Vlani sa Maserati pochválilo svojím menším SUV Grecale, ktoré je v portfóliu značky situované pod Levante. Už vtedy slávna značka z Modeny deklarovala, že z Grecale sa čoskoro stane druhý elektromobil trojzubca. A po autosalóne v Šanghaji je realitou. Tak ako kupé GranTurismo má aj elektrické Grecale prívlastok Folgore. Takto bude automobilka označovať všetky svoje elektrické produkty. Napokon, už od roku 2025 bude v každom modelovom rade čisto elektrický derivát a do konca dekády budú všetky Maserati výlučne na batériový pohon. Grecale Folgore je pritom ďalším dôkazom, že elektrifikácia nemusí ísť na úkor dynamiky, práve naopak.
Čítajte viac Maserati Grecale: Nový ‘vietor‘ má techniku MC20. Stovku dá za 3,8 s!Grecale Folgore poháňajú dva elektromotory. Každý z nich má výkon 205 kW a krútiaci moment 410 Nm. Takže Maserati udáva systémový výkon 410 kW a krútiaci moment 820 Nm. To sú nepochybne úžasné čísla. Neprekvapí, že Folgore je najvýkonnejšou verziou celého modelového radu. Ale nie najrýchlejšou. Môže za to jeho hmotnosť 2 480 kg. Napriek tomu šprintuje na stovku za 4,1 sekundy, čo znamená, že v tejto disciplíne poráža 4-valcovú bi-turbo verziu 2,0 Modena, ktorá zvládne tú istú disciplínu za 5,3 sekundy. No na vrcholovú verziu Grecale Trofeo s úžasným 6-valcom 3,0 Nettuno (401 kW), ktorý disponuje dvoma spaľovacími komorami pre každý valec, jednoducho nemá. V šprinte za ním zaostáva Folgore o 0,3 desatiny sekundy.
A podobne je to s maximálnou rýchlosťou. Elektrické Grecale končí už pri rýchlosti 220 km/h, čo je na elektromobil síce slušné číslo, no jeho benzínových súrodencov zastaví v rozlete obmedzovač až pri rýchlosti 250, respektíve 285 km/h v prípade Trofea. Batéria s kapacitou 105 kWh má podľa Maserati stačiť na 500 km jazdy, keďže jeho udávaná priemerná spotreba je len 23,6 kWh/100 km. Pochopiteľne, pri využití plného potenciálu vyšťavíte akumulátory oveľa skôr. Preto môže vodič vyberať okrem jazdných režimov Sport, Offroad aj úsporný mód Max Range, ktorý automobilka odporúča v situácii, keď kapacita klesne pod 16 %. Maximálna rýchlosť padne na 130 km/h a klimatizácia sa prepne do nízkoenergetického režimu.
Grecale Folgore podporuje nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 22 kW a jednosmerným 150 kW. Z 20 na 80 % by sa malo dobiť na rýchlonabíjacej stanici za 29 minút. Grecale Folgore bude so stabilitou pomáhať štandardne pneumatické odpruženie, ktoré umožňuje nastaviť svetlú výšku podvozka v šiestich úrovniach. Meniť sa môže v rozsahu 65 mm. Riadiaci systém VDCM kontroluje dynamiku vozidla, polohu karosérie, trakčné a stabilizačné systémy. Zvonka spoznáte Folgore najmä vďaka špecifickej „polozaslepenej“ čiernej maske, osvetleným výduchom na predných blatníkoch, aerodynamicky optimalizovaným kolesám s priemerom od 19 do 21 palcov a nápisom Folgore.
Čítajte viac Maserati GranTurismo: Po prvýkrát aj na elektrinu!Pre elektrickú verziu namiešalo Maserati aj špecifický medený odtieň Rame Folgore inšpirovaný obkladom Guggenheimovho múzea v Bilbau. S ním ladia aj medené reliéfne dekorácie a ambientné osvetlenie v interiéri. Špecifickým funkciám, súvisiacim s elektrickým pohonom, je prispôsobený aj digitálny kokpit a infotainment so zhodnými uhlopriečkami 12,3 palca. Prístrojový panel a head-up displej je možné nastaviť do režimu, ktorý dáva vodičovi pri športovej jazde len tie najdôležitejšie informácie. Novinka by sa mala dostať k zákazníkom na jeseň. Ako naznačuje čínska premiéra, práve Čína by mala byť hlavným teritóriom Grecale Folgore.