Už dnes ponúka DS Automobiles pre modely DS 3 a DS 4 ekologické pohony. Menšie DS3 môže byť okrem čisto benzínového a čisto naftového motora aj čistým elektromobilom. Väčší crossover DS 4 zas k dieselovému a benzínovému agregátu pridáva plug-in hybridnú alternatívu. Teraz sa ponuka rozširuje o full-hybridy s označením DS 3 Hybrid a DS 4 Hybrid. Ich základom je 3-valec 1,2 PureTech, pracujúci v Millerovom cykle. Sám osebe ponúka výkon 100 kW a krútiaci moment 230 Nm. Spaľovací motor je vybavený novou rozvodovou reťazou a novým turbodúchadlom s variabilnou geometriou, ktoré maximalizuje reakciu pri nízkych otáčkach.
Čítajte viac Test: DS 7 E-Tense 4x4 – so spotrebou vie čarovať, ale má to háčikĎalším zdrojom sily je synchrónny elektromotor s výkonom 21 kW a krútiacim momentom 55 Nm, ktorý je umiestnený v novej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke e-DCS6. Tá nahrádza pôvodný 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom. Hybridnú sústavu dopĺňa malá li-on batéria s kapacitou 0,9 kWh, vďaka ktorej sú nové hybridy schopné pracovať krátkodobo aj v čisto elektrickom režime, čo znižuje v meste spotrebu o 38 až 39 %. DS sľubuje, že v mestskej premávke jazdia nové hybridy až 50 % času s vypnutým spaľovacím motorom. Pri DS 3 Hybrid je priemerná spotreba zredukovaná v cykle WLTP o 20 a pri DS 4 Hybrid o 16 %.
Podpora elektromotora však znamená nielen úsporu emisií, ale aj lepšiu dynamiku v porovnaní s čisto benzínovými verziami s motorom 1,2 PureTech a automatickou prevodovkou. V prípade DS 3 je zrýchlenie z 0 na 100 km/h o 1,2 sekundy rýchlejšie (8,4 s). Zlepšilo sa aj DS 4. Na stovku šprintuje za 10,4 sekundy, čo je 1,2 sekundy lepší výsledok. Pri preraďovaní elektromotor udržuje dostatok krútiaceho momentu, takže jazda a akcelerácia majú byť veľmi plynulé. DS tiež sľubuje takmer nepostrehnuteľné prechody medzi čisto elektrickým a hybridným módom. Aj preto je prístrojový panel vybavený modrým indikátorom rýchlosti, ktorý sa rozsvieti vždy, keď zhasne spaľovací motor.
Čítajte viac Vyskúšali sme aristokratickú limuzínu DS 9. Má exkluzívny vzhľad aj cenuDobrou správou je, že hybridizácia nemá žiaden vplyv na úžitkové vlastnosti. Všetky elektrické komponenty sú pod prednou kapotou a batéria v stredovom tuneli, takže pod zadným vekom ostáva pre batožinu v DS 3 identických 350 a DS 4 430 litrov. Oba modely budú dostupné v nových špecifikáciách Pallas a Étoile, z ktorých každý má dva charakteristické balíky doplnkov. Oba ale spája čierna dekorácia masky DS Wings, čierne 19-palcové kolesá a čierne výfuky. Kým Pallas dáva v kabíne prednosť čiernej textílii so špecifickým prešívaním, pre luxusnejšie Étoile je pripravená čierna Alcantara. Pridáva tiež elektricky nastaviteľné sedadlá, výkonnejšie audio Iris System, head-up displej či matrixové svetlá.