TÜV Report: Toto je päť lacných malých áut, na ktorých aj tak prerobíte

Autá nižšej triedy patria stále k najpopulárnejším. Ich pozíciu neohrozili ani SUV. Sú cenovo dostupné a mnohokrát zvládnu aj úlohu rodinného auta. No nie všetky vám urobia radosť. Toto je pätica najporuchovejších.

13.08.2021 05:00
debata (9)
Od malého a jednoduchého auta nižšej triedy sa... Foto: TUV
TUV - technická kontrola Od malého a jednoduchého auta nižšej triedy sa očakáva, že bude spoľahlivé. Týchto piatich sa to ale netýka. V bazároch si na ne dávajte pozor.

Z aktuálneho rebríčka spoľahlivosti áut TÜV Report nemeckej siete technických kontrol vyberáme tentoraz najmenej spoľahlivé modely nižšej triedy, a to v mladších vekových kategóriách. Nie sú drahé, no to, čo ušetríte na počiatočnej investícii, môžete ľahko minúť v servisoch. Spája ich totiž jedna vlastnosť – majú vyšší index poruchovosti ako celkový pomer v triede.

TUV - kontrola vozidiel Čítajte viac TÜV Report: Toto je 10 spoľahlivých ‘jazdeniek‘ do 5 000 eur. Prémia nechýba

Ten vyjadruje podiel exemplárov daného modelu, ktoré neprejdú technickou kontrolou kvôli vážnym nedostatkom. V tomto prípade je to aj viac ako 10 %. Zo sto áut sa tak musí na kontrolu po odstránení porúch vrátiť viac ako desať z nich. Pritom priemer triedy dvoj- až troj-ročných vozidiel je 5,5. Takže TÜV radí dať od týchto áut ruky radšej preč. A ak po nich predsa len túžite, mali by ste aspoň skontrolovať stav ich najproblematic­kejších častí.

1. Fiat Punto III – koeficient porúch 10,5 (nájazd 32 000 km)

Fiat Punto Foto: Fiat Punto
Fiat Punto - 25 rokov Fiat Punto

Naoko stále atraktívne talianske Punto je v triede subkompaktov najväčším hriešnikom. O „vyhadzov“ z nemeckých STK sa stará najmä poruchový brzdový systém a svetlá. Experti TÜV mu vyčítajú aj časté problémy s výfukom a so zavesením kolies. To je príliš veľa nedostatkov aj na také lacné auto. Navyše auto, ktoré má po troch rokoch najazdených priemerne len 32 000 km.

2. Dacia Logan/Sandero (B52) – koeficient porúch 8,2 (nájazd 36 000 km)

Dacia Logan/Sandero Foto: Dacia
Dacia Logan/Sandero - 2017 Dacia Logan/Sandero

Rumunský sedan a hatchback si ľudia kupujú najmä kvôli bezkonkurenčne nízkej cene. No ani tá vždy nedokáže ospravedlniť všetky jeho nedostatky. Logan a Sandero vyletia z nememckých estékačiek najčastejšie kvôli motoru, prevodovke a podvozku. Poznáte azda drahšie opravy? Nová generácia na tom bude ale pravdepodobne lepšie.

3. Nissan Micra IV (K13) – index poruchovosti 7,7 % (nájazd 27 000 km)

Nissan Micra Foto: Nissan
Nissan Micra Nissan Micra

Japonské nemusí znamenať spoľahlivé. Dôkazom je aj predošlá generácia Micry. Napriek jednoduchej konštrukcii a menej prémiovému vzhľadu, ako mala druhá generácia, má problémy s únikom oleja, podvozkom, brzdami a osvetlením. To je o to prekvapujúcejšie, že trojročné Nissany Micra majú najazdených len skromných 27 000 km.

4. Suzuki Swift II (AZG) – index poruchovosti 6,6 (nájazd 35 000 km)

Suzuki Swift Foto: Suzuki
Suzuki Swift 2014 Suzuki Swift

Toto je druhý japonský automobil v našom rebríčku „malých veľkých“ hriešnikov. Predošlá generácia si síce získala popularitu pre svoju obratnosť a nízku spotrebu, ale jej slabou stránkou sú najmä svetlá, problémy s brzdami a únikom prevádzkových kvapalín.

5. Renault Clio IV (BH) – index poruchovosti 6,3 (nájazd 36 000 km)

Renault Clio Foto: Renault
Renault Clio Renault Clio

Predošlá generácia Clia nie je zas až taký „prepadák“, ale jeho index poruchovosti je predsa len horší ako priemer. Clio trápia problémy so zavesením kolies a s brzdami. Neskôr môže prekvapiť praskajúcimi pružinami a nefunkčnými svetlami. Odpustkom je, že z piatich najmenej spoľahlivých áut mu dajú majitelia najviac zabrať. Trojročné Cliá majú totiž na odometri až 36 000 km.

AAA Auto - autobazár Čítajte viac TUV Report 2021: Toto sú najspoľahlivejšie ‘jazdenky‘ do 5 000 eur. Áno, aj také sú
9 debata chyba
Články podľa značiek