
Rebríček spoľahlivosti nemeckého ADAC-u je trochu iný, ako podobné štatistiky vychádzajúce z výsledkov siete technických kontrol TÜV alebo rebríček J.D. Power, ktorý je založený na skúsenostiach vlastníkov áut. ADAC sa riadi počtom výjazdov „žltých anjelov“ k bezradným motoristom, ktorých autá jednoducho vypovedali službu. Často priamo na ceste. Ak si myslíte, že ide o ojedinelý jav, ste na omyle. Vlani, teda v roku 2021, mal ADAC na konte neuveriteľných 3,5-milióna servisných výjazdov. To znamená takmer 9 600 zásahov denne! A hoci až 46 % prípadov má na svedomí vybitý akumulátor, iste nie je náhoda, že k niektorým modelom áut museli „servisáci“ jazdiť častejšie ako k iným.

Autá majú totiž problémy aj s motorom, najčastejšie so vstrekovaním, zapaľovaním alebo emisnými senzormi. Nasledujú poruchy podvozka, bŕzd, riadenia, palivového systému, klimatizácie a výfuku. ADAC má tak pomerne dobrý prehľad o spoľahlivosti áut. A aby boli výsledky jeho štatistík objektívne, zaraďuje do nich len vozidlá, ktorých je v danom modelovom roku zaregistrovaných v Nemecku aspoň 10 000 kusov. Index spoľahlivosti sa potom vypočíta z počtu servisných výjazdov na 1 000 registrovaných vozidiel. Takto sa do najnovších štatistík dostalo 132 modelov 22 značiek vo veku od troch do 10 rokov. Niektoré excelujú, no niektoré sú so spoľahlivosťou na chvoste.
Toto je osem hriešnikov podľa počtu výjazdov žltých anjelov

Podľa aktuálnej štatistiky „Pannenstatistik 2022“ patria na špičku modely ako Toyota Aygo, Audi A1, Mini alebo aj Renault Captur (od roku 2016), Suzuki Vitara, Audi Q3 či BMW radu 1. Potom je tu ale osem hriešnikov. Medzi najmenej spoľahlivé autá, pri ktorých je najväčšie riziko, že náhle vypovedia službu, zaradil ADAC Smart ForFour (2015 – 2018), Hyundai i20 (2012 – 2014), Renault Clio (2014 – 2015), MPV Ford S-Max (2016 – 2018), VW Sharan/Seat Alhambra (2012 – 2015) ale aj Opel Insignia (2015 – 2019). To by až tak neprekvapilo, zato prítomnosť dvoch modelov Toyoty, povestnej bezporuchovou prevádzkou, áno. Hovoríme o Toyote C-HR (2017 – 2019) a novej Corolle (2019).

Ak teda nechcete mať problémy, radšej sa vyhnite daným modelom v rizikových modelových rokoch. To platí, samozrejme, najmä pre záujemcov o kúpu ojazdených áut. V priebehu času sa ale vedia autá aj zlepšovať. Kým taký Hyundai i20 bol v rokoch 2012 až 2015 doslova servisnou katastrofou, jeho nová generácia patrí, naopak, k najspoľahlivejším. Máme tu ale aj opačný prípad. Kým Toyota Auris patrila až do záveru svojej európskej kariéry k najspoľahlivejším, nástupnícka Corolla novej generácie sa, aspoň podľa údajov ADAC-u, prepadla doslova na dno.