ADAC: Test zimných ‘gúm‘ pre strednú triedu má dvoch hriešnikov

V druhom teste zimných plášťov preveril ADAC vlastnosti 18 pneumatík pre drahšie vozidlá. Kráľmi rozmeru 225/50 R17 sa stali Dunlop, Michelin a Goodyear. Sú ale aj najdrahšie.

04.10.2021 05:00
10
V teste zimných pneumatík s profilom 225/50 R17... Foto: ADAC
ADAC - test zimných pneumatík 2021 V teste zimných pneumatík s profilom 225/50 R17 použil nemecký ADAC ako testovacie vozidlo Audi A4. Používajú ho totiž práve autá strednej triedy, ktorú ovládli najmä prémiové značky.

Pneumatiky s profilom 225/50 R17 sú podstatne drahšie ako predošlý testovaný rozmer 195/65 R15. Už rýchlostná trieda V, teda do rýchlosti až 240 km/h, ich predurčuje na autá vyšších výkonových kategórií. Typické sú pre prémiové modely strednej triedy, akými sú napríklad BMW radu 3 či Audi A4. ADAC si vzal na mušku hneď 18 produktov, o dva viac ako v teste menšieho rozmeru. Výsledky extra nenadchnú, pretože iba tri plášte dosiahli na hodnotenie "dobré“. Stredné pole tvorilo trinásť pneumatík so známkou "uspokojivé“, no čo je horšie, dve pneumatiky mali také závažné nedostatky súvisiace s bezpečnosťou, že ich ADAC oznámkoval ako "nedostatočné“.

Najlepším plášťom bol Dunlop Winter Sport 5.... Foto: ADAC
Dunlop Winter Sport 5 Najlepším plášťom bol Dunlop Winter Sport 5. Nielenže nemal slabé miesta, ale navyše exceloval na snehu a v ekonomike prevádzky, teda v nízkej spotrebe.
ADAC - test zimných pneumatík R15 2021 Čítajte viac ADAC: Toto je prvý test zimných pneumatík! Rozdiely sú veľké

Poradie troch najlepších pripomína test menšieho rozmeru. Na čele sa totiž ako víťazi testov umiestnili opäť pneumatiky od Dunlopu, Michelinu a Goodyearu. Konkrétne Dunlop Wintersport 5, Michelin Alpin 6 a Goodyear UltraGrip Performance +. Všetky vykazujú veľmi vyvážené vlastnosti za rôznych podmienok. Napriek tomu sú tu rozdiely. Dunlop exceluje na snehu v kombinácii s vysokou ekonomikou prevádzky, Michelin už tradične dominuje nízkym opotrebením, teda dlhou životnosťou a Goodyear je dobrý vo všetkom, ale na rozdiel od dvojice súperov nikde extra nevyniká. V širokom strednom poli so známkou "uspokojivé“ bol najlepší plášť Kleber Kristal Grip. O stupeň vyššie hodnotenie mu uniklo len pre mierne zaváhania na mokrej ceste.

ESA+Tecar Supergrip Pro patrí k najlacnejším... Foto: ADAC
ESA Tecar Supergrip Pro ESA+Tecar Supergrip Pro patrí k najlacnejším pneumatikám v teste, a pritom dokáže ponúknuť slušné vlastnosti.

Bridgestone Blizak LM005 nestačil na najlepších pre vysoké opotrebenie, Continental WinteContact TS860 pre znížené schopnosti na suchej vozovke a Nexen Winguard Sport 2 s Vredestainom Wintrac Pro tiež pre nízku životnosť. Ešte nižšie, ale stále v zóne uspokojivých pneumatík, skončili plášte Firestone Winterhawk 4 a Nokian Snowproof P, ktoré nepresvedčili na suchu (Fireston) alebo v mokrých disciplínach (Nokian). Pirelli Winter Sottozero, Toyo Observe S944 a Maxxis Premitra Snow WP6 už vykazovali priemerné výsledky aj vo dvoch kritériách. Prirelli sa nedarilo na suchej a mokrej vozovke. Toyo má isté nedostatky za mokra a na snehu a Maxxis na snehu a ľade.

