Morgan predstavil svoje ikonické trojkolky v roku 1909 – vtedy ešte ako lacnú alternatívu k drahým autám. Postupom času sa z nich vyvinuli športové modely Aero a Sports. Je to neuveriteľné, ale tieto nevšedné trojkolky prežili dodnes a stále si vedia nájsť nadšených zákazníkov. Vlani priviedli v Malverne na svet celkom novú generáciu, stále však s ručne vyrábanou drevenou kostrou. Morgan Super sa totiž musel prispôsobiť prísnejším emisným normám. Z jeho prednej časti zmizol typický vidlicový dvojvalec, ktorý sa desaťročia týčil ako socha. Nahradil ho atmosférický 3-valec Fordu, umiestnený po prvýkrát pod hliníkovou kapotou. Lenže Morgan už myslí aj na vzdialenejšiu budúcnosť, vrátane tej čisto elektrickej.
V roku 2015 predstavil na festivale rýchlosti v Goodwoode retrofuturistický koncept EV3 so zadným elektromotorom s výkonom 75 kW a batériou s kapacitou 20 kWh, ktorá mu zabezpečila dojazd 240 km. Do výroby sa však nikdy nedostal, hoci pôvodne ju chceli v Malverne rozbehnúť už v roku 2017. Dokonca prišla finálna verzia EV3. Projekt však skrachoval na páde dohody so spoločnosťou Frazer-Nash Energy Systems, ktorá mala dodávať elektrické komponenty. Ďalší odklad spôsobila pravdepodobne koronakríza. Teraz sa ale zdá, že ide naozaj do tuhého. Morgan totiž predstavil prototyp XP-1. Nejde síce o finálnu verziu elektrického Morganu 3 Wheeler, ale koncept poslúži ako laboratórium pre testovanie nových technológií.
XP-1 je založený na platforme Morganu Super 3. Automobilová manufaktúra sa zameria najmä na jazdné charakteristiky a nové funkcie. Po 12 mesiacoch navrhovania a zostavovania odštartujú v Malverne s XP-1 testovací program, ktorý má trvať 18 – 24 mesiacov. Výsledkom má byť sériový EV3. Morgan je presvedčený, že aj elektrická verzia môže ostať verná tradícii – nízkej hmotnosti, cenovej dostupnosti a zábavným jazdným vlastnostiam, neporovnateľným s akýmkoľvek iným dopravným prostriedkom. XP-1 je tiež prvým Morganom s elektrickou parkovacou brzdou a moderným infotainmentom. Prototyp tiež poslúži na doladenie výrobných procesov a na školenia zamestnancov. Zatiaľ však Morgan stále neprezradil, kedy sa dostane EV3 k zákazníkom.