Len na jeseň ukázal Mercedes-Benz novinku v podobe kupé s označením CLE. Ide o dôležitý model, pretože v ponuke zastupuje hneď dva pôvodné modely – kupé tried C a E. Bližšie má však k éčku, čo dáva jasne najavo nielen rozmermi, ale aj technikou pod kapotou. Na dĺžku má dokonca o 15 mm viac ako sedan triedy E a pod kapotou sa nevyhýba 6-valcom, na ktoré už céčko zanevrelo. Začiatkom januára sme spoznali aj ostrú verziu 53 AMG s nadupaným radovým 6-valcom, ktorý produkuje 330 kW a 560 Nm krútiaceho momentu. Blíži sa však jar, a tak neprekvapuje, že zo Stuttgartu prichádzajú aj informácie k otvorenej verzii Cabriolet. Tak ako kupé, aj tento model nahradí dvoch predchodcov – kabriolety tried C a E.
Zásadným rozdielom je plátenná strecha, ktorá umožňuje jazdu s vetrom vo vlasoch, ale aj celoročné využitie. Zákazníci si môžu vybrať medzi čiernym, červeným alebo sivým plátnom. Viacvrstvová štruktúra s rozsiahlou izoláciou znamená vynikajúci akustický a tepelný komfort. Premena z kabrioletu na kupé, a naopak, trvá len 20 sekúnd a je povolená až do rýchlosti 60 km/h. Po prvýkrát je mechanizmus strechy poháňaný výlučne elektromotormi, vďaka čomu je systém veľmi tichý. Elektricky sa ovláda aj oddeľovač v batožinovom priestore. Ten má 385 litrov pri vysunutej streche a 295 litrov, ak je strecha zložená v kufri.
V prípade potreby je možné zväčšiť priestor sklopením zadných operadiel, delených v pomere 40 : 60, a to priamo z batožinového priestoru. Ovládanie veka je elektrické. Pri otvorenej streche znižujú turbulencie v kabíne hneď dva deflektory. Predný, ktorý sa vysúva z rámu čelného okna a smeruje prúdnice vzduchu nad hlavy cestujúcich, a automatický zadný, ktorý bráni spätným vírom. A potom je tu ešte známy systém Airscarf v sedadlách, ktorý sa stará o teplý „šál“ v okolí krčnej chrbtice. Aby sa v lete interiér príliš neprehrieval, sú sedadlá čalúnené kožou, ktorá odráža infračervené lúče. Ostávajú tak až o 12 stupňov chladnejšie.
Posádka si tiež v porovnaní s pôvodným kabrioletom triedy C všimne podstatne viac miesta. Z rázvoru náprav s hodnotou 2 865 mm, ktorý je o 25 mm dlhší, profitujú najmä cestujúci vzadu. Automobilka tvrdí, že CLE Cabriolet je najväčším modelom vo svojej triede a ponúka dostatočný komfort pre štyroch cestujúcich aj na dlhé vzdialenosti. Okrem iného majú pasažieri o 72 mm viac priestoru pre kolená a o 19 mm viac priestoru pre ramená a lakte. Infotainment MBUX preberá CLE z triedy C. To znamená 12,3-palcový digitálny kokpit a 11,9-palcový „tablet“, ktorý je možné nakloniť v uhle od 15 do 40 stupňov, aby sa zabránilo odleskom pri otvorenej streche.
Čítajte viac Mercedes-AMG CLE 53: Šesťvalec, elektrické turbo aj driftovací módMercedes-Benz síce ešte presne nešpecifikoval škálu motorov, ale predpokladáme, že bude zhodná s kupé. Ponuku štvorvalcov by teda mali tvoriť verzie CLE 200 s výkonom 150 kW a CLE 300 s výkonom 190 kW. Obe budú na výber aj s pohonom všetkých kolies 4Matic. Výkonovo najslabšou verziou by mohlo byť naftové CLE 220d s výkonom 147 kW. Vo všetkých prípadoch budú pohonné jednotky doplnené mild-hybridnou technikou so 48-voltovým štartér-generátorom (17 kW) a budú spolupracovať s 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic. Na vrchol sa postaví verzia CLE 450 4Matic s trojlitrovým radovým 6-valcom s výkonom 280 kW, ktorá bude zrýchľovať na stovku za 4,4 sekundy.
Novinka sa dostane k prvým zákazníkom koncom apríla, no objednať sa dá už dnes. Ceny v Nemecku sa začínajú na 66 402 eurách.