Porsche Taycan zahviezdilo v losom teste. Je lepšie ako ľahučké Alpine A110

Elektrickým autám sa pri prudkých vyhýbacích manévroch príliš nedarí. Porsche Taycan je však výnimkou. Svojich 2 290 kg zvláda bravúrne a obhajuje česť značky. Limitom boli skôr pneumatiky ako auto samotné.

14.08.2023 14:00
debata (2)
Taycanu sa podarilo prejsť dráhou losieho testu... Foto: km77
Porsche Taycan GTS - losí test 2023 Taycanu sa podarilo prejsť dráhou losieho testu bez dotyku s kužeľom rýchlosťou 78 km/h. Ale ani pri vyššom tempe nesklamal.

Elektromobily vedia byť brutálne rýchle v priamke, v zákrutách však rovnako rýchlo ukážu svoje limity. Ťažisko majú síce príkladne nízko, keďže batérie sú v podlahe, ale to nemení nič na ich nadváhe. A tú možno utajiť pri prudkých zmenách smeru len veľmi ťažko. Nehovoriac o kombinácii so zelenými plášťami, čo je takmer zákon. Je tu ale výnimka. Konštruktéri zo Zuffenhausenu totiž kompromisy nerobia. Ukázal to najnovší losí test španielskych expertov na túto disciplínu – webu km77. Do rúk sa im dostal Taycan GTS s dvojicou elektromotorov s výkonom až 440 kW a batériou s hrubou kapacitou 93,7 kWh. Tá umožňuje Taycanu zvládnuť maximálne 504 km. Na stovku mu to trvá len 3,7 sekundy. To napriek hmotnosti 2 295 kg.

Suzuki Vitara - losi test 2023 Čítajte viac Suzuki Vitara prekvapila v losom teste. Je lepšia ako mnohé drahšie autá

Exemplár bol obutý sériovo dodávanými pneumatikami Pirelli PZero s profilom 265/35 R21 na prednej a 305/30 R21 na zadnej náprave. O „gumách“ so zníženým valivým odporom sa tu teda rozhodne nebavíme. Taycan GTS tiež disponoval príplatkovým riadením zadných kolies. Ako to teda dopadlo? Najprv km77 prevetralo Porsche v slalome. V ňom sa GTS prepletalo s dokonalou istotou. Aj vďaka riadeným zadným kolesám a režimu Sport+, ktorý pritvrdí pruženie. Čosi ako náklony karosérie GTS nepozná. Dosiahnutým časom 21,5 sekundy dal Taycan na frak aj dvakrát ľahšiemu kupé Alpine A110 či ostrému Audi RS3. Jednoducho, GTS dosiahlo vôbec najlepší výsledok zo všetkých testovaných áut.

Pozrite si bravúrnu jazdu Taycanu v losom teste

Smart 1 Brabus - losí test 2023 Čítajte viac Km77: Smart #1 Brabus: Nové elektrické žihadlo z Číny prepadlo v losom teste

Veľké očakávania sa s ním spájali aj pri prudkom vyhýbacom manévri, kde web km77 považuje za dobré autá, ktoré dokážu prejsť dráhou losieho testu rýchlosťou aspoň 77 km/h. Presne tou v prípade Raycanu GTS začal testovací jazdec. Žiaden problém, tester konštatoval, že auto sa správalo perfektne a že len málokedy sa stáva, aby bol prvý pokus úspešný. Potom sa ale čosi stalo. Pri opakovaných jazdách s dvoma rôznymi vodičmi sa nakoniec podarilo prejsť dráhu viackrát bez dotyku s kužeľom rýchlosťou maximálne 78 km/h, teda o jeden kilometer vyššou ako pri prvej jazde. Web km/77 konštatuje, že je to dobré, ale že očakával viac. Taycan tak len potvrdill údaj, ktorý už má na konte Taycan Turbo S z dávnejšie­ho testu.

km77 Čítajte viac Dacia Duster opäť sklamala v losom teste. Pri jej cene sa to dá akceptovať Na druhej strane experti opäť ocenili presné reakcie na riadenie a takmer nulové náklony. Kontrola trakcie pracuje tak pohotovo, že vodič o nej vlastne ani netuší, takže je veľmi efektívna. Prejavila sa iba mierna pretáčavosť, ktorá však nijakým spôsobom neohrozuje stabilitu. Skôr pomáha vodičovi dostať auto rýchlejšie tam, kam chce. Testerom to preto nedalo a skúšali ísť s nájazdovou rýchlosťou ešte vyššie – až do 83 km/h. Taycan GTS bol stále skvelo ovládateľný, ale bez zhodenia kužeľov sa to nezaobišlo. Limitom sa stali pneumatiky, ktoré pri tak extrémenom priečnom zaťažení skĺzli, či limity testovacích vodičov, čo km77 nepopiera. Experti konštatovali, že Taycan GTS je síce ťažké auto, ale že za jeho volantom to necítiť. A to sa pri elektromobiloch nestáva naozaj často.
Porsche Taycan GTS - losí test 2023
Porsche Taycan GTS - losí test 2023
+6Porsche Taycan GTS - losí test 2023

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Losí test #Porsche Taycan #Porsche taycan GTS
Články podľa značiek