Ferrari SP-8: Hriešne drahý F8 Spider nemá ani len strechu. Žiadnu

V Maranelle stvorili ďalšie zákazkové Ferrari. Ostane jediné na svete. Základy si požičalo z roadsteru F8 Spider.

08.11.2023 10:00
debata
Ferrari SP-8 vzniklo v jedinom exemplári a... Foto: Ferrari
Ferrari SP-8 - 2023 Ferrari SP-8 vzniklo v jedinom exemplári a žiadne ďalšie už v Maranelle nepostavia. Vychádza síce z Ferrari F8 Spider, ale dizajn je kompletne nový.

Stavba zákazkových áut pre majetných klientov je skvelý biznis. Za jedinečný exemplár sú totiž ochotní zaplatiť niekoľkomiliónové sumy. Takúto prax zaviedlo napríklad Bugatti, Rolls-Royce a tiež talianske Ferrari. Jeho najnovším prírastkom do rodiny solitérov je Ferrari SP-8, ktoré si objednal klient z Taiwanu. V Maranelle mu jednoducho postavili auto snov, presne podľa jeho požiadaviek. Základom „tuningu“ je roadster F8 Spider s preplňovaným 8-valcovým motorom umiestneným v strede. Veľa z neho však neostalo. Aspoň z pohľadu dizajnu. Ten oddelenie špeciálnych projektov na čele s Flaviom Manzonim, šéfdizajnérom značky, kompletne prepracovalo.

Ferrari SP-8 - 2023
Ferrari SP-8 - 2023
+7Ferrari SP-8 - 2023

Najradikálnejšou vlastnosťou je fakt, že na rozdiel od F8 Spider so skladacou strechou SP-8 žiadnu nedostalo. Pripomína to rané časy automobilizmu. Posádku chráni len nízke čelné okno a bezrámové okná dverí. To si ale vyžiadalo rozsiahle úpravy aerodynamiky, ktoré sú výsledkom kombinácie CFD simulácií, testovania v aerodynamickom tuneli a testovania priamo na trati. Vpredu zaujme SP-8 impozantnou jednodielnou hliníkovou maskou vyrobenou pomocou 3D tlače aj upravenou grafikou predných svetiel. Z profilu pôsobí solitérny exemplár, akoby bol zložený z dvoch častí.

Na rozdiel od Ferrari F8 Spider nemá SP-8... Foto: Ferrari
Ferrari SP-8 - 2023 Na rozdiel od Ferrari F8 Spider nemá SP-8 žiadnu strechu. Posádku chráni len nízky „šilt“. To si vyžiadalo zásadné zmeny v aerodynamike.
Ferrari Dino Čítajte viac Neuveriteľné: Toto Ferrari vykopali z hrobu! Dodnes je záhadou

Prednú tvorí kapota, spojler, blatníky a prahy z nelakovaného karbónu do ktorej sa „zahrýza“ tá zadná, lakovaná matnou striebornou farbou Argento Micalizzato. Odstránenie strechy umožnilo dizajnérom vytvoriť aj úplne novú „chvostovú“ časť. Zadné kruhové svetlá si síce SP-8 požičalo z nového Ferrari Roma, ale majú zmenenú grafiku. Koncovky výfukov zas evokujú Ferrari 296 GTB. Čerešničku na torte tvoria 5-lúčové disky kolies, ktoré sa dizajnom odvolávajú na legendárne Ferrari F40. V kabíne má SP-8 kompletne prepracovanú stredovú konzolu s ovládačmi prevodovky. Sedadlá sú potiahnuté modrou Alcantarou a podlahu kryjú koberce s dúhovým efektom.

Najväčšou zmenou v kabíne je prepracovaná... Foto: Ferrari
Ferrari SP-8 - 2023 Najväčšou zmenou v kabíne je prepracovaná stredová konzola s ovládačom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky s dizajnom klasickej kulisy.
Bizzarrini Čítajte viac Zomrel geniálny Giotto Bizzarrini, tvorca Ferrari 250 GTO či motora V12 pre ‘lambo‘

Na technike sa nič nemenilo. To znamená, že 3,8-litrový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel dáva úžasných 720 koní, teda 530 kW, pri 8 000 otáčkach za minútu, a krútiaci moment 770 Nm, ktorý generuje pri 3 000 otáčkach a zaradenom siedmom prevodovom stupni. Áno, systém Variable Torque Managment dávkuje totiž krútiaci moment nielen podľa otáčok, ale aj podľa prevodu, aby sa dosiahol harmonický záťah podobný atmosférickým motorom. Dynamika bude nepochybne ohurujúca, veď už klasický Spider šprintuje na stovku za 2,9 sekundy a dvojnásobok zvládne za 8,2 sekundy. Je navyše predpoklad, že SP-8 je ľahšie, a teda ešte rýchlejšie.

Ferrari SF90 XX Stradale 1 Čítajte viac Ferrari SF90 XX: Ultimátny superšport prichádza v limitovanej edícii. Má 1000 koní!

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari F8 Spider #Ferrari SP-8
Články podľa značiek