Ostatné kolo crashetstov konzorcia Euro NCAP sa zaobišlo bez zlyhaní. Do rúk sa expertom na bezpečnosť dostalo desať nových modelov. Až osem z nich si odnáša maximálne 5-hviezdičkové ocenenie. Zvlášť veľkú pochvalu si ale zaslúži elektrický Mercedes-Benz EQE. Má nielen excelentné hodnotenie ochrany dospelých, detí a dokonca chodcov, ale vysokú latku nastavuje v oblasti asistenčných systémov. Jeho nový Active Emergency Stop Assist, ktorý v prípade náhlej nevoľnosti vodiča auto bezpečne zastaví na krajnici, získal hodnotenie „veľmi dobrý“. To robí z EQE historicky najvyššie hodnotený model, aký doteraz Euro NCAP testovalo v oblasti asistovanej jazdy.
Mimochodom, Mercedes-Benz má tento rok na konte už štvrtý päťhviezdičkový výsledok. Bez problémov prešli crashtestami aj BMW X1, BMW 2 Active Tourer, nová Mazda CX-60 dokonca VW Golf ôsmej generácie, ktorý je na trhu už od konca roka 2019. Reagoval totiž na sprísnenie metodiky. V jeho výbave tak pribudol stredový airbag, účinnejšie predpínače bezpečnostných pásov, systém detekcie únavy vodiča aj varovanie pred križujúcimi vozidlami. Euro NCAP krok Volkswagenu teší, pretože v čase investícií do nových elektrických áut sa na starších modeloch šetrí. To isté platí aj o Seatoch Ibiza a Arona, ktoré sú na trhu už dávnejšie, no ako ukázali nové testy, stále majú nárok na päť hviezdičiek.
Veľkú pochvalu si zaslúži čínsky BYD Atto 3, tiež jedno z áut, ktoré odchádza s maximálnym počtom hviezdičiek. Najväčší čínsky výrobca elektromobilov nezaváhal. Atto je doslova nabité predkolíznymi asistenčnými systémami a nechýba v ňom ani stredový airbag. Je ďalším dôkazom pokroku čínskych značiek, pretože nadväzuje na rovnako dobré výsledky modelov značiek Wey a Ora. Lenže z Číny pochádzajú aj dve ďalšie autá ostatnej série crashtestov, ktoré už ale o hviezdičku prišli. Jedno z nich má dokonca európsky pôvod. Hovoríme o crossoveri Citroën C5 X, v podstate novej vlajkovej lodi značky, ktorá schádza z výrobných liniek spoločného čínskeho podniku Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile.
Euro NCAP síce konštatuje, že C5 X má slušné výsledky, ale dopláca na niektoré absentujúce prvky, ako napríklad stredový airbag či autonómne brzdy, ktoré by okrem áut a cyklistov detegovali aj chodcov. Uvidíme, či Citroën urobí nápravu. Druhým štvorhviezdičkovým modelom je čínsky elektrický sedan Mobilize Limo, vyrábaný v spolupráci automobiliek Renault-Jiangling. Doplatil tiež na absenciu autonómnych bŕzd registrujúcich chodcov, ale tiež na vysoké riziko kontaktu hláv vodiča a spolujazdca pri bočnom náraze, kvôli nedostatočnej funkcii stredového airbagu. Kontrola tiež ukázala prasklinu v podlahe a uvoľnený zadný zámok dverí. A to Euro NCAP neodpúšťa. Táto penalizácia ho stála hviezdičku.