
Elektromobily vedia byť brutálne rýchle v priamke, v zákrutách však rovnako rýchlo ukážu svoje limity. Ťažisko majú síce príkladne nízko, keďže batérie sú v podlahe, ale to nemení nič na ich nadváhe. A tú možno utajiť pri prudkých zmenách smeru len veľmi ťažko. Nehovoriac o kombinácii so zelenými plášťami, čo je takmer zákon. Je tu ale výnimka. Konštruktéri zo Zuffenhausenu totiž kompromisy nerobia. Ukázal to najnovší losí test španielskych expertov na túto disciplínu – webu km77. Do rúk sa im dostal Taycan GTS s dvojicou elektromotorov s výkonom až 440 kW a batériou s hrubou kapacitou 93,7 kWh. Tá umožňuje Taycanu zvládnuť maximálne 504 km. Na stovku mu to trvá len 3,7 sekundy. To napriek hmotnosti 2 295 kg.

Exemplár bol obutý sériovo dodávanými pneumatikami Pirelli PZero s profilom 265/35 R21 na prednej a 305/30 R21 na zadnej náprave. O „gumách“ so zníženým valivým odporom sa tu teda rozhodne nebavíme. Taycan GTS tiež disponoval príplatkovým riadením zadných kolies. Ako to teda dopadlo? Najprv km77 prevetralo Porsche v slalome. V ňom sa GTS prepletalo s dokonalou istotou. Aj vďaka riadeným zadným kolesám a režimu Sport+, ktorý pritvrdí pruženie. Čosi ako náklony karosérie GTS nepozná. Dosiahnutým časom 21,5 sekundy dal Taycan na frak aj dvakrát ľahšiemu kupé Alpine A110 či ostrému Audi RS3. Jednoducho, GTS dosiahlo vôbec najlepší výsledok zo všetkých testovaných áut.
Pozrite si bravúrnu jazdu Taycanu v losom teste

Veľké očakávania sa s ním spájali aj pri prudkom vyhýbacom manévri, kde web km77 považuje za dobré autá, ktoré dokážu prejsť dráhou losieho testu rýchlosťou aspoň 77 km/h. Presne tou v prípade Raycanu GTS začal testovací jazdec. Žiaden problém, tester konštatoval, že auto sa správalo perfektne a že len málokedy sa stáva, aby bol prvý pokus úspešný. Potom sa ale čosi stalo. Pri opakovaných jazdách s dvoma rôznymi vodičmi sa nakoniec podarilo prejsť dráhu viackrát bez dotyku s kužeľom rýchlosťou maximálne 78 km/h, teda o jeden kilometer vyššou ako pri prvej jazde. Web km/77 konštatuje, že je to dobré, ale že očakával viac. Taycan tak len potvrdill údaj, ktorý už má na konte Taycan Turbo S z dávnejšieho testu.
