Vlani Audi zmodernizovalo elektrické SUV Audi Q8 e-tron. Teraz sa rozhodlo osviežiť ponuku o limitovanú sériu Dakar Edition. Ako naznačuje názov, má byť pripravená zamieriť do terénu. Jej schopnosti vylepšuje podvozok so svetlou výškou väčšou až o 31 mm. V základnom nastavení má 206 mm. Vďaka pneumatickému odpruženiu však dokáže karoséria pri vyšších rýchlostiach klesnúť k asfaltu, čo znižuje odpor vzduchu. Pri rýchlosti 85 km/h sa podvozok zníži o 15, nad 100 km/h o 17 a nad 120 km/h o ďalších 13 mm.
Drsnú povahu naznačujú aj odolné 20-palcové disky kolies s piatimi lúčmi v tvare V, ktoré sú obuté špeciálnymi pneumatikami General Grabber AT3 M+S s terénnym dezénom, ktorý zlepšuje záber na snehu, piesku či v blate. Zákazníci však zároveň dostanú aj sadu letných „gúm“ s nižším valivým odporom. A to bez peíplatku. Zvýšená pozícia karosérie zväčšila prejazdové schopnosti Dakaru. Predný nájazdový uhol je 20, zadný 26 a prejazdový 19 stupňov. A ešte k tomu zvláda Q8 e-tron Dakar brody hlboké 300 mm.
Na streche nechýba nosič s nosnosťou 40 kg, ku ktorému patrí aj špeciálna taška a upínacie popruhy. Odolnosť Dakaru podporujú rozšírené čierne podbehy. Karoséria je lakovaná v tmavých farbách Siam Beige, Mythos Black alebo Magnetic Grey. Séria 99 kusov bude vylepšená nálepkami inšpirovanými verziou Audi RS Q e-tron v kombinácii lesklých a matných pruhov. Nejde len o efekt, fólie zároveň chránia karosériu pred poškodením odletujúcimi čiastočkami. Predná maska Single Frame sa dodáva vždy vo farbe karosérie. Za príplatok môže byť doplnená o svietiacu lištu spájajúcu matricové LED svetlá.
Vybavenie interiéru vychádza z verzie S line, čo znamená prítomnosť športových sedadiel čalúnených ekokožou a textíliou Dynamica, športového volantu, červených bezpečnostných pásov a čierneho stropu. Pedále sú vyrobené z nehrdzavejúcej ocele a dekorácie z matného hliníka. Infotainment MMI dostal špecifické terénne funkcie, napríklad zobrazenia náklonov vozidla. Nové sú aj pozadia obrazoviek. Na výber je téma dún, púštnej búrky alebo odtlačkov pneumatík. Dakar je tiež doplnený o praktické odkladacie priestory a odolný kryt podlahy batožinového priestoru. O bezpečnosť sa starajú balíky asistenčných systémov Tour a City.
Technicky vychádza Q8 e-tron Dakar z verzie Q8 55 e-tron s dvojicou elektromotorov s výkonom 300 kW a krútiacim momentom 664 Nm. Takže tento kolos zrýchli z 0 na 100 km/h len za 4,8 sekundy a na terénnych pneumatikách potrebuje v tejto disciplíne len o jednu desatinu sekundy navyše. Batéria s využiteľnou kapacitou až 106 kWh by mala zabezpečiť dojazd 487 kilometrov. Zaujímavosťou sú dva nabíjacie porty. Druhú zásuvku možno využiť na nabíjanie pomocou kombinovaného nabíjacieho systému typu 2 (CCS2). Novinku z Ingolstadtu si budú môcť zákazníci objednať už na jar s cenou od 120 000 eur.