Facelift európskej verzie Kie Sorento sa očakával niekoľko mesiacov, nakoľko na domácom kórejskom trhu a v USA sa zákazníci dočkali vynovenej štvrtej generácie už skôr. Zaujímavé je, že modernizácia prišla už po troch rokoch, keďže súčasný model je na trhu od roku 2020. Zároveň treba dodať, že automobilka nešla cestou jemných retuší, ale pripravila súbor výrazných zmien.

Vidno na hlavne na vonkajšom vzhľade. Sorento má robustnejší nárazník, kolmejšiu a širšiu masku, novú kapotu aj blatníky. Svetlá majú zvislý tvar, čo je inšpirácia novou elektrickou vlajkovou loďou Kia EV9, a denné diódy sú v tvare písmena T. Hlavné LED moduly, sú v deaktivovanom stave prakticky neviditeľné.

Na výber budú 19– alebo 20-palcové disky kolies s tromi novými dizajnovými prevedeniami. Do ponuky lakov karosérie pribudli tri nové, a to hnedá Volcanic Sand, sivá Interstellar Grey a zelená Cityscape Green. Dohromady je ich teraz na výber desať. Vzadu zaujme nový vzhľad koncových svetiel s diagonálnymi LED diódami a vďaka vynovenému nárazníku a ozdobnej koncovke výfuku pôsobí zadná časť robustnejšie.

V interiéri čaká na posádku úplne nová palubná doska, ktorá je jednoduchšia, elegantnejšia a dominuje jej veľký zakrivený displej infotainmentu, ktorý tvoria dve 12,3-palcové obrazovky. Opäť ide o podobnosť s modelom EV9. Prieduchy ventilácie v strednej časti sú po novom úzke. Sorento tiež podľa vzoru elektrických modelov dostalo dvojfunkcionálnu dotykovú lištu pre ovládanie klimatizácie alebo pre vstup do hlavných vetiev menu. Zachovalo si však klasický hardvér pre nastavenie hlasitosti rádia. Novým prvkom prebratým z Kie EV9 je skener odtlačku prsta, vďaka čomu rozpozná majiteľa. Pomocou neho je teraz možné auto napríklad štartovať. Sedadlá môžu byť čalúnené kožou Nappa alebo umelou kožou a recyklovaným plastom (PET) v zelenej farbe Sage Green.

Z hľadiska pohonu budú mať záujemcovia pestrý výber. V prípade klasického hybridu je základom 1,6-litrový motor T-GDI doplnený 1,49 kWh batériou ktorý spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Plug-in hybrid dopĺňa pohonnú sústavu o 13,8 kWh batériu, ktorá umožní čisto elektrickú jazdu. Okrem toho je v ponuke aj 2,2-litrový vznetový štvorvalec spojený s osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorý prináša aj možnosť pohonu oboch náprav.
Vynovená Kia Sorento sa na Slovensku začne predávať začiatkom roka 2024.