Fiat predstavil šesťstovku už začiatkom júla. Išlo ale o čisto elektrickú verziu. Vyvolalo to isté obavy, pretože Fiat 600 má v portfóliu časom nahradiť crossover 500 X. Ten ale disponuje pohonom oboch náprav a k tomu benzínovými a donedávna aj naftovými motormi. Šesťstovka nič z toho nemá, ale ako každý elektromobil, je drahšia. Našťastie, podobne ako Jeep Avenger, s ktorým sa nový Fiat 600 delí o platformu e-CMP koncernu Stellantis, bude aj šesťstovka v ponuke ako hybrid. Ale, ako tvrdí Fiat, len na trhoch, kde je elektrická transformácia pomalšia. Dúfajme, že sa to týka aj Slovenska, pretože v podiele elektromobilov na registráciách nových áut patríme na úplný chvost únie. Lepšie je na tom aj Rumunsko či Bulharsko.
Fiat síce hovorí o hybride, ale v skutočnosti prichádza so 48 V mild-hybridnou technológiou, ktorú označuje ako P2. Tá spája preplňovaný 3-valec 1,2 Turbo (74 kW), pracujúci v Millerovom cykle s elektromotorom (21 kW), integrovaným v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke. Je to teda vyspelejšie riešenie ako pri obyčajných štartér-generátoroch ISG, ktoré sú spojené s motorom remenicou. Celé to dopĺňa malá li-ion batéria. Za ideálnych podmienok dokáže v čisto elektrickom režime prejsť Fiat 600 Hybrid jeden kilometer pri rýchlosti do 30 km/h. To ale nie je podstatné. Dôležitejšie je, že mild-hybridná technológia umožňuje plachtenie s vypnutým motorom, rekuperáciu pri brzdení, elektrickú podporu pri rozjazdoch a nízkych otáčkach, ale aj elektrický posun vozidla, napríklad pri cúvaní, parkovaní a na križovatkách. Ušetriť to má 15 % paliva a emisií. Na 100 km si Fiat 600 Hybrid vypýta priemerne 4,8 litra benzínu.
Čítajte viac Fiat 126p: ‘Krpatá‘ legenda má 50. Talianov vozila po meste, Poliakov až k moruElektromotor tiež odstraňuje okamžitou dodávkou krútiaceho momentu typickú turbodieru preplňovaných motorov. Aj vďaka tomu zrýchľuje nová šesťstovka na stovku za približne 11 sekúnd. Prevodovka sa ovláda tlačidlami na palubnej doske, rovnako ako pri elektrickej verzii. Navyše sú tu ale krídelká na volante, umožňujúce manuálny výber prevodu. Inak sa Fiat 600 Hybrid ničím nelíši od svojho batériového súrodenca. Dodávať sa bude v dvoch úrovniach vybavenia – základnom a vyššom La Prima, ktorý obsahuje viac asistenčných systémov úrovne SAE 2 aj infotainment Connect Plus s navigáciou a diaľkovým prístupom k vozidlu cez aplikáciu Fiat app. Fiat 600, ktorý má na dĺžku 4 170 mm, ponúka kufor s objemom 385 litrov a k tomu 15 litrov interiérových odkladacích priestorov.
Fiat 600 Hybrid by mal doraziť na Slovensko v druhom štvrťroku 2024. Ceny nie sú známe, v každom prípade bude hybridná verzia výrazne lacnejšia ako elektrická šesťstovka, ktorá bude štartovať na približne 36 000 eurách.