Len nedávno predstavilo Audi modernizovaný modelový rad A4. Po facelifte pôsobí športovejším dojmom a má kvalitnejší interiér. Navyše pribudla nová outdoorová verzia Allstreet. Zatiaľ má však novinka len skromnú ponuku motorov – jeden benzínový 1,5 TFSI (110 kW) a jeden naftový 2,0 TDI (110 kW). To ale zakrátko zmení nová ostrá verzia S3, ktorá bude k dispozícii ako 5-dverový Sportback aj ako v tejto kategórii raritný sedan. Technika síce vychádza z pôvodného Audi S3, ale technici na nej poriadne zapracovali.
Dvojlitrový 4-valec 2,0 TFSI má výkon zvýšený z 228 na 245 kW, pričom krútiaci moment vzrástol zo 400 na 420 Nm. Jeho maximum je k dispozícii od 2 100 až do 5 500 otáčok za minútu. Úprava turbodúchadla umožnila totiž udržiavať otáčky a potrebný tlak turba aj pri nízkej a strednej akcelerácii. To znamená rýchlejšiu reakciu na stlačenie plynového pedála. Motoru navyše pomáha modernizovaná 7-stupňová prevodovka S Tronic, ktorá zvláda vyšší krútiaci moment pri rozbehu a radí o polovicu rýchlejšie ako predtým. Výsledkom je šprint na stovku za 4,7 sekundy, čo je zlepšenie o jednu desatinku.
Audi S3 si však požičalo aj technologickú vychytávku z brutálnej 5-valcovej verzie RS3. Pohon oboch náprav quattro je totiž vybavený rozdeľovačom krútiaceho momentu na zadnej náprave. O bleskurýchlu vektorizáciu medzi vonkajším a vnútorným kolesom sa starajú dve elektronicky riadené viaclamelové spojky na hnacích hriadeľoch. Rozdelenie hnacej sily je závislé aj od zvoleného jazdného režimu Audi drive select. Šesť módov ponúka nastavenie od komfortného až po okruhové. V móde Dynamic plus putuje viac hnacieho momentu na zadné kolesá, čo dáva S3 charakter pretáčavej zadokolky. Voľnobežné otáčky navyše vzrastú na 1 300 za minútu.
Zmeny zasiahli aj podvozok. Nové pevnejšie ložiská umožnili záporný odklon kolies, čo zlepšuje stabilitu a priľnavosť v zákrutách. Progresívne riadenie má ostrejšie reakcie v strednej polohe. A s rezaním zákrut pomáha tiež nový softvér stabilizačného systému, ktorý mierne pribrzďuje vnútorné kolesá, čím ťahá auto do zákruty. Za príplatok si môžu zákazníci dopriať športový podvozok s adaptívnymi tlmičmi, ktorých účinok bol špeciálne vyladený pre jednotlivé jazdné režimy, a nové vektorovanie krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami. Dopriať si môžete aj športové pneumatiky Falken Label D obuté na 19-palcových diskoch.
Zvýšenej dynamike prispôsobilo Audi brzdovú sústavu, ktorá má väčšie predné brzdové kotúče s priemerom 357 mm a hrúbkou 34 mm, čo je o štyri milimetre viac. Nové sú aj dvojpiestikové brzdové strmene a brzdové platničky s väčšou plochou. Navonok spoznáte S3 vďaka výrazne širšej 6-uholníkovej maske s plochejším výpletom a vyslovene agresívnymi bočnými vstupmi vzduchu v nárazníkoch. Predný spojler s dvoma priečnymi vzperami je inšpirovaný svetom motoršportu. Nový je aj zadný nárazník s motívom prednej masky, výrazným difúzorom a dvoma pármi kruhových výfukov.
Lak Daytona Grey je po prvýkrát dostupný aj v matnom vyhotovení. Ostrosť nového S3 sa prejavila aj v kabíne. Nový je dizajn radiacej páky, vetracích otvorov či systém ambientného osvetlenia, ktoré preniklo aj do výplní dverí v podobe perforácie textilu pomocou laseru. To vytvára veľmi zaujímavú štruktúru. Samozrejmosťou je čierny strop, športové sedadlá s integrovanými operkami hláv, sploštený kožený volant, pedále z nehrdzavejúcej ocele a množstvo Alcantary. Kedy sa vynovené S3 dostane k prvým zákazníkom, Audi zatiaľ neuviedlo.