Hyundai uviedol súčasnú generáciu i20 na trh v roku 2020. Preto neprekvapuje malá modernizácia. Hyundai tvrdí, že ho posúva v oblasti konektivity a bezpečnosti na vrchol segmentu. Zmenám sa ale nevyhol ani dizajn. Zásahy nie sú dramatické, pretože tento mestský hatchback pôsobí stále aktuálne. Prepracovaný nárazník má nové krajné vložky, vďaka čomu pôsobí ostrejšie. Hmlové svetlá sa z nich presťahovali do reflektorov. Oveľa športovejší je aj tvar zadného nárazníka s vložkou evokujúcou difúzor a užšími odrazkami. Svetelný podpis v tvare písmena Z ostal zachovaný.
Sviežejší vzhľad prináša i20 vynovená paleta 16– a 17-palcových diskov kolies ako aj farieb karosérie. Nové sú laky Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl a Meta Blue Pearl. Všetky je možné kombinovať s príplatkovou čiernou strechou. Paket Lucid Lime prerastá dokonca aj do kabíny, kde oživuje atmosféru limetkovým prešívaním sedadiel a limetkovými dekoráciami na ovládacích prvkoch. Luxus reprezentuje ambientné podsvietenie či audio Bose. Prístrojový panel má odteraz štandardne 4,2-palcový LCD displej. Za príplatok je ale k dispozícii naďalej digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,25-palca. Ten istý rozmer má aj centrálna dotyková obrazovka.
Oplatí sa poobzerať po jazdenom Hyundai Tucson?
Novinkou je aktualizácia máp Over-the-Air (OTA) či USB-C konektor, ktorý zlepšuje konektivitu. Balík asistenčných systémov Hyundai Smart Sense má odteraz autonómne brzdy, ktoré registrujú nielen autá a chodcov ale aj cyklistov. Vylepšené má byť aj udržiavanie v jazdnom prúde. Za príplatok získajú zákazníci výstrahu pri cúvaní pred prichádzajúcimi vozidlami aj so zásahom bŕzd. Inteligentný tempomat upravuje rýchlosť po novom na základe dát navigácie, napríklad vzhľadom na profil trasy, polomer zákrut či pred kruhovými objazdmi.
Zlou správou je, že i20 príde o vôbec najpopulárnejší motor – atmosférický 4-valec 1,2i. Základom sú tak preplňované benzínové 3-valce 1,0 T-GDI s výkonom 74 alebo 88 kW. Obe verzie budú spojené so 48-voltovým mild-hybridným okruhom, čo znamená aj prítomnosť inteligentnej 6-stupňovej manuálnej prevodovky iMT, ktorá umožňuje vďaka automatickej spojke plachtenie vozidla so zaradeným prevodovým stupňom. Pre výkonnejšiu verziu je pripravená 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Tieto zmeny majú viesť k nižšej spotrebe paliva.
Výroba nového i20 začne v treťom štvrťroku 2023 vo výrobnom závode Hyundaiu v tureckom Izmite. V slovenských showroomoch sa objaví na jeseň.