Z aktuálneho rebríčka spoľahlivosti áut TÜV Report nemeckej siete technických kontrol vyberáme tentoraz najmenej spoľahlivé modely nižšej triedy, a to v mladších vekových kategóriách. Nie sú drahé, no to, čo ušetríte na počiatočnej investícii, môžete ľahko minúť v servisoch. Spája ich totiž jedna vlastnosť – majú vyšší index poruchovosti ako celkový pomer v triede.
Čítajte viac TÜV Report: Toto je 10 spoľahlivých ‘jazdeniek‘ do 5 000 eur. Prémia nechýbaTen vyjadruje podiel exemplárov daného modelu, ktoré neprejdú technickou kontrolou kvôli vážnym nedostatkom. V tomto prípade je to aj viac ako 10 %. Zo sto áut sa tak musí na kontrolu po odstránení porúch vrátiť viac ako desať z nich. Pritom priemer triedy dvoj- až troj-ročných vozidiel je 5,5. Takže TÜV radí dať od týchto áut ruky radšej preč. A ak po nich predsa len túžite, mali by ste aspoň skontrolovať stav ich najproblematickejších častí.
1. Fiat Punto III – koeficient porúch 10,5 (nájazd 32 000 km)
Naoko stále atraktívne talianske Punto je v triede subkompaktov najväčším hriešnikom. O „vyhadzov“ z nemeckých STK sa stará najmä poruchový brzdový systém a svetlá. Experti TÜV mu vyčítajú aj časté problémy s výfukom a so zavesením kolies. To je príliš veľa nedostatkov aj na také lacné auto. Navyše auto, ktoré má po troch rokoch najazdených priemerne len 32 000 km.
2. Dacia Logan/Sandero (B52) – koeficient porúch 8,2 (nájazd 36 000 km)
Rumunský sedan a hatchback si ľudia kupujú najmä kvôli bezkonkurenčne nízkej cene. No ani tá vždy nedokáže ospravedlniť všetky jeho nedostatky. Logan a Sandero vyletia z nememckých estékačiek najčastejšie kvôli motoru, prevodovke a podvozku. Poznáte azda drahšie opravy? Nová generácia na tom bude ale pravdepodobne lepšie.
3. Nissan Micra IV (K13) – index poruchovosti 7,7 % (nájazd 27 000 km)
Japonské nemusí znamenať spoľahlivé. Dôkazom je aj predošlá generácia Micry. Napriek jednoduchej konštrukcii a menej prémiovému vzhľadu, ako mala druhá generácia, má problémy s únikom oleja, podvozkom, brzdami a osvetlením. To je o to prekvapujúcejšie, že trojročné Nissany Micra majú najazdených len skromných 27 000 km.
4. Suzuki Swift II (AZG) – index poruchovosti 6,6 (nájazd 35 000 km)
Toto je druhý japonský automobil v našom rebríčku „malých veľkých“ hriešnikov. Predošlá generácia si síce získala popularitu pre svoju obratnosť a nízku spotrebu, ale jej slabou stránkou sú najmä svetlá, problémy s brzdami a únikom prevádzkových kvapalín.
5. Renault Clio IV (BH) – index poruchovosti 6,3 (nájazd 36 000 km)
Predošlá generácia Clia nie je zas až taký „prepadák“, ale jeho index poruchovosti je predsa len horší ako priemer. Clio trápia problémy so zavesením kolies a s brzdami. Neskôr môže prekvapiť praskajúcimi pružinami a nefunkčnými svetlami. Odpustkom je, že z piatich najmenej spoľahlivých áut mu dajú majitelia najviac zabrať. Trojročné Cliá majú totiž na odometri až 36 000 km.
Čítajte viac TUV Report 2021: Toto sú najspoľahlivejšie ‘jazdenky‘ do 5 000 eur. Áno, aj také sú