Úplne najhorším plášťom sa stala čínska... Foto: ADAC
Linglong Green-Max Winter UHP Úplne najhorším plášťom sa stala čínska pneumatika Linglong Green-Max Winter UHP. Nielenže je slabá vo všetkých kritériách, ale na mokrej vozovke prakticky nebrzdí.

No a na konci tabuľky skončili s katastrofálnym hodnotením „nedostatočné“ plášte Goodride Z-507 Zuper Snow a Linglong Green-Max Winter UHP. Dostali známku 5,5, pretože ukázali zásadné nedostatky. Čínsky Goodride úplne zlyhal na snehu. Hoci ako-tak brzdí, pri akcelerácii má úbohú trakciu. Absolvovať testovací okruh mu trvalo o 25 sekúnd dlhšie ako pneumatikám v strednom poli. A podobne to bolo s čínskym Linglongom, ktorý si vôbec nerozumel s mokrou cestou. Zlyhal v ovládateľnosti, pri brzdení aj v teste akvaplaningu. Chcete dôkaz? Jeho brzdná dráha za mokra z rýchlosti 80 km/h bola o šesť metrov dlhšia ako priemer ostatných pneumatík. Alebo inak. Ak auto s najlepšou pneumatikou už stálo, to obuté na Linglongoch malo na tachometri stále rýchlosť 40 km/h.

Test zimných pneumatík 225/50 R17

Model cena hodnotenie sucho mokro sneh ľad komfort (hluk) spotreba opotrebenie známka
Dunlop Winter Sport 5 161 € Dobré 2,4 2,5 1,5 2,5 3,4 1,7 2,5 2,3
Michelin Alpin 6 169 € Dobré 2,1 2,3 2,4 2,2 3,1 2,2 1,5 2,3
Goodyear UltraGrip Performance + 166 € Dobré 2,5 2,5 2,2 2,5 3,0 2,2 2,5 2,5
Kleber Krisalp HP3 127 € Uspokojivé 2,4 2,7 1,7 2,2 2,8 2,0 2,5 2,7
Bridgestone Blizzak LM005 151 € Uspokojivé 1,9 1,6 2,8 2,4 3,3 2,0 3,0 3,0
Continental WinterContact TS860 165 € Uspokojivé 3,0 1,9 2,1 2,2 3,0 1,9 2,5 3,0
Nexen Winguard Sport 2 107 € Uspokojivé 2,8 2,8 2,6 2,1 2,7 2,4 3,0 3,0
Vredestein Wintrac Pro 140 € Uspokoivé 2,3 2,3 2,2 2,5 3,4 3,7 3,0 3,0
ESA+Tecar Supoergrip Pro 99 € Uspokojivé 3,1 2,8 2,1 2,3 3,1 1,4 2,5 3,1
Sava Eskimo HP2 109 € Uspokojivé 3,0 3,1 2,2 2,4 4,0 1,9 2,5 3,1
Fulda Kristall Control HP 2 128 € Uspokojivé 3,2 3,0 2,4 2,5 3,7 1,8 2,5 3,2
Firestone Winterhawk 4 125 € Uspokojivé 3,3 2,1 1,9 2,1 2,9 2,2 2,5 3,3
Nokian Snowproof P 129 € Uspokojivé 2,2 3,3 2,7 2,1 2,8 1,9 2,5 3,3
Pirelli Winter Sottozero 3 147 € Uspokojivé 3,3 2,9 1,6 3,0 3,6 2,3 2,5 3,3
Toyo Observe S944 118 € Uspokojivé 2,5 3,3 2,9 2,1 3,4 2,4 3,0 3,3
Maxxis Premitra Snow WP6 112 € Uspokojivé 2,1 2,3 3,4 2,8 3,4 2,2 3,0 3,4
Goodride Z-507 Zuper Snow Nedostatočné 3,8 3,3 5,5 3,1 3,8 2,1 3,5 5,5
Linglong Green-Max Winter UHP 85 € Nedostatočné 3,5 5,5 2,2 2,4 3,3 2,3 2,5 5,5
ADAC - test celoročných pneumatík Čítajte viac ADAC: Test celoročných pneumatík je bez víťazov. Aj najlepšia je zlá

© Autorské práva vyhradené

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
10 debata chyba
Viac na túto tému: #test zimných pneumatík #Michelin #GoodYear #Dunlop #ADAC
Články podľa značiek