Euro NCAP: V crashtestoch hviezdil Mercedes. Dve autá z Číny zaostali

Z najnovšej várky crashtestov bruselského Euro NCAP získalo osem áut po päť hviezdičiek. Najväčšou hviezdou je však nepochybne elektrický Mercedes-Benz EQE. Naopak, slabšie výsledky zaznamenal čínsky Mobilize Limo a v Číne vyrábaný Citroën C5 X.

14.10.2022 14:00
debata (1)
Hviezdou ostatného kola crashtestov sa stal... Foto: Euro NCAP
Mercedes-Benz EQE - Euro NCAP 2022 Hviezdou ostatného kola crashtestov sa stal elektrický Mercedes-Benz EQS. To aj vďaka systému bezpečného asistovaného zastavenia v prípade náhlej nevoľnosti vodiča.

Ostatné kolo crashetstov konzorcia Euro NCAP sa zaobišlo bez zlyhaní. Do rúk sa expertom na bezpečnosť dostalo desať nových modelov. Až osem z nich si odnáša maximálne 5-hviezdičkové ocenenie. Zvlášť veľkú pochvalu si ale zaslúži elektrický Mercedes-Benz EQE. Má nielen excelentné hodnotenie ochrany dospelých, detí a dokonca chodcov, ale vysokú latku nastavuje v oblasti asistenčných systémov. Jeho nový Active Emergency Stop Assist, ktorý v prípade náhlej nevoľnosti vodiča auto bezpečne zastaví na krajnici, získal hodnotenie „veľmi dobrý“. To robí z EQE historicky najvyššie hodnotený model, aký doteraz Euro NCAP testovalo v oblasti asistovanej jazdy.

BYD Atto 3 je tento rok už tretím čínskym... Foto: Euro NCAP
BYD Atto 3 - Euro NCAP 2022 BYD Atto 3 je tento rok už tretím čínskym modelom s najvyšším 5-hviezdičkovým ohodnotením.
JATO Dynamics - emisie 2019 Čítajte viac Green NCAP: 'Zelené' testy sú prísnejšie. Elektrické autá to majú nahnuté

Mimochodom, Mercedes-Benz má tento rok na konte už štvrtý päťhviezdičkový výsledok. Bez problémov prešli crashtestami aj BMW X1, BMW 2 Active Tourer, nová Mazda CX-60 dokonca VW Golf ôsmej generácie, ktorý je na trhu už od konca roka 2019. Reagoval totiž na sprísnenie metodiky. V jeho výbave tak pribudol stredový airbag, účinnejšie predpínače bezpečnostných pásov, systém detekcie únavy vodiča aj varovanie pred križujúcimi vozidlami. Euro NCAP krok Volkswagenu teší, pretože v čase investícií do nových elektrických áut sa na starších modeloch šetrí. To isté platí aj o Seatoch Ibiza a Arona, ktoré sú na trhu už dávnejšie, no ako ukázali nové testy, stále majú nárok na päť hviezdičiek.

Citroën C5 X, vyrábaný v Číne, prišiel o jednu... Foto: Euro NCAP
Citroën C5 X - Euro NCAP 2022 Citroën C5 X, vyrábaný v Číne, prišiel o jednu hviezdičku. Aj kvôli absentujúcemu stredovému airbagu či autonómnym brzdám s detekciou chodcov.
Euro NCAP - Ora Funky Cat 2022 Čítajte viac Euro NCAP: Dve čínske novinky šokujú super bezpečnosťou

Veľkú pochvalu si zaslúži čínsky BYD Atto 3, tiež jedno z áut, ktoré odchádza s maximálnym počtom hviezdičiek. Najväčší čínsky výrobca elektromobilov nezaváhal. Atto je doslova nabité predkolíznymi asistenčnými systémami a nechýba v ňom ani stredový airbag. Je ďalším dôkazom pokroku čínskych značiek, pretože nadväzuje na rovnako dobré výsledky modelov značiek Wey a Ora. Lenže z Číny pochádzajú aj dve ďalšie autá ostatnej série crashtestov, ktoré už ale o hviezdičku prišli. Jedno z nich má dokonca európsky pôvod. Hovoríme o crossoveri Citroën C5 X, v podstate novej vlajkovej lodi značky, ktorá schádza z výrobných liniek spoločného čínskeho podniku Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile.

Čínsky elektrický sedan Mobilize Limo doplatil... Foto: Euro NCAP
Mobilize Limo - Euro NCAP 2022 Čínsky elektrický sedan Mobilize Limo doplatil na prasknutú podlahu v oblasti nôh vodiča a uvoľnený zámok dverí.
Euro NCAP - test asistenčných systémov máj 2022 Čítajte viac Euro NCAP testovalo podporu vodiča. Hviezdou je Nissan Qashqai

Euro NCAP síce konštatuje, že C5 X má slušné výsledky, ale dopláca na niektoré absentujúce prvky, ako napríklad stredový airbag či autonómne brzdy, ktoré by okrem áut a cyklistov detegovali aj chodcov. Uvidíme, či Citroën urobí nápravu. Druhým štvorhviezdičkovým modelom je čínsky elektrický sedan Mobilize Limo, vyrábaný v spolupráci automobiliek Renault-Jiangling. Doplatil tiež na absenciu autonómnych bŕzd registrujúcich chodcov, ale tiež na vysoké riziko kontaktu hláv vodiča a spolujazdca pri bočnom náraze, kvôli nedostatočnej funkcii stredového airbagu. Kontrola tiež ukázala prasklinu v podlahe a uvoľnený zadný zámok dverí. A to Euro NCAP neodpúšťa. Táto penalizácia ho stála hviezdičku.

Výsledky crashtestov Euro NCAP

Euro NCAP - október 2022 Foto: Euro NCAP
Euro NCAP - október 2022 Euro NCAP - október 2022

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Citroen #BYD #Mobilize
Články podľa značiek