chrómových výfukov, ktoré vykúkajú spod nového nárazníka.
Kameň na kameni neostal ani v kabíne. Sonata tu jednoznačne kopíruje trend elektromobilov. Objavujú sa tu dva 12,3-palcové zakrivené displeje. Jeden v úlohe virtuálneho prístrojového panela a druhý pre potreby infotainmentu AVN. To si vyžiadalo rekonštrukciu celej palubnej dosky s novými horizontálnymi prieduchmi ventilácie. Nová je aj dotyková plocha pre nastavenie klimatizácie. Hyundai sľubuje rozšírenú paletu farebných kombinácií čalúnenia a dekorácií, ktoré majú umocniť športovú a zároveň prémiovú atmosféru.
O technike sa síce Hyundai nezmienil, pretože premiéra čaká novinku neskôr, pravdepodobne na autosalóne v New Yorku, ale americké médiá naznačujú, že namiesto základného motora 1,6 Turbo by sa pod novou prednou kapotou mal objaviť „plnotučný“ preplňovaný 4-valec s objemom 2,5 litra, výkonom 213 kW a masívnym krútiacim momentom 421 Nm. Vôbec po prvýkrát by mohla mať Sonata aj pohon oboch náprav, čím by si vytvorila technologický náskok pred konkurenčnou Camry.