Stavba zákazkových áut pre majetných klientov je skvelý biznis. Za jedinečný exemplár sú totiž ochotní zaplatiť niekoľkomiliónové sumy. Takúto prax zaviedlo napríklad Bugatti, Rolls-Royce a tiež talianske Ferrari. Jeho najnovším prírastkom do rodiny solitérov je Ferrari SP-8, ktoré si objednal klient z Taiwanu. V Maranelle mu jednoducho postavili auto snov, presne podľa jeho požiadaviek. Základom „tuningu“ je roadster F8 Spider s preplňovaným 8-valcovým motorom umiestneným v strede. Veľa z neho však neostalo. Aspoň z pohľadu dizajnu. Ten oddelenie špeciálnych projektov na čele s Flaviom Manzonim, šéfdizajnérom značky, kompletne prepracovalo.
Najradikálnejšou vlastnosťou je fakt, že na rozdiel od F8 Spider so skladacou strechou SP-8 žiadnu nedostalo. Pripomína to rané časy automobilizmu. Posádku chráni len nízke čelné okno a bezrámové okná dverí. To si ale vyžiadalo rozsiahle úpravy aerodynamiky, ktoré sú výsledkom kombinácie CFD simulácií, testovania v aerodynamickom tuneli a testovania priamo na trati. Vpredu zaujme SP-8 impozantnou jednodielnou hliníkovou maskou vyrobenou pomocou 3D tlače aj upravenou grafikou predných svetiel. Z profilu pôsobí solitérny exemplár, akoby bol zložený z dvoch častí.
Prednú tvorí kapota, spojler, blatníky a prahy z nelakovaného karbónu do ktorej sa „zahrýza“ tá zadná, lakovaná matnou striebornou farbou Argento Micalizzato. Odstránenie strechy umožnilo dizajnérom vytvoriť aj úplne novú „chvostovú“ časť. Zadné kruhové svetlá si síce SP-8 požičalo z nového Ferrari Roma, ale majú zmenenú grafiku. Koncovky výfukov zas evokujú Ferrari 296 GTB. Čerešničku na torte tvoria 5-lúčové disky kolies, ktoré sa dizajnom odvolávajú na legendárne Ferrari F40. V kabíne má SP-8 kompletne prepracovanú stredovú konzolu s ovládačmi prevodovky. Sedadlá sú potiahnuté modrou Alcantarou a podlahu kryjú koberce s dúhovým efektom.
Na technike sa nič nemenilo. To znamená, že 3,8-litrový 8-valec s dvojicou turbodúchadiel dáva úžasných 720 koní, teda 530 kW, pri 8 000 otáčkach za minútu, a krútiaci moment 770 Nm, ktorý generuje pri 3 000 otáčkach a zaradenom siedmom prevodovom stupni. Áno, systém Variable Torque Managment dávkuje totiž krútiaci moment nielen podľa otáčok, ale aj podľa prevodu, aby sa dosiahol harmonický záťah podobný atmosférickým motorom. Dynamika bude nepochybne ohurujúca, veď už klasický Spider šprintuje na stovku za 2,9 sekundy a dvojnásobok zvládne za 8,2 sekundy. Je navyše predpoklad, že SP-8 je ľahšie, a teda ešte rýchlejšie.
Čítajte viac Ferrari SF90 XX: Ultimátny superšport prichádza v limitovanej edícii. Má 1000 koní!