McLaren je značkou, ktorá sa preslávila v motoršporte, no zároveň zanechala nezmazateľnú stopu aj medzi autami určenými na bežné cesty. Jej najslávnejším modelom je McLaren F1 z 90. rokov minulého storočia. Ten bol svojho času najrýchlejším sériovým autom na svete, poháňal ho atmosférický dvanásťvalec a spolupracoval so šesťstupňovou prevodovkou.
To je však viac história ako súčasnosť. Ani v 21. storočí vo Wokingu nezaháľali a v roku 2012 vyrobili hybridný hyperšport McLaren P1 s úžasným výkonom 673 kW (903 k). Jedinečnosti a výnimočnosti zodpovedala aj cena jeden milión dolárov. Na túto tradíciu sa teraz rozhodla automobilka nadviazať a do sériovej podoby doviedla ďalší hybridný model, no za štvrtinovú cenu.
Reč je o McLarene Artura. Tento superšport poháňa hybridný systém zložený z dvakrát preplňovaného vidlicového šesťvalca a elektromotora integrovaného do osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Spaľovací motor má výkon 430 kW (577 k) a krútiaci moment 584 Nm. Elektromotor zvaný „E-Motor“ pridáva výkon 70 kW (94 k) a krútiaci moment 225 Nm. Spolu Artura poskytuje výkon 500 kW (671 k) a krútiaci moment 804 Nm.
Čítajte aj McLaren predal svoju zbierku formúl šejkom. Nemá peniaze na nový superšportVďaka tomu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za tri sekundy, čo je len o dve desatiny sekundy viac, ako to dokáže hyperšport P1. Maximálna rýchlosť McLarenu Artura je 330 km/h. Pritom je to plug-in hybrid, ktorý využíva lítium-iónový akumulátor s kapacitou 7,4 kWh, vďaka čomu prejde čisto na elektrinu 30 kilometrov. Nabitie z 0 na 80 % trvá dve a pol hodiny.
Výborné dynamické parametre auto dosahuje nielen pre vysoký výkon, ale aj pre nízku hmotnosť. Je prvým modelom značky postaveným na platforme MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture), ktorej základom sú uhlíkové vlákna a hliník. Pohotovostná hmotnosť automobilu je len 1 498 kilogramov. Komponenty hybridného systému vážia dohromady 130 kg, z toho batéria 88 kg a elektromotor 15 kg. Zážihový agregát váži 160 kg, čo je o 50 kg menej ako váži vidlicový osemvalec v iných modeloch značky.
McLaren Artura sa pritom nevzdáva komfortných a bezpečnostných prvkov výbavy. Základná výbava obsahuje adaptívny tempomat, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, automatické prepínanie diaľkových svetiel, rozpoznávanie dopravných značiek, dotykový displej infotainmentu s aktualizáciami vzduchom vrátane softvéru na zaznamenávanie telemetrických údajov počas jazdy na okruhu.
Čítajte aj McLaren 750S opäť posúva hranice. Prináša viac výkonu a nižšiu hmotnosťV interiéri má dvojčlenná posádka k dispozícii elektrické nastavovanie sedadiel, automatické dovieranie dvier a zrkadlenie smartfónu na displej infotainmentu. Súčasťou výbavy sú aj vyhrievané a sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá a funkcia zdvihnutia prednej nápravy pre bezpečnejší prejazd vyšších terénnych nerovností. V rámci príplatkovej výbavy si zákazníci môžu vybrať medzi dizajnovými balíkmi Performance, TechLux a Vision.