Súčasná generácia Berlinga prišla na trh v roku 2019. A bola nesmierne úspešná. Pod kapotou ponúkala benzínové aj naftové motory. Neskôr sa objavilo elektrické ë-Berlingo ako alternatíva. Lenže vlani sa všetko zmenilo. Berlingo prišlo vo svojich osobných verziách o spaľovacie motory a dnes si ho môžete dopriať už len ako čistý elektromobil, tak ako jeho súrodencov z dielne Peugeotu či Opelu. Paradoxne, jediným derivátom, ktorý je stále v ponuke so spaľovacími motormi, je Toyota Proace City. Na tom už ale nič nezmeníme, stratégiu dnes nediktujú zákazníci, ale emisie.
Zlepšiť postavenie tejto kultovej dodávky, vlastne prvej osobnej dodávky vo svojej triede, ktorej história siaha až do roku 1996, má prvá výrazná modernizácia. Rozhodne ju neprehliadnete, pretože vynovené ë-Berlingo, má úplne prepracovaný dizajn prednej časti. Tá je kolmejšia a robustnejšia. Slepá mriežka chladiča a nárazník tvoria jeden blok. Po novom ë-C3 je Berlingo druhým modelom s novým, históriou inšpirovaným logom. Zasadené je do čiernej lišty, ktorá nadväzuje na reflektory s trojsegmentovou grafikou denných diód. Z profilu a v zadnej časti ostalo všetko po starom.
Dobrodružná verzia XTR Pack má lepšie chránený nárazník a efektné oranžové reflexné prvky na spodných partiách karosérie. Na výber budú 16– a 17-palcové disky kolies s novým dizajnom a nové laky – modrý Kiama Blue a zelený Sirkka Green. Naďalej sa môžu zákazníci rozhodnúť pre kratšiu verziu M s dĺžkou 4 400 mm alebo dlhšiu XL s dĺžkou až 4 750 mm. Interiér prináša prepracovanú palubnú dosku s 10-palcovým digitálnym kokpitom a 10-palcovým infotainmentom, ktorý je umiestnený vyššie. Stredová konzola, ktorá sa kvôli elektrickému pohonu zbavila radiacej páky, teraz hostí volič jazdných režimov, dva USB porty a indukčnú nabíjačku na dva smartfóny.
Nový je tiež volant a predné sedadlá Advanced Comfort s pamäťovou penou. Úžitkovými vlastnosťami patrí Berlingo naďalej na špičku triedy. Môže mať dva aj tri rady sedadiel. Po sklopení sedadla spolujazdca zvládne verzia M predmety dlhé 2,7 a verzia XL až 3,05 metra. Pred spolujazdcom je navyše gigantická odkladacia schránka Top Box, ktorej uvoľnil miesto airbag inštalovaný do strechy. Nechýba ani systém Modutop, ktorý obsahuje pozdĺžnu stropnú schránku s podsvietením, veľký stropný box v zadnej časti aj dve strešné okná s roletkami. Modulárny batožinový priestor sa podľa usporiadania pohybuje od 700 až po fantastických 4 000 litrov.
Nový infotainment My Citroën Play a My Citroën Drive Plus zrkadlí telefóny cez Apple CarPlay a Android Auto, ponúka 3D navigáciu či zobrazenie okolia, čo uľahčuje parkovanie. O bezpečnosť sa stará celkovo 18 asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu či kontroly prudkého zjazdu. Pohon zabezpečuje naďalej predný elektromotor s výkonom 100 kW, ale novinkou je batéria s využiteľnou kapacitou 50 kWh, čo je o päť viac ako predtým. Pribudla tiež trojstupňová rekuperácia regulovaná krídelkami na volante, a najmä tepelné čerpadlo. Celkovou optimalizáciou sa Citroënu podarilo predĺžiť dojazd až o 20 % na 320 km.
Čítajte viac Citroën ë-C3: Toto je ona - nová elektrická nádej z Trnavy!Nie je to žiaden zázrak, ale použitie menšej batérie znamená, že ë-Berlingo bude vo svete elektromobilov relatívne dostupné. Z domáceho wallboxu podporuje nabíjanie výkonom 7,4 a za príplatok 11 kW. Takže z 0 na 80 % mu to trvá 7,5, respektíve päť hodín. Na rýchlonabíjacích staniciach zvláda výkon 100 kW, čo znamená, že za ideálnych podmienok sa nabije za 30 minút. Citroën však priznáva, že ë-Berlingo je vhodné najmä pre mestskú a prímestskú dopravu, a to len v regiónoch s dostatočnou nabíjacou infraštruktúrou. Preto na mimoeurópskych trhoch naďalej ponúka aj naftovú verziu 1,5 BlueHDI (66, 74, 95 kW) a tiež benzínovú 1,2 PureTech (81, 95 kW).