Elektromobily mávajú zväčša problém s elektrickou sústavou. Kia a Hyundai teraz ale riešia celkom iný. Ako informuje web svolavacky.cz, ich najmodernejšie elektromobily Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5, postavené na 800 V elektrickej platforme E-GMP, majú starosti s parkovaním! Vozidlá sú vybavené systémom Shift-By-Wire, teda elektronickým voličom „prevodovky“. Systém zahŕňa aj riadiacu jednotku radenia (SCU) a motor pohonu lamiel parkovacej brzdy.
Čítajte viac Kia EV6 GT: Finálne dáta elektrickej 'beštie' vyrážajú dychUkázalo sa, „že pri vypnutí vozidiel s voličom v parkovacej polohe P, môže kolísanie napätia ovplyvniť signál z jednotky SCU do pohonu parkovacej brzdy. To môže viesť k dočasnej deaktivácii parkovacieho mechanizmu, čo môže zvýšiť riziko, že sa stojace vozidlo samovoľne odbrzdí a rozbehne,“ uviedla nemecká hovorkyňa spoločnosti Kia. Postihnuté sú prakticky všetky modely. Pri Kii EV6 sa problém týka celosvetovo 58 500 vozidiel s dátumom výroby od 17. júna 2021 až do 2. mája 2022.
Čítajte viac Hyundai Ioniq 5 dostane väčšiu batériu. Už po roku!Presný počet zasiahnutých vozidiel Ioniq 5 nepoznáme, ale podľa nemeckého zastúpenia je len v tejto krajine 13 800 exemplárov s týmto rizikom. Oprava bude spočívať v aktualizácii softvéru riadiacej jednotky SCU. Nepôjde však o aktualizáciu „vzduchom“. Majitelia áut sa budú musieť dostaviť do servisov, kde si softvérový zásah vyžiada asi hodinu práce. Zatiaľ nemá Kia ani Hyundai hlásené žiadne závažnejšie nehody, ktoré by s touto poruchou súviseli. No aj materiálna škoda je veľmi nepríjemná.