Športové verzie svojich elektromobilov začal Volkswagen označovať skratkou GTX. Je to teda elektrická obdoba symbolu GTI, ktorý je nerozlučne spätý najmä s Golfom. Plaketu GTX už nesú modely ID.3, ID.4, ID.5 aj ID.7. Všetky spája silnejšia verzia platformy MEB s dvojicou elektromotorov. A teraz prišiel prekvapivo na rad aj elektrický ID.Buzz. Kto by to povedal, že nemecká automobilka chce vyčarovať z praktického rodinného vanu športové emócie. Je to ale tak. ID.Buzz preto podstúpil nielen výkonový tuning, ale aj exteriérové úpravy. Volkswagen na nich nešetril.
Nový je predný nárazník s čiernym plástovým výpletom, špecifickými bočnými vstupmi pre prívod vzduchu k brzdám či dennými diódami. Reflektory dostali tmavé pozadie a spája ich čirna lišta. Nechýbajú nápisy GTX, čierne 21-palcové disky Solna a čierne spätné zrkadlá. Emócie dodáva aj vyzývavý červený lak Cherry Red, určený len pre GTX. Skombinovaný môže byť so strieborným odtieňom Mono Metalic v prípade, ak sa zákazník rozhodne pre dvojfarebnú karosériu. V kabíne našli miesto športové sedadlá s čiernym čalúnením ArtVelours s diamantovým vzorom, kontrastným červeným prešívaním a nápismi GTX. Atmosféru dotvára čierny strop a kožený volant. Za príplatok si môžete dopriať panoramatickú strechu s inteligentným sklom, ktoré mení priepustnosť svetla.
Na rozdiel od doterajších verzií je ID.Buzz GTX vybavený dvoma elektromotormi. Zadný synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi dáva 210 kW a predný asynchrónny ďalších 80 kW. Celkový systémový výkon narástol na 250 kW. K tomu musíme ešte pripočítať masívny krútiaci moment 694 Nm (134 + 560), takže ID.Buzz GTX je nepochybne najsilnejším „Bully“ v histórii. Stovku zvládne za 6,5 sekundy. Len maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h. Dodávať sa bude v základnej aj v predĺženej verzii. Tá krátka má batériu s využiteľnou kapacitou 79 a predĺžená s kapacitou 86 kWh. Nabíjajú sa výkonom 185, respektíve až 200 kW, takže na nabíjačke strávite pri dopĺňaní energie z 10 na 80 % len 30 minút.
Napriek presvedčivej dynamike nestratil ID.Buzz nič zo svojej praktickosti. Môže mať 5-, 6– alebo 7-miestne usporiadanie sedadiel. Obrovský kufor zvládne pri štandardnej verzii od 1 121 až po 2 123 litrov nákladu. Verzia s dlhým rázvorom je ešte veľkorysejšia. Ponúkne maximálne 2 469 litrov. Volkswagen tiež spomína ťažnú kapacitu. Za ID.Buzz GTX môžete zapriahnuť brzdený príves s hmotnosťou 1 800, respektíve 1 600 kg, čo je o 600 až 800 kg viac ako doteraz. Spolu s GTX prichádza upgrade v podobe väčšej 12,9-palcovej obrazovky, head-up displeja či podsvietenej lišty pre ovládanie hlasitosti rádia a teploty klimatizácie. Hlasový asistent IDA využíva umelú inteligenciu ChatGPT. V palete asistenčných systémov pribudlo varovanie pri vystupovaní. Ceny zatiaľ automobilka neprezradila